הפגנה מתוזמרת מול בית שר התרבות

כ-100 מוסיקאים הפגינו מול ביתו של השר חילי טרופר בנס הרים במחאה על השבתת התרבות וקיימו חזרה מול ביתו • השר פנה למפגינים: "קם בבוקר כדי להיאבק על זה שהעולם שלכם יחזור"

ההפגנה מול ביתו של חילי טרופר // צילום: ניצה שאול // ההפגנה מול ביתו של חילי טרופר

"לא ניתן לילדים לשכוח מהי תרבות": כ-100 מוסיקאים הפגינו הערב (שישי) מול ביתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר בנס הרים במחאה על המשך איסור ההופעות בשל משבר הקורונה. המפגינים, שבאו עם כלי הנגינה שלהם, קיימו "חזרה" בדרך להפגנה ואף שילבו קטעי נגינה במחאה מול ביתו של השר.

הפגנה מול ביתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר // צילום: ניצה שאול

בהפגנה, דרשו המפגינים מהשר להקדים את פתיחת האולמות לשלב מוקדם יותר ברשימת השלבים כפי שהובאה בפני הממשלה, לאפשר להם לפעול לפי המתווה של התו הסגול ולהתאים אותו לפי גודל האולם, תנאי המקום וסוג המופע ולהעביר את מענקי התמיכה למוסדות התרבות שהובטחו בתחילת המשבר. 

השחקנית והמוסיקאית ניצה שאול, שכבר שנים מנגישה מוסיקה קלאסית לילדים, היתה בין המפגינים יחד עם המנצח והמוסיקאי דורון סלומון נשאה דברים: "הגעתי היום כדי להשמיע את קולם של המוסיקאים והנגנים מכל התזמורות בארץ, קול שמצטרף לכל אחינו - אנשי ונשות התרבות בישראל! אנו מתייצבים כאן היום, בנס הרים, אל מול ביתו של שר התרבות, מר חילי טרופר.למעלה מעשרים שנה אני מנסה להפריח ולעודד את האהבה לתרבות במופעי מוסיקאליים לכל המשפחה בהם משתתפים מיטב הנגנים והנגניות הנפלאים שניצבים כאן היום. בן זוגי המנצח הבינלאומי דורון סלמון מתגייס מזה עשרות שנים לפרויקטים ייחודיים לאהבת המוסיקה בקרב סטודנטים בהצלחה מדהימה. שנינו יודעים שבלי תרבות נהפוך לאבק".

החזרה בדרך להפגנה // צילום: ניצה שאול
החזרה בדרך להפגנה // צילום: ניצה שאול

השר טרופר יצא למפגינים ושוחח עמם בעקבות המחאה. "אני מתרגש שבאתם", אמר השר והוסיף, "אתם נותנים לי הרגשה שאני לא לבד במאבק ומזכירים לי כמה המאבק הזה חשוב". 

"חשוב לי שתדעו שאתם עושים את הדבר הכי יפה וטוב שחברה צריכה. הפרנסה שלכם היא הנשמה שלנו. למדינה יש אחריות לדאוג לפרנסה שלכם. הענף היחיד שקבל תוספת תקציב זה ענף התרבות. 200 מיליון שקלים שיחזיקו את מוסדות התרבות, שיהיה לכם איפה לנגן כשהקורונה תיגמר", הוסיף. 

"במהלך נובמבר התקציב יעבור למוסדות, בהם לפחות 70 אחוז מהעובדים יחזרו לעבודה. אני קם בבוקר כדי להיאבק על זה שהעולם שלכם יחזור. חברה שאומרת שרק בסוף תחזור התרבות אומרת משהו מעליב על עצמה. זה ייקח קצת זמן, אבל כשהאחרים יחזרו גם אתם תחזרו. דברתי על זה בקבינט הקורונה. אני מדבר על זה בממשלה. אנחנו ביחד במאבק הזה, אל תתרשמו ואל תתרגשו מכותרות ופופוליזם. באנו לדרך ארוכה ונתמיד במאבק עד שנפתח. המחשבה שהחברה הישראלית תצא מהסגר לעולם בלי מוסיקה מופע או הצגה היא הכי עצובה שיש", סיים את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר