קורין אלאל: "עברתי ימים קשים"

אלאל מוציאה שיר חדש בשם "אור עולה" שהוא תוצאה של שיתוף פעולה עם יוצר מוזיקת עולם בשם סנגיט • "התקופה הזו מאוד מאתגרת", היא אומרת, "אבל גם פותחת את הלב לדברים אחרים"

קורין אלאל , צילום: אפרת אשל

התקופה האחרונה לא פשוטה עבור קורין אלאל. אמא שלה נפטרה בראש השנה, הקורונה סגרה את עולם התרבות. "זו תקופה שפותחת את הלב לדברים אחרים", היא אומרת. והדברים האחרים האלה הם למשל שיר חדש בשם "אור עולה", שהוא רחוק מאוד מהסגנון הרגיל של אלאל. השיר נולד משיתוף פעולה עם יוצר ומלחין מז'אנר מוזיקת עולם בשם סנגיט (שנולד בשם דותן סגל).

 את המילים לשיר כתבה נועה גולן, אשתו של סנגיט, והלחן הוא של סנגיט ושל לאה שבת, והוא עוסק במסע פנימי ורוחני לחיפוש שקט והשראה. "סנגיט ואני מכירים כבר יותר משנה", מספרת אלאל. "הוא היה עושה לי סאונד בהופעות האקוסטיות שלי, ומדי פעם השמיע לי דברים שהוא יוצר. לפני חצי שנה בערך, בסגר הראשון הוא שלח לי שיר שהוא כתב עם אשתו, שמעתי אותו ואמרתי ''וואו איזה יופי, אני רוצה ללמוד אותו'. 

"הוא שלח לי הקלטה של השיר, שהוא שר אותו. הקלטתי את עצמי שרה את השיר באולפן, אבל לא אהבתי את התוצאה. זה לא ריגש אותי. אז חזרתי להקלטה של סנגיט שר, והבנתי מה לא היה בסדר. שרתי את זה יותר מדי יפה. סנגיט ירד בטונים, קיצר מקומות, הצורה שבה הוא שר גרמה לי להבין איך לשיר את זה. הוא אמר לי 'קורין, זה לא רוק'נרול'. ואז הבנתי שיש רוק'נרול ויש מוזיקת עולם. לעשות משהו שקל לי זה הכי משעמם, אז הקלטתי שוב - וזה היה זה". 

לדברי סנגיט, "המפגש עם קורין בשבילי הוא קודם כל מפגש של לב. פגשתי אישה מרתקת ומוזיקאית מדהימה. השמעתי לה את השיר, והיא אהבה אותו. כתבתי אותו לפני שלוש שנים, הקלטנו אותו בזמן הסגר הראשון, והנה הוא יוצא בסגר השני".

לדברי אלאל (65), "התקופה האחרונה מאוד מאתגרת. אני עושה מלא דברים שלא הייתי עושה בתקופה אחרת. אני עובדת עם קבוצה של בנות, לא זמרות, שאני מלמדת אותן לשיר את מגילת קהלת בשנה האחרונה. אתמול הופענו בזום לעמק חפר, וזה היה מדהים. עשינו כמה הופעות כאלה בתקופת הקורונה. 

"יחד עם זה עברתי ימים קשים, אמא שלי נפטרה בראש השנה. אבל הימים האלה יעברו. גם בעבר היו מגיפות. המחשבה הזאת יכולה לעזור לשנות את היומיום. אני עסוקה בלעשות בלי לחשוב. אין כרגע מחשבה על אלבום, רק לעשות וליצור. אני עושה הרבה מוזיקה אלקטרונית, יש לי אולפן בבית, ויותר נוח לעבוד ככה".

"אני עסוקה בלעשות בלי לחשוב". קורין אלאל // צילום: אפרת אשל
"אני עסוקה בלעשות בלי לחשוב". קורין אלאל // צילום: אפרת אשל
 עולם התרבות ספג מכה קשה במשבר הזה. 

"התרבות זה הדבר הראשן שנסגר. אני לא מתייחסת רק לאנשי התרבות ולאמנים, אלא גם לקהל שצריך תרבות, שנפגע ושצריך לעשות משהו בשבילו, שיהיה לו טוב ושלא יראה בטלוויזיה רק תוכניות בישול כשבבית המקרר ריק. אני ממש חושבת על האנשים האלה, לקהל, שהוא המטרה שבשבילו אנחנו קיימים".  טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר