רביב פיטשון: "זו סגירת מעגל מרגשת"

13 שנים אחרי שעלה לבוגרים בשורותיה, רביב פיטשון החליט לחזור למכבי אשדוד כדי לעזור לה לשוב לליגת העל • "אם אני בלאומית כנראה שזה מה שאני שווה", אמר הפורוורד בראיון ל"ישראל היום" • הערב בגביע המדינה הוא מחכה למכבי ת"א

צילום: לירון מולדובן // רביב פיטשון. "שינוי מרענן"

אחרי ארבע עונות בעירוני נס ציונה, שלוש מהן בליגת העל, רביב פיטשון החליט לרדת לליגה הלאומית וחתם במכבי אשדוד, קבוצת הבוגרים הראשונה שלו בקריירה, מתוך מטרה לחזור לליגה הראשונה מהדלת הראשית.

"גם אני וגם נס ציונה הגעתי לנקודה שהיינו צריכים שינוי וזה היה שינוי מרענן. אני מתרגש להגיע לאשדוד זו סגירת מעגל מרגשת עבורי כי זו הקבוצה הראשונה שבה התחלתי בבוגרים ולחזור אחרי 13 שנים כשחקן בכיר שצריך לעזור להוביל את הקבוצה למשימות שלה. זה מרגש וחשוב עבורי", הוא אומר בראיון ל"ישראל היום".

היו תקופות בנס ציונה שלא שיחקת הרבה ולמרות שהיו לך הצעות אחרות לא עזבת. מדוע?

"התקופה שלי בנס ציונה מתחלקת לשניים. בשנתיים הראשונות הייתי מצוין וקיבלתי דקות משמעותיות ולכן הארכתי חוזה בעוד שנתיים. היה לנו חוזה בלי אופציית יציאה לשני הצדדים וגם היה את האתגר עם אירופה שרציתי לטעום. בעונה האחרונה באמת הדברים הלכו פחות טוב והיו הצעות מליגת העל, אבל נס ציונה לא שחררו ולליגה הלאומית אני פחות העדפתי ללכת.

"בדיעבד אני מאוד שמח שנשארתי בנס ציונה. בשנים האחרונות הבנתי שלעבור קבוצות באמצע העונה זה לא תמיד טוב ולא תמיד שווה לוותר בקלות".

פיטשון. "מתחיל עונה 14 וזה לא פשוט בענף שלנו" // צילום: לירון מולדובן
פיטשון. "מתחיל עונה 14 וזה לא פשוט בענף שלנו" // צילום: לירון מולדובן

אנשים מספרים שבאימונים בנס ציונה היית מראה יכולות גבוהות, אבל לא תמיד היינו רואים את זה על המגרש. זה עניין של ביטחון?

"אני לא השחקן הכי גבוה והכי אתלט, אבל באימונים הייתי מוצא את עצמי בעמדות טובות ועושה דברים יפים. במשחקים עצמם התפקיד שלי היה לבוא מהספסל, להביא אנרגיות ולשנות לפעמים את המשחק. בשונה משחקנים חוצפנים חיוביים אחרים אני עושה את מה שהקבוצה צריכה ואת מה שמבקשים ממני ולא דברים מעבר, אני לא יודע להגיד לך אם זה טוב או לא, אבל זה מי שאני".

למה בחרת דווקא באשדוד?

"בגיל שלי ובתפקיד שלי בתוך הקבוצה הדרך הכי טובה לחזור לליגת העל היא דרך הלאומית. אני מרגיש שנבנה פה משהו חדש וטוב ואני רוצה לעלות ליגה עם הקבוצה כמה שיותר מהר".

"לא פשוט בענף שלנו"

פיטשון, בן 31 ומתנשא לגובה 2 מטר ("לא יודע למה בחלק מהאתרים כותבים 2.02 מ'") נשוי לירדן ואב לריי (בינואר בן 4) ולניקי (5 חודשים), יתחיל בשבוע הבא עונה 14 כשחקן בוגרים.

"תמיד כשאתה מסתכל בדיעבד אתה חושב אם היית יכול לעשות דברים אחרת", הוא מנתח, "אבל תראה, אני מתחיל עונה 14 וזה לא פשוט בענף שלנו. המטרה שלי היא בכל עונה להשתפר עוד קצת ולהגיע במצב ובמעמד יותר טוב לעונה הבאה. יש משפט שאומר ש'זמן זה הכל'. יכול להיות שאם הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון אז הייתי היום במקומות אחרים, אבל אני לא מתחרט על כלום ושמח על האנשים שפגשתי והדברים שעשיתי, ואני בטוח שיש לי עוד הרבה שנים לתת".

פיטשון. חלומות ריאליים // צילום: לירון מולדובן
פיטשון. חלומות ריאליים // צילום: לירון מולדובן

פעם אמרת שמגיל קטן דחפו אותך כל הזמן לשחק רק מתחת לסל, למרות שאתה 2 מטר, ולא לימדו אותך דברים אחרים. יכול להיות שזה פגע בהתפתחות שלך כשהיית צעיר?

"בשנים האחרונות מתחילים לעבוד עם כישרונות יותר מוקדם ולא כל שחקן 2 מטר שמים אותו ישר מתחת הסל אלא עובדים איתם על כדרור וקליעה כדי להכין אותם לרמות הגבוהות. בתקופה שלי כל מי שהיה 2 מטר דחפו אותו מתחת הסל, שידע לחסום ולהתגלגל וזהו. יכול להיות שזו הייתה בעיה שלי והייתי צריך להתעקש לעשות דברים אחרים. במחלקות הנוער צריכים לחשוב על טובת השחקן ואיך הם מביאים אותו להיות הכי טוב שהוא יכול ולא איך הוא עוזר נקודתית לזכות בתארים בנוער".

יש איזשהו חלום שאתה עוד רוצה להספיק בשנים הקרובות?

"כשהייתי צעיר החלום האמיתי שלי היה לשחק בקבוצת הבוגרים של הפועל חולון שהייתה הבית שלי. היום בגיל שלי אני כבר יותר ריאלי והחלום שלי הוא להיות בריא, לשחק כמה שאני יכול וליהנות. הקריירה שלנו מוגבלת בזמן וצריך ליהנות בכל רגע".

הערב ב-20:00 יערוך פיטשון את משחקו הרשמי הראשון במכבי אשדוד כשיפגוש את מכבי תל אביב בסיבוב הראשון בגביע המדינה.

את יחסי הכוחות כולם יודעים, אבל אולי הזדמנות עבורך להזכיר לכולם שאתה שחקן ליגת-על ומתכוון לחזור במהירות?

"אני לא מסתכל על זה ככה. אני עכשיו בליגה הלאומית וכנראה שזה מה שאני שווה. אני כבר הרבה שנים במקצוע ולא צריך להוכיח לאף אחד שום דבר. הדבר היחיד שמעניין אותי זה לעזור לקבוצה ולחברים, אין לי שום מטרות אישיות להוכיח משהו".

פיטשון. געגועים לדריק שארפ // צילום: לירון מולדובן
פיטשון. געגועים לדריק שארפ // צילום: לירון מולדובן

שני דברים שלא ידעתם על רביב פיטשון

1. בצעירותו לבש את הגופייה מס' 6 כמו דריק שארפ שהיה השחקן האהוב עליו. בהמשך החליף ל-7 כמו ניקולה וויצ'יץ' ופאו גאסול אותם העריץ.

2. "אני השף בבית. אני מאוד אוהב לבשל ולראות את כולם אוכלים את מה שאני מכין. בקריירה תובענית ולחוצה כמו שלנו, הכנת אוכל קצת מרגיעה אותי ומכניסה שקט לחיים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר