ריב העיתונאים: אבישי גרינצייג תובע את אלי ציפורי

הכתב המשפטי של  "גלובס" תבע את העיתונאי הוותיק בסכום של מיליון שקלים • גרינצייג טוען כי ציפורי מבצע "מסע הכפשה אובססיבי ברשתות החברתיות"

ציפורי תקף בטוויטר את גרינצייג למעלה מ-160 פעמים בפחות מ-4 חודשים // צילום: אי.פי // ציפורי תקף בטוויטר את גרינצייג למעלה מ-160 פעמים בפחות מ-4 חודשים

העיתונאי אבישי גרינצייג, שעובד ככתב המשפטי של עיתון "גלובס", הגיש היום (שני) תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים נגד העיתונאי הוותיק אלי ציפורי. גרינצייג טוען כי ציפורי רודף ומשמיץ אותו באופן אובססיבי ללא שום קשר למעשיו.

בפתח כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד צביקה מצקין צוין כי "התביעה הוגשה בגין מסע הכפשה אובססיבי שמבצע הנתבע כנגד התובע ברשתות החברתיות. מסע השפלות ולעג שאינו נגמר, שאין בו מגבלות של התנהגות אנושית מקובלת ואין בו קולגיאליות מינימאלית בין שני עיתונאים מכובדים. הנתבע שם לו את התובע כמטרה לקללות, גידופים והשמצות, ללא כל קשר עם פרסומי התובע וללא קשר עם התנהלותו".

העיתונאי אלי ציפורי // צילום: יהושע יוסף
העיתונאי אלי ציפורי // צילום: יהושע יוסף

עוד צוין בפתח התביעה כי על מנת לסבר את האוזן להיקף ההשמצות ומסע האובססיה, הרי שהנתבע תקף בטוויטר את התובע למעלה מ-160 פעמים, בתוך פחות מארבעה חודשים. זאת לבד מעשרות רבות של פרסומים דיבתיים נוספים, לאורך 5 חודשים בפייסבוק ואף באינסטגרם.

כתב התביעה מציין שורה ארוכה של פרסומים דיבתיים. כך למשל כינה ציפורי את גרינצייג; שופר, דובר, בולשביק, עצלן, בטלן, גזען דוחה ומכוער, שקרן, חנפן, עבד נרצע ועוד ועוד תיאורים מכפישים. אם לא די בכך, ציפורי טען כי גרינצייג מבצע עבירות פליליות ואתיות חמורות, משמש כחייל של בנט ושקד במסגרת הכנופיה של הציונות הדתית ונשלח למשימות חיסול על ידי מנדלבליט וארגון הפשע של הפרקליטות. 

 עו"ד צביקה מצקין
עו"ד צביקה מצקין

עם הגשת התביעה, עו"ד צביקה מצקין, שכאמור מייצג את גרינצייג, אמר: "גם לחופש הביטוי ולביקורת יש גבול שהתווה חוק איסור לשון הרע. חופש הביטוי הוא אינו חופש השיסוי, ההתפרעות והשחרת שמו של עמית למקצוע ללא הרף וללא גבול. קיווינו כי נוכל להימנע מהגשת התביעה, אולם עשרות ההכפשות על בסיס יומיומי, והסירוב העיקש מצד ציפורי לנהל דיון ענייני המבוסס על עובדות - לא הותיר בפנינו ברירה אלא להגיש את כתב התביעה. אני מאמין ומקווה כי בית המשפט יאמר את דברו באופן ברור בעניין זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר