צילום: AFP // ניכר שהתבגר. ג'סטין ביבר

"זה הורג אותי": ג'סטין ביבר שלא הכרתם

בשיר החדש של הזמר, "Lonely", הוא מתייחס לבדידות שחווה מאחורי הקלעים כילד-כוכב, ולעובדה שחייו חשופים לביקורת • "היה לי קשה לשמוע את השיר", סיפר

האם ג'סטין ביבר עולה על דרך חדשה? הזמר הקנדי בן ה-26 נמצא בשנה האחרונה בקאמבק שבמסגרתו שחרר מספר שירים חדשים, אולם בעידן הפופ בו נולדים כוכבים חדשים מדי שנה, ביבר התקשה לשחזר את הצלחת העבר שלו, ואף אחד מהשירים שהוציא לא הפך ללהיט בסדר הגודל של שיריו בעבר. בסוף השבוע האחרון הוא שחרר שיר חדש ושונה, ואם לשפוט לפי התגובות אליו עד כה - נראה שביבר בדרך לשבור את ה"קללה" ולסלול את דרכו לקאמבק מוצלח.

השיר המדובר נקרא "Lonely" והוא מציג את חוויית ההתבגרות של הזמר כילד שגדל בתעשיית הבידור והפך לכוכב כבר בגיל 16. "כולם מכירים את השם שלי, אבל משהו בזה עדיין מרגיש מוזר", מספר ביבר בשיר, "אולי כשאהיה מבוגר הכל יירגע, אבל זה הורג אותי עכשיו". בשיר הוא מתייחס לבדידות הרבה שחווה לדבריו מאחורי הקלעים, לעובדה שחייו ועברו חשופים לעיני הציבור ולביקורת, כולל דברים שעשה כ"ילד אידיוט" לדברי השיר.

לכתיבת השיר גייס ביבר בין היתר את פיניאס או'קונל, אחיה הגדול של הזמרת הצעירה והמצליחה בילי אייליש, שכתב והפיק יחד איתה את רבים משיריה. "כשהראו לי את השיר האמת היה קשה לשמוע אותו, בהתחשב בכמה קשוח היה לעבור כמה מהפרקים הללו", כתב ביבר בפוסט שליווה את שחרור השיר לרשת. "נכנסתי לאולפן ושרתי דרך זה, מה שלא היה קל, אבל התחלתי לראות את החשיבות שבלספר את הסיפור הזה, זה גרם לי להבין שכולנו מרגישים בודדים לפעמים. בהיותי בעמדה כמו שלי, אני מאמין שזאת חוזקה לבטא פגיעות ולכן אני חושב שהשיר הזה כל-כך חזק".

השיר שוחרר כאמור במהלך סוף השבוע, אך ביבר כבר הספיק לבצע אותו בלייב בתכנית אמש (שבת) של סאטרדי נייט לייב, ואם לשפוט לפי מספר הצפיות שהשיר משיג בפלטפורמות ההאזנה והצפייה השונות - נראה שמדובר בהצלחה מבחינתו של ביבר, גם אם היא כוללת גימיק מסוים. זמרת נוספת שהשתמשה בעבר ב"טריק" של התייחסות לקושי שחיי הכוכבות בגיל צעיר במסגרת להיט מוזיקלי היא בריטני ספירס, בשיר "Lucky", שמספר באירוניה על כוכבת שיש לה הכל אך משום מה היא לא מסוגלת להפסיק לבכות.

בפוסט שכתב הודה הזמר גם לשותף מפתיע נוסף שלקח חלק בקליפ שמלווה את השיר - השחקן הצעיר ג'ייקוב טרמבלי בן ה-14. טרמבלי פרץ לחיינו בשנת 2015 כששיחק בסרט "חדר" לצד ברי לארסון ואף היה מועמד לזכייה בעונת הפרסים של אותה שנה, בין השאר בטקס ה-SAG. מאז טרמבלי הצעיר הספיק לככב במספר סרטים, בהם "פלא" ו"ילדים טובים", וכעת כאמור הוא מגלם את ביבר הצעיר. "תודה לג'ייקוב המוכשר", חתם ביבר את הפוסט המדובר שלו, "היה כל-כך מרגש לראות אותו משחק אותי מנקודת מבט חיצונית".


View this post on Instagram

A post shared by Justin Bieber (@justinbieber) on Oct 16, 2020 at 10:02am PDT

ביבר וטרבמלי

גם טרמבלי שיתף כי האירוע המדובר היה מרגש עבורו אך מסיבות אחרות, ובשלב מסוים הוא קבע לדבר עם ג'סטין בטלפון כדי לשאול שאלות על הדמות, אך השניים לא קבעו זמן מדויק ובסופו של דבר ביבר התקשר אל טרמבלי כשהיה בחנות המכולת יחד הוריו: "אמרתי 'אני צריך לצאת רגע כי ג'סטין ביבר מתקשר אליי'". טרמבלי סיפר כי היה מעט מתוח מכך שהוא אמור לגלם דמות של אדם קיים ולא דמות מומצאת: "פשוט רציתי לוודא שאני שאני מבין את הרגשות של השיר ואיך ג'סטין רוצה שארגיש. והצלחתי להבין - זה שיר יותר רציני, אבל אני מתרגש מאוד מכך שאנשים ישמעו אותו ויוכלו לראות את הסיפור".

ביבר מתראיין בגיל 15

זאת הייתה שנה רצינית ומחושבת יותר בקריירה של ביבר, שעלה לכותרות לא פעם בשל היתקלויות עם מעריצים, אך נראה שבשנה האחרונה הוא התבגר ועלה על מסלול אחר. באוקטובר אשתקד הוא התחתן עם בת זוגו, היילי בולדווין, ובשנה האחרונה הוא הוציא אלבום חדש וכיכב בסדרת רשת ביוטיוב שתיעדה את מסע הקאמבק שלו – שכעת, כאמור, עם שחרור השיר החדש, זוכה לדחיפה משמעותית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו