צפו: מה שלום הכלב שעבר התעללות?

לאחר שחולץ מידי בעליו המתעלל מבת-ים, הכלב סטאר שחזר לשמו המקורי הועבר למשרד החקלאות לטיפול הולם, ולנו יש סרטון שלו מתרוצץ בטיול בשמש

צילום: משרד החקלאות // סוף סוף נהנה מהחיים. הכלב סטאר

בדיוק לפני שבוע, המדינה כולה סערה כשסרטון שחשף התעללות קשה בכלב הפך לוויראלי והביא בסופו של דבר לחילוץ מתוקשר שלו והגשת כתב אישום נגד בעליו.

כזכור, ביום שלישי בערב לפני שבוע, בעליו של סטאר תועד מכה אותו ומתעלל בו בסרטון שהופץ ברחבי האינטרנט. הסרטון הגיע לידיהם של כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב, שבאו לביתו של החשוד בבת-ים ביחד עם מאות אזרחים זועמים שצפו אף הם בסרטון. השניים התעמתו עמו ועזבו בסופו של דבר עם הכלב. החשוד במעשה הוברח לניידת כדי להימנע מתקיפה על ידי ההמון הזועם. הוא הובא לבית משפט, נשלח להסתכלות פסיכיאטרית והוגש נגדו כתב אישום. מעצרו הוארך עד מחר, יום רביעי, ה-14 באוקטובר.

הכלב במרכז הפרשה, שכאמור הועבר לטיפול והשגחה במתקן טיפול של משרד החקלאות, חזר לשמו המקורי סטאר (אצל בעליו האחרון נקרא טיילר). סטאר הוא כלב מסוג האסקי מעורב בן שנה וחצי, כך סיפרה לנו ד"ר דגנית בן דב, רופאה וטרינרית באגף רווחת בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות עמה שוחחנו במטרה להבין מה מצבו שבוע לאחר הטראומה שחווה.

שלומו טוב והוא מרוצה. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות
שלומו טוב והוא מרוצה. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות

"כרגע הוא נמצא במתקן מיוחד של משרד החקלאות ויישאר שם עד לתום ההליך המשפטי בעניינו", אמרה לנו. "הוא כלב מקסים, חמוד ושובב. ממש כמו השם שלו, הוא כוכב אמיתי.  למרות התקיפה שעבר באותו לילה וההלם שהגיע גם עם מבצע החילוץ, ניכר שלא נותרו משקעים טראומטיים אצלו והוא מתפקד בצורה רגילה לחלוטין", עדכנה, "הוא לא נרתע מאנשים או מגע, מתלטף , נובח ומכשכש הרבה בזנב. סלב אמיתי".

כצפוי, הסיקור התקשורתי הנרחב שקיבלה הפרשה, הביאה לאלפי בקשות אימוץ של סטאר, אך ד"ר בן דוב מבקשת להבהיר שכרגע אין טעם להמשיך להגיש בקשות לאמצו עד תום ההליך המשפטי אז יוחלט כיצד להמשיך להתנהל בעניינו.

מכשכש עם חבריו. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות
מכשכש עם חבריו. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות

עוד מבקשת ד"ר בן דב לפנות לציבור בשתי בקשות חשובות: "החילוץ של סטאר זכה להד תקשורתי שאומנם במקרה שלו הסתיים בטוב, אבל אל תיקחו את החוק לידיים. הכוונות של אנשים טובות בהרבה מקרים, אבל זה יכול לגרום להרבה יותר נזק מתועלת אם זה לא נעשה בצורה חוקית. אם אתם חושדים בהתעללות בבעלי חיים, פנו לגורמים האמונים על הטיפול (הווטרינר העירוני, יחידת פיצו"ח של משרד החקלאות, המשטרה) שידאגו שהכל יתנהל לפי הנהלים. אל תפעלו על דעת עצמכם".

בן דב ביקשה להוסיף כי סטאר הוא אכן כלב מקסים ואין לה ספק שהוא ימצא בית, אבל כמוהו יש עוד אלפי כלבים שחוו התעללות לא פחות קשה ומשוועים לבית חם.

וגם נח קצת. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות
וגם נח קצת. הכלב סטאר // צילום: באדיבות משרד החקלאות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר