זהירות! מייל מתחזה לאמזון

שימו לב: דוא"ל מזויף נשלח ללקוחות האתר המקוון במטרה לגנוב פרטי אשראי • כדי לחזק את רמת הדחיפות נכתב בהודעה כי ההזמנה שלכם הוקפאה • כך תתגוננו

צילום: רויטרס

חודש השופינג מתחיל ואיתו גם ההונאות ברשת: בחברת האבטחה ESET מדווחת על מייל פישינג חדש המתחזה לאמזון ומנסה לדלות פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי. והשיטה הפשוטה: הקורבנות מקבלים הודעה כי הם מתבקשים לעדכן פרטי תשלום כדי לשחרר את הזמנותיהם שכרגע הוקפאו.

ב-ESET מציינים כי המייל הזדוני נראה ברמה גבוהה באופן יחסי למיילים של ניסיונות פישינג מהתקופה האחרונה. "כדי לפתור את הנושא יש לאשר את פרטי התשלום כולל שם, כתובת וטלפון", כך טוענים בהודעה והמשתמש מתבקש להקליק על כפתור "עדכן עכשיו" על מנת לגשת לעדכון הפרטים.

>> עוד עדכוני טכנולוגיה גם בעמוד האינסטגרם

המייל המתחזה
המייל המתחזה

על מנת לחזק את תחושת הדחיפות, מוסיפים ואומרים כי "אם לא יבוצע עדכון פרטים בתוך שלושה ימים, כל ההזמנות יבוטלו ולא ניתן יהיה לגשת לחשבון". בשלב הראשון, מתבקשים הקורבנות להתחבר לחשבונם על ידי הזנת כתובת המייל.

טיפ לזיהוי ההונאה – כאשר תנסו להקליק על אפשרויות נוספות כמו למשל תנאי השימוש, הסכמי הפרטיות מטה או בקשת עזרה, תגלו שהם לא פעילים ולא מגיעים לשום מקום.

לאחר הזנת כתובת המייל, יש להקיש סיסמה לחשבון. שימו לב כי כעת אם הזנתם את הפרטים שלכם, להאקרים יש גישה לחשבון אמזון שלכם. לבסוף יש לעדכן את פרטי הכתובת למשלוח חשבונית ואת פרטי כרטיס האשראי שיגיעו אוטומטית לתוקפים שעומדים בראש ההונאה.

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

כיצד אפשר לדעת כי מדובר בניסיון הונאה?

ב-ESET אומרים כי אם קיבלתם מייל שמבקש מכם לעדכן פרטים כלשהם, אל תקליקו על הקישור. הדרך הבטוחה לעשות זאת היא להיכנס באופן יזום לאתר של ספק השירות, במקרה הזה אמזון, ולראות האם ישנה שם בקשה לעדכון מידע. ככל הנראה תגלו שאין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר