הגיע הזמן: הסוף לריח רע מהרגליים?

חוקר תאילנדי אומר כי הוא מצא את הנוסחה למניעת זיעה וריח רע מהרגליים • מסתבר כי הסוד טמון בטקסטיל שנמצא בגרביים

צילום: Getty Images // הסוף לריח רע מהרגליים?

האם נמצא הפתרון לריח הרע מהרגליים? מחקר חדש, שהוצג בכנס וירטואלי של האקדמיה האירופאית לדרמטולוגיה ונוירולוגיה על ידי חוקר תאילנדי  ד"ר פונייהווי אונגסרי, המשרת כקצין בחיל הים המלכותי של ארצו וכחוקר באוניברסיטת מהידול במדינה, משיב בחיוב על השאלה הזו. 

החוקר הראה כי גרביים ששילבו בתוכם ציפוי של ננו חלקיקים של תחמוצת אבץ, מנעו התפתחות ריח רע כתוצאה מזיעת הרגליים וכן מנעו התפתחות של חיידקים ברגל המייצרים נזקים וזיהומים בעור (זיהום ששמו קרטוליזה מגולען). 

הגרביים החדשות, שמונעות את התפתחות חיידקי הריח וחיידקי הזיהום, נבדקו בבית החולים שליד האוניברסיטה ובטיחותן לעור האדם הוכחה ואז הן נבחנו על ידי חיל האוויר המלכותי של המדינה. 148 צוערים נבחרו למשימה כאשר חלק לבשו את הגרביים וקבוצת ביקורת לא לבשה אותן. אחרי 14 ימים נבדקו הרגליים של הצוערים והוכח בצורה משמעותית כי אלו שלבשו את הגרביים חשו טוב יותר ברגליהם והיו בסיכון נמוך לזיהומים וכן ריח הרגליים שהתפתח אצלם היה נמוך באופן משמעותי מקבוצת הביקורת. 

החוקר הסביר כי, "כקצין בחיל הים יצא לי לראות אצל צוערים הרבה זיהומים חיידקיים ופטרייתיים בכף הרגל שלהם. למעשה הסיכוי של חייל ללקות בזיהום עומד על 38.5 אחוז ולכן חיפשתי דרך בריאה למנוע את התופעה הזו ולהקל על הלוחמים. ידענו ממחקרים קודמים שננו תחמוצת האבץ מהווה חומר אנטי בקטריאלי ולכן רצינו לבדוק האם נוכל לשלב את החומר בגרבי החיילים בצורה כזו שתחסוך להם את הריח והזיהומים. התוצאות שלנו מעודדות מאד ואנו מרחיבים את המחקר כדי לפתח את הטקסטיל הכי טוב לשילוב עם הננו אבץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר