רוצח דרק רוט הורשע בעבירות מס

ארבל אלוני ועוד שישה נאשמים הורשעו בשורת מעשי הונאה של אזרחים שביקשו לקבל מהם הלוואות • החבורה גרפה מהעבירות כשני מיליון שקלים

ארבל אלוני // צילום ארכיון: יוסי זליגר // ארבל אלוני

כחמש שנים לאחר ששוחרר מהכלא, ארבל אלוני, רוצחו של דרק רוט, הורשע היום (שלישי) יחד עם שישה נאשמים נוספים בביצוע עבירות מס. על אלוני נגזרו 28 חודשי מאסר בפועל. 

ארכיון // צילום: פז בר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את אלוני, אחיו אמיר אלוני, ראם ביריוקוב, גיל מנשה, גבריאל אנקונינה, ליאור ארביב וחברת א.א. אפריל סחר ושיווק בע"מ בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס ועבירות נוספות. חלק מהנאשמים הורשעו בסיוע לעבירות המדוברות, ואחד מהם הורשע בעבירות מס והלבנת הון בלבד. אלוני ואחיו אמיר הורשעו גם בשיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום המתוקן, שבו הודו הנאשמים לאחר הליך גישור, האחים אלוני, ביריוקוב, מנשה, אנקונינה וארביב פעלו החל מ-2018, באמצעות חברת א.א. אפריל, כדי להונות אזרחים שביקשו לקבל הלוואות בשל קשיים כלכליים.

ארבל אלוני // צילום ארכיון: יוסי זליגר
ארבל אלוני // צילום ארכיון: יוסי זליגר

ארבל אלוני, שעמד בראש חברת אפריל, התווה את מדיניות החברה וניהל אותה. ביריוקוב, אמיר אלוני ומנשה שימשו כמנהלי מחלקות בחברה. לפי כתב האישום, בשנים 2019-2018 הם העסיקו טלפנים, שקיימו שיחות טלפוניות עם אנשים רבים ובאמצעות טענות כזב קיבלו מהם במרמה דמי פתיחת תיק. כאשר המתלוננים דרשו לבטל את החיוב ולהשיב להם את התשלום, הנאשמים לא עשו זאת - בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

הנאשמים הצליחו לגרוף, באמצעות השיטה הזו, סכום כשני מיליון שקלים. נוסף על כך, באותה תקופה הם הנאשמים מכשירים סלולריים חדשים מכמה מהמתלוננים, במחצית משוויים, כהכנסה נוספת שחייבת בדיווח לרשויות המס בגובה של כשלושה מיליון שקלים.

נועם כץ, ששימש כמנהל בחברה, הורשע אף הוא. על פי כתב האישום המתוקן, הוא לא דיווח לרשויות המס על הכנסה בסך כולל של 400 אלף שקלים.

דרק רוט, נהג המונית שנרצח על ידי אלוני ובן-איבגי, לצד רעייתו גילה
דרק רוט, נהג המונית שנרצח על ידי אלוני ובן-איבגי, לצד רעייתו גילה

בנוסף, כאמור, האחים אלוני הורשעו בשיבוש הליכי משפט לאחר שניסו להסתיר את פעילותה הפלילית של החברה מפניו של מפקח מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים שהגיע לביקורת במהלך חודש מאי 2019. אלוני הורה אז למפקח להגיע למשכנה הישן של החברה, שהיה ריק, ושם טען בפניו כי החברה נמצאת בהליכי סגירה בשל ניהול כלכלי לא נכון.

במסגרת ההסדר, על הנאשמים הוטלו עונשים בהתאם לחלקם בפרשה. על ארבל אלוני נגזר מאסר בפועל למשך 28 חודשים ומאסר על תנאי. הנאשמים הנוספים ירצו עונשי מאסר בפועל - חלקם יוכלו להמיר את העונש לעבודות שירות - קנסות ועונשי מאסר על תנאי.

כזכור, אלוני הורשע ברצח נהג המונית דרק רוט ב-1994, יחד עם חברו משה בן-איבגי. השניים, אז בני 14, עלו על המונית של רוט באזור הרצליה פיתוח וירו בו למוות בגבו. על השניים נגזרו 16 שנות מאסר, אולם בעקבות שוד שביצעו באחת מחופשותיהם מהכלא, הם נידונו לחמש שנות מאסר נוספות. ב-2015 שוחרר אלוני מהכלא לאחר שריצה 21 שנות מאסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר