צילום: ינון בן שושן

כך אפשר להפעיל את יוטיוב ברקע ולהמשיך להשתמש באייפון

נמאס לכם שבכל פעם שאתם רוצים להאזין למוזיקה ביוטיוב אתם חייבים להישאר בתוך האפליקציה? אז לא עוד • עם עדכון iOS 14 למכשירי אפל הגיע גם הפתרון • כך זה עובד

זו שאלה שמטרידה רבים – איך מפעילים את יוטיוב (YouTube) ברקע בסמארטפון בזמן שממשיכים להתכתב בוואטסאפ? הפתרון הראשון הוא לשלם דמי מנוי חודשיים ליוטיוב פרימיום, ואפילו תוכלו לצפות בכל התוכן ללא פרסומות. האפשרות השנייה נמצאת בעדכון הגרסה ל-iOS 14, והיא גם לא תעלה לכם כסף.

הפיצ'ר תמונה בתוך תמונה (Picture in Picture) הגיע למכשירים של אפל לפני כשלושה שבועות יחד עם גרסת מערכת ההפעלה החדשה, ומאפשר למזער סרטונים מאפליקציות תומכות ולהמשיך לצפות בהם בזמן מעבר ליישומים אחרים.

איך זה עובד? כנסו ליוטיוב מהדפדפן, למשל כרום או ספארי, ובחרו סרטון. עתה, הגדילו את הווידאו לתצוגה מלאה ואחר כך ליחצו על כפתור המזעור – ריבוע עם חץ הפונה לצידו הימני התחתון של המסך. בנוסף, ניתן גם גם להחליק את הריבוע הממוזער הצידה ולהאזין למוזיקה בלבד.

כפתור תמונה בתוך תמונה // צילום: אפל
כפתור תמונה בתוך תמונה // צילום: אפל

ומה לגבי אנדרואיד? גוגל היא הבעלים של יוטיוב, ובגלל השליטה של החברה על חנות Play, אפליקציות שעוקפות את חסימת הנגינה מיוטיוב ברקע מוסרות כל הזמן. התמיכה בתמונה בתמונה ביוטיוב הגיע כבר עם שחרור הגרסה החדשה של iOS 14, אך זמן קצר לאחר מכן הפסיקה לעבוד באתר לאחר שגוגל חסמה את האפשרות. האם זה יקרה שוב? ימים יגידו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו