מהגר אריתראי הורשע ברצח נערה בת 12 בתל אביב

טספברהן טספציון, אריתראי ששוהה בישראל, ארב לסילבנה צגאי, בתה של גרושתו • כשחזרה מבית הספר קפץ מהגג לדירתה, אנס אותה וחנק אותה למוות

טספברהן טספציון // צילום: יוסי זליגר // טספברהן טספציון בבית המשפט (ארכיון)

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, בראשות השופט גלעד נויטל, הרשיעו את טספברהן טספציון ברצח בכוונה תחילה של סילבנה צגאיי ז"ל, בת ה- 12, ובאינוסה באלימות תוך גרימת חבלה גופנית. טספציון נתפס לאחר מצוד בן יומיים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם לאחר הליך גישור, הנאשם הינו אזרח אריתראי אשר הגיע לישראל בשנת 2010. המתלוננת הינה אזרחית אריתראית, אשר הגיעה לישראל בשנת 2011 עם בתה הקטינה ילידת 2006. בין אפריל 2016 ועד יוני 2018 היה הנאשם נשוי למתלוננת. הנאשם והמתלוננת התגוררו יחד עם המנוחה במשך תקופת נישואיהם בדירה בתל אביב. במהלך תקופת נישואיהם, נהג הנאשם באלימות כלכלית ופיסית קשה כלפי המתלוננת, עד אשר המתלוננת החליטה להתגרש ממנו. בסמוך ליוני 2018 התגרשו והנאשם עזב את הדירה.

לאחר הגירושין, ובעקבות פחדהּ של המתלוננת מהנאשם, החליפה המתלוננת את מנעול הדירה וכן את המנעול של הבניין, שכפלה מפתחות חדשים לשכניה בבניין וביקשה מהם לא להכניס את הנאשם לבניין. מספר ימים לפני אירוע האונס והרצח, החל הנאשם לעקוב אחרי המתלוננת ולארוב לה במקומות שונים. שלושה ימים לפני האירוע, הגיע הנאשם למקום עבודתה ונכנס לאזור המנוחה לעובדים. משהבחינה בו המתלוננת לקחה עמה את המפתחות שלה ועזבה בפחד את המקום. יומיים לפני האירוע, הגיע הנאשם בשעות הערב לדירה, נכנס פנימה ומצא את המנוחה, אשר שהתה בדירה בגפה. המנוחה אמרה לנאשם שהמתלוננת לא נמצאת וביקשה ממנו לצאת. הנאשם חיטט במסמכים, ובתיק של המתלוננת, לקח עמו מספר מסמכים, בעוד השכנים, אשר הבחינו בנאשם, הגיעו ודרשו ממנו לצאת מהבניין. רק אז עזב הנאשם. מיד לאחר מכן, התקשרה המנוחה למשטרה.

זירת הרצח בשכונת התקווה בתל אביב // צילום: יהושע יוסף
זירת הרצח בשכונת התקווה בתל אביב // צילום: יהושע יוסף


ביום ראשון 25.11.18 בשעת לילה, עת חזרה המתלוננת מעבודתה, ראתה את הנאשם אורב וממתין לה מחוץ לבניין. המתלוננת בפחדהּ מן הנאשם נכנסה מיד לביתה ונעלה את השער. מספר דקות לאחר מכן התקשר אליה הנאשם ממכשיר הטלפון הנייד שברשותו, אך המתלוננת לא ענתה. מספר דקות לאחר מכן התקשר הנאשם אל המתלוננת מטלפון ציבורי ממספר לא מוכר, המתלוננת ענתה לטלפון, אמרה לנאשם שיתרחק ממנה והביעה תרעומת על כך שנכנס לדירה ביום קודם לכן ללא הסכמתה. הנאשם אמר למתלוננת שהוא לא גנב שום דבר, הביע את כעסו על כך שהמתלוננת מתעלמת ממנו, ואיים על המתלוננת בכוונה להפחידה: "אל תדאגי,  אני אראה לך, אל תדאגי". בשלב זה גמלה בלבו של הנאשם החלטה לנקום במתלוננת ולגרום למותה של בתה היחידה.

סילבנה צגאי ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
סילבנה צגאי ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה


ביום למחרת, בסמוך לשעות הצהריים, ביודעו כי המנוחה אמורה לחזור מבית הספר ולהיות בגפה בבניין, הגיע הנאשם לסביבת הבניין. הנאשם טיפס על גג בניין צמוד לבניין בו התגוררו המתלוננת והמנוחה, ושם ארב למנוחה. בסמוך לשעה 15:00 משהבחין הנאשם כי דלת הדירה פתוחה, דילג מעל גג של בניין סמוך ונכנס לבניין ולדירה. עם כניסת הנאשם לדירה החל דין ודברים בינו לבין המנוחה, על רקע כניסתו לדירה ללא רשות יומיים קודם לכן ועל כך שהזעיקה משטרה. הנאשם חנק את צווארה והפיל אותה למיטה. המנוחה נאבקה בנאשם, שרטה אותו, משכה שרשרת שהייתה על צווארו וקרעה אותה. הנאשם הפשיל את מכנסיה ותחתוניה של המנוחה, התיישב עליה, אחז בכח את ידיה, ואנס אותה. המנוחה בכתה וצעקה. בהמשך, חנק הנאשם את המנוחה בשתי ידיו בחוזקה זמן ממושך עד שהמנוחה חדלה להתנגד. הנאשם כיסה את גופה בשמיכה ויצא מהדירה. לאחר מכן, ועל מנת להבטיח את מותה, לקח הנאשם את מכשיר הטלפון שלה ואת צרור המפתחות שלה, נעל את הדירה והכניסה לבניין, בעוד המנוחה מתבוססת בדמה ויצא מהבניין אל הרחוב.

בסמוך ל- 18:50, משלא יצרה המנוחה קשר עם המתלוננת, ובעקבות איומיו של הנאשם, התעורר חששה של המתלוננת כי הנאשם פגע במנוחה. בעקבות זאת חייגה המתלוננת לטלפון הנייד של המנוחה מספר רב של פעמים. משלא ענתה לה המנוחה התקשרה לחברים קרובים שלה ושאלה האם ראו את המנוחה, וביקשה מהם לבדוק האם המנוחה הגיעה לחוג ולפעילות בהם הייתה אמורה להיות. בהמשך, התקשרה המתלוננת לחברתה וביקשה ממנה לבדוק אם המנוחה בדירה. חברתה של המתלוננת הגיעה לדלת הדירה בסיוע השכנים. החברה והשכנים דפקו על הדלת, שהייתה נעולה, אך לא היה מענה. בסביבות 20:30 התקשרה המתלוננת למעסיק שלה כשהיא בוכה וביקשה ממנו לסיים את העבודה ולחזור לביתה, כשהיא מציינת שהיא חוששת מהנאשם ומכך שעשה משהו למנוחה. בעקבות כך, המעסיק, שדאג לשלומה של המתלוננת, הגיע לאסוף אותה וביקש ללוותה עד לדירה. כשהמתלוננת והמעסיק הגיעו לדירה, הם מצאו את המתלוננת כשהיא מוטלת במיטה, ללא רוח חיים, וסימני אלימות על פניה וגופה.

שכנים המומים בזירת הרצח // צילום: יהושע יוסף
שכנים המומים בזירת הרצח // צילום: יהושע יוסף


בהמשך למעשיו של הנאשם המתוארים לעיל, זרק הנאשם את התחתונים והמכנסיים שלבש בדירה, החביא את הטלפון הנייד והמפתחות של המנוחה, את הטלפון שלו, ואת הכסף שמשך. בהמשך, הסתתר הנאשם באזור שוק הכרמל בת"א, עד שנתפס יומיים לאחר מכן על ידי השוטרים ביום 28.11.18.

 במהלך הליך הגישור, החליט הנאשם להודות ברצח בכוונה תחילה ובאינוס קטינה באלימות ותוך גרימת חבלה גופנית. בנסיבות אלו, הסכימה הפרקליטות להסתפק בהודאתו ולהוריד מכתב האישום את העבירות האחרות: תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים ושיבוש מהלכי משפט, ש"נבלעות" בעבירות בהן מודה הנאשם. בנוסף, הנאשם מסכים שיוטל עליו עונש מאסר עולם חובה. באשר לעבירת האינוס. הפרקליטות תטען ל-20 שנות מאסר בפועל במצטבר למאסר העולם ולפיצוי מקסימלי. טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר