המטבע האיראני מתרסק, חלפן כספים בטהרן // צילום: איי.אף.פי // המטבע האיראני מתרסק, חלפן כספים בטהרן // צילום: איי.אף.פי

מהלך בזק של טראמפ: סנקציות משתקות על הכלכלה האיראנית

הממשל האמריקני הכריז על שורה של עיצומים נגד 18 בנקים ומוסדות פיננסיים, שמטרתה לנתק את זרם המטבע הזר למדינה • באירופה חוששים ממשבר הומניטרי בעקבות המהלך • המטבע האיראני נמצא בשפל חסר תקדים והאבטלה ברפובליקה האסלאמית גואה

ממשלו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז היום (חמישי) על הטלת סנקציות חדשות על הכלכלה האיראנית במהלך בזק שנועד לעקוף התנגדות בינלאומית אפשרית ולהביא ללחץ מקסימלי על כלכלתה של איראן עוד בטרם הבחירות. 

העיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" פרסם כי חבילת העיצומים החדשה נועדה לפגוע בתזרים המטבע הזר לאיראן והיא כוללת סנקציות על 18 בנקים ומוסדות פיננסים שלא נפגעו קודם לכן מסנקציות קודמות. שר האוצר סטיב מנוחין התייחס לחבילת העיצומים ואמר: "מטרתנו העיקרית היא למנוע זליגה לא חוקית של דולרים לאיראן".

באירופה ביקרו בחריפות את העיצומים החדשים וטענו כי הם עתידים לפגוע אנושות במצבה ההומניטארי של האוכלוסייה במדינה הסובלת מהתמוטטות הכלכלה האיראנית בעקבות הסנקציות האמריקניות ומגפת הקורונה .

שר האוצר מנוחין התייחס גם לחשות ואמר: "גם אחרי הפעולות שנקטנו בהם היום, העברת סיוע הומניטארי לאיראן תתאפשר, זאת במטרה לתמוך בעם האיראני". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו