ארה"ב תטיל סנקציות נוספות על חברות הסוחרות עם איראן

פחות משבוע לבחירות בארה"ב – ממשל טראמפ מגביר את הלחץ על טהרן • סנקציות יוטלו על שמונה חברות שמוכרות תוצרי נפט איראניים • חלק מהחברות פועלות בסין

באר נפט באיראן // צילום: רויטרס // המטרה: למנוע מהמשטר האיראני למכור נפט ותוצריו. באר נפט באיראן

ארה"ב הודיעה היום (חמישי) כי היא מטילה סנקציות נוספות על אנשים פרטיים וחברות הסוחרות עם איראן.

צילום: רויטרס

מדובר בסנקציות על מספר אנשים וגופים, כולל כמה מהם שבסיס הפעילות שלהם הוא בסין. גורמים בוושינגטון אמרו לסוכנות רויטרס, כי מדובר במהלך נוסף של ממשל טראמפ שנועד להגביר את הלחץ על טהרן, פחות משבוע לפני הבחירות לנשיאות. 

לפי הודעת משרד האוצר האמריקני, סנקציות יוטלו בין השאר על שמונה חברות שעוסקות ברכישה ומכירה של מוצרים פטרוכימיים (תוצרי נפט) איראנים מחברת TRILIANCE PETROCHEMICAL.

משרד האוצר האמריקני החל לבדוק חברות שעובדות עם "טריליאנס" כבר בחודש ספטמבר השנה. בבדיקה עלה כי מספר חברות, הממוקמות באיראן, איחוד האמירויות ובסין, תומכות בהמשך מעורבותה של טריליאנס במכירת מוצרים פטרוכימיים איראנים. מהבדיקה עלה עוד כי ב"טריליאנס" ניסו להסתיר ולטשטש את מעורבותה בחוזי המכר עם איראן. 

מכירת תוצרי נפט, דוגמת אתילן ופרופילן, שהם חומרי גלם חשובים של כימיקלים תעשייתיים כמו גם מוצרי פלסטיק - נותרה מקור הכנסה מרכזי עבור המשטר האיראני. לפי הודעת משרד האוצר האמריקני, "המסחר הזה מסייע במימון תמיכתה של טהרן במשטרים מושחתים ובארגוני טרור ברחבי המזרח התיכון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר