Logitech MK295: בדקנו מקלדת ועכבר שלא עושים רעש

דממה: עכבר ללא קליקים ומקלדת שקטה? יש דבר כזה • לוג'יטק השיקה לאחרונה סט מושלם לעבודה מהבית - ואנחנו לקחנו אותו לבדיקה כדי לדעת האם באמת מדובר בפלא • וזה מה שחשבנו

צילום: אהוד קינן

בחודשים האחרונים כמעט כל מוצר שמושק מוצג כאילו הוא מתאים לימי הקורונה ולעבודה מהבית. דווקא בהכרזה, הצנועה יחסית, על סט מקלדת ועכבר חדשים של Logitech (לוג'יטק) - MK295 לא התייחסו לזה ולא הפכו את זה לעניין המרכזי.

הסט שהושק בעולם לפני כחודש והגיע לאחרונה גם לישראל דווקא עשוי להתאים לעבודה מהבית, שכן כל הקטע שלו זה שהוא שקט. מי שצריך לעבוד בבית צפוף עם עוד אנשים שגרים בו, לפעמים בשעות לא שעות, דווקא יוכל להעריך את התכונה הזו, וכן מי שעושה שיחות זום, ותוך כדי מקליד או מפעיל דברים ולא רוצה להציק לאוזניים של משתתפי השיחה.

צילום: אהוד קינן
צילום: אהוד קינן

הסכיתו רגע ושמעו, ברוב הזמן, המקלדת אכן עושה אפס רעש, וזה נהדר. התחושה היא שהמקשים אכן רכים ולא שומעים ״טק טק״. אבל, הקשה חזקה מדי, במיוחד אם מקלידים ממש מהר, כן תשבור במעט את הדממה. מדי פעם יבקעו צלילים אם יושבים לכתוב, סתם דוגמה לא קשורה לכולם, סקירה על מקלדת ועכבר בשעה 2 בלילה על שולחן העבודה שנמצא בחדר השנה. מצד שני, ברגע שמתרגלים לעבוד איתה, ולומדים איך להקליד בקצב הנכון ובעצמה הנכונה, היא בהחלט מקיימת את ההבטחה שלה.

העכבר לא מקליק. זה קצת משונה, אבל זה כמובן מאוד נוח אם רוצים לא להציק לסביבה. הגלגלת שלו גם שקטה, אבל בדומה למקלדת - רק אם גוללים אותה לא מהר מדי. אם כן טסים על פני מסמך מאד ארוך מעלה ומטה, תשמעו היטב את ה"כחחק כחחק כחחק כחחק" של הגלגלת.

צילום: אהוד קינן
צילום: אהוד קינן

הסט של מקלדת ועכבר אלחוטיים עולים 180 שקל. זה מוצר בסיסי בקטגוריה שלו. שניהם פועלים על סוללות (AA ו-AAA) שלוג'יטק מבטיחה שיחזיקו חודשים ארוכים, ומתחברים למחשב באמצעות דונגל שמצורף לערכה. 

העכבר הוא קטן, ולכן לא תמיד יהיה נוח לעבודה קבועה במשך יום שלם, כל יום, לבעלי ידיים גדולות, אבל כן מתאים לעבודות קצרות טווח. יש בו שני כפתורים גלגלת לחיצה, שאפשר כמובן לקבוע מה היא תעשה. המקלדת היא סטנדרטית לחלוטין (ללא תאורת מקשים) עם מספר כפתורי קיצורי דרך כמו הגברה והנמכה, הפעלת מייל, מחשבון, כיבוי המחשב (למה, למען השם? הכי ברור שלחיצה עליו תהיה בטעות) וכדומה.

צילום: אהוד קינן
צילום: אהוד קינן

למי שמחפש מקלדת ועכבר אלחוטיים בסיסיים ביותר - הבונוס של השקט בהחלט משתלם פה. למי שרגיל לעבוד עם מקלדת ועכבר גדולים, מרובי אפשרויות ועשירים בכפתורים - הערכה הזו יכול לשמש כערכה שנייה, לעבודה בשעות הלא שגרתיות, או לרגעים שצריך להתרכז וצריך דממה מוחלטת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר