צילום: הקאו כספי // מתי כספי

בעקבות המצב: מתי כספי עזב את הארץ

הזמר שביטא בעבר כאבו על מצב התרבות בארץ בעקבות משבר הקורונה, אישר כי החליט לקחת פסק זמן מישראל • התגובות נעו בין תמיכה גורפת לזלזול מוחלט

משבר הקורונה ששיתק באופן כמעט מוחלט את תעשיית התרבות הישראלית, הביא את הזמר מתי כספי לקבל החלטה קשה: עזיבת הארץ.

לאחר שבסוף השבוע האחרון נפוצו ברשת שמועות על כך שכספי (70) החליט לעזוב עם משפחתו את הארץ לאיטליה, הזמר העלה אמש (שבת) פוסט לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, בו אישר את הדברים (מבלי לציין באופן מפורש את היעד הנבחר).

• מתי כספי: "הקורונה אינה מגפה"

• מזל טוב: מתי כספי חוגג יומולדת 70

"שלום לקהל שלי היקר", כתב כספי בפתיחתו של הפוסט, מתחת לתמונה שלו עם תיק על גבו. "לאור המצב העגום שממשלת ישראל יצרה כלפיי אזרחיה וכלפיי התרבות, בחרנו אני ומשפחתי להתנתק למען בריאותינו הנפשית", כתב והוסיף: "לקחתי פסק זמן מכל התוהו ובוהו בתקווה שהמצב יתהפך ויחזור למצבו הקודם הנורמלי והשגרה תחזור להיות כבימים עברו.

כספי ציין כי למרות ההחלטה הלא פשוטה, מדובר במצב זמני. "כרגע אני כותב מצייר ומשתדל ליהנות בחיק המשפחה למרות שלא קל ולא פשוט להיות רחוק מהחברים, הנגנים והמעריצים. אבל זה זמני.

"ההחלטה נבעה בעיקר מדאגה לבריאות הנפשית שלי ושל משפחתי", הסביר לעוקביו, "מקווה שהמאבק שכולנו שותפים לו יישא פרי ויאפשר לחזור לבמה ולהיות קרוב אליכם.

"שלכם באהבה ובהערכה, מתי", סיים את הפוסט שזכה ליותר מאלפיים לייקים ומאות שיתופים ותגובות בעמוד, שהיו תומכות ומבינות באופן כמעט גורף.

"מתי אהוב אהוב, זה כואב כל כך לשמוע. ומצד שני, כל כך מובן. והייתי עושה את זה בעצמי לו יכולתי", כתבה גולשת והוסיפה: "מאחלת לך הצלחה וברכה בבחירה שלך, חופש תודעתי (לכולנו) ולחיות במדינה בריאה בנפשה ובחברה חופשית ואוהבת".

"מתי יקר, אתה עושה את הדבר הנכון ביותר למען השפיות, (אני שוקלת לעשות זאת בעצמי עם משפחתי... ) לצערי יש תחושה שאין ברירה אחרת. מאחלת לך כל טוב, הרבה בריאות והרבה שפיות, מקווה שתצליח למנף  את התקופה החשוכה הזו ליצירה", כתבה גולשת נוספת ואחרת הוסיפה: "אפשר להבין אותך, הפער בין היופי ביצירות שלך ובין ארץ ישראל הטובה לכיעור שהולך ועוטף אותנו הוא בלתי נסבל. תשמור על עצמך ועל המשפחה - גם באיטליה הימים קשים".

"תחושה שאין ברירה אחרת". כספי // צילום: הקאו כספי
"תחושה שאין ברירה אחרת". כספי // צילום: הקאו כספי

לצד התמיכה וההבנה ממרבית המגיבים בעמוד הרשמי, היו גם כאלה שביקרו את החלטתו של כספי וכתבו: "לא הייתי פותח עם הממשלה... די להציץ סביבנו ולהבין שיש בעיה מחבקת עולם. מסכים שהמצב קשה. מסכים שיש פגיעה בכולנו. עדיין לא הייתי מכוון אצבע עד יעבור זעם. אחלה שבוע טוב שיהיה לכולנו. אמתין לך בסבלנות. בינתיים אתה אצלי על הפטיפון ובמחשבות טובות. בריאות ואריכות ימים".

עוקבים אחרים הוסיפו: "לאן אתה הולך? אתה נוטש שדה קרב עם חיילים פצועים. כולנו מרגישים כמוך ולא נוטשים. תהיה חזק ונתגבר ביחד. אוהבים אותך".

בטוויטר הגולשים היו בוטים יותר ותקפו את ההחלטה: "מתי כספי עוזב את הארץ בגלל המצב. זאת דרכם של נפולת של נמושות", צייץ גולש ואחרת הוסיפה בציניות: "מתי כספי עוזב את הארץ. רציני? שוקינג! ספרו לי על משהו שישתנה אצלכם בעקבות האירוע הדרמתי".

• מתמודדי "המירוץ למיליון" מגיבים לפיצוץ

• "את לא סטפן": עדי ביטי מותקפת

• סטטיק ובן-אל מודים בטעות

הפוסט מגיע לאחר שבאוגוסט העלה כספי לעמוד הפייסבוק שלו סרטון שתקף בחריפות את ראש הממשלה (בו אף כינה אותו דיקטטור), והגיע לדבריו של כספי בעקבות הקיצוץ בתרבות ובתקציב הספרייה הלאומית. לאחר מספר שעות נאלץ כספי להסיר את הפוסט בעקבות מתקפת איומים.

תגובת מתי כספי לאיומים שקיבל // צילום מסך, מתוך הפייסבוק
תגובת מתי כספי לאיומים שקיבל // צילום מסך, מתוך הפייסבוק

מטעמו של מתי כספי נמסר כי הוא אינו מתראיין בנושא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו