אילוסטרציה // צילום: יהושע יוסף // אילוסטרציה

אישום: ביצע מעשים מגונים בשיעורי תורה

תושב אור יהודה מואשם כי במסגרת שיעורי תורה שהעביר, ביצע מעשים מגונים בנער בן 17 • אמר לנער: "מעשיי הם לשם שמיים, כדי שתדע איך לנהוג באשתך"

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עופר מקסימוב, תושב אור יהודה בן 34 (לא מדובר בעופר מקסימוב מפרשת הבנק למסחר), בגין ריבוי עבירות של מעשה מגונה בכוח בקטין בן 17, שהיה תלמידו במדרשה.

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד יפית סימי דרי, המתלונן ונערים נוספים לקחו חלק בשיעורי תורה והלכה שהעביר הנאשם ובפעילויות חברתיות שערך. תלמידיו ומכריו של הנאשם, ראו בו סמכות תורנית הלכתית וכינו אותו בתואר "רב" - למרות שלא הוסמך כרב.

בכתב האישום מצוין כי הנאשם ניצל את מעמדו ואת תלותו הנפשית של המתלונן וביצע בו סדרה של מעשים מגונים בכוח, תוך ניצול מצבו הרגשי של המתלונן. הנאשם ביצע את העבירות כשהוא משתמש במרותו הרוחנית כ"רב" וטוען בפניו הנער כי המעשים נועדו לטובתו, כדי שילמד כיצד לנהוג באשתו לעתיד, כי מעשיו הם לשם שמיים ונובעים מאהבתו לקטין כאהבת אב לבנו.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד דרי: "המשיב לא בחל באמצעים, ביצע מעשים קשים וחמורים תוך ניצול מעמדו כדמות דתית רוחנית, טווית קשר אישי תלותי בינו לבין הקטין, הפעלת אמצעי לחץ על הקטין ניצול מצבו הרגשי התלותי של הקטין בו, אותו הוא יצר, ואיומים חוזרים ונשנים כלפי הקטין לנטוש אותו. המשיב ביצע חלק מהעבירות במדרשה בסמוך לספרי תורה בעודו מלמד ומחנך בשם הדת. זאת ועוד, המשיב בחר לבצע עבירות במקווה, אשר נחשב גם הוא מקום טהור, ומשכך פגע בכל הערכים עליהם עמד לכאורה בהיותו מחנך נערים במסגרת תורנית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו