בדקנו: מכונת קפה חכמה ואוטומטית של פיליפס

טעם של בית קפה בבית? יש דבר כזה: המכונה מאפשרת לכם שליטה מלאה על המשקה - כמו גובה הקצף ומשך הקלייה של הפולים • בילינו שבועיים עם מכונת קפה מסדרת Omnia 3200 - והופתענו

צילום: ינון בן שושן

התפשטות נגיף קורונה הובילה (שוב) לסגר בישראל, כאשר המסעדות ובתי הקפה נסגרו - ואנחנו החלטנו לגלות את הגאדג'טים החדשים למטבח שישדרגו את החוויה והזמן הרב בבית. אנחנו לקחנו לבדיקה את מכונת הקפה החכמות Omnia 3200 EP3243 של פיליפס, הטוחנות פולי קפה טריים. 

תפעול פשוט וקל

מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, המכונה פשוטה לתפעול, ובכל הפעלה וסיום היא מנקה את עצמה (אז אל תופתעו אם תראו אותה משמיעה רעש ומוציאה מים פתאום). לצד זה, המקציף נשלף בקלות וניתן לשטוף אותו במים בסיום השימוש - רק שימו לב שהוא בנוי משני חלקים שונים שמתחברים בקליק.

בתחתית תוכלו למצוא מגירת איסוף הנוזלים ופסולת הקפה, ניתנת לשליפה. בנוסף, בתוך מיכל המים נמצא מסנן המים המתקדם Philips AquaClean שהופך את הניקוי לפשוט באמצעות תהליך סינון. לדברי החברה, הטכנולוגיה הייחודית מעכבת את הצטברות האבנית והחלפת המסנן מתבצעת בכפוף להתראה של המכונה ללא צורך בהסרת אבנית מהמכונה, עד ל-5,000 כוסות.

בחלקה העליון ניתן למצוא תא לאחסון פולי הקפה שחסכה לי לא מעט התעסקות. לצד זה, קיימת גם אפשרות להשתמש בקפה טחון - למשל מיובש בהקפאה - כך שתוכלו גם להכין את הקפה המוכר לאורחים שלכם, ואני מצאתי בזה דבר מאוד שימושי ונוח.

הקפה נטחן באמצעות סכינים קרמיות עמידות בטכנולוגיה של פיליפס, ובחברה מדגישים כי ניתן להכין  איתם יותר מ-20,000 כוסות של הקפה. שזה אומר שתוכלו להכין לפחות חמש כוסות קפה בכל יום במשך עשור שלם.

פטנט חדשני וחמישה סוגים של קפה בלחיצה

המכונה יודעת להכין אספרסו קצר, אספרסו ארוך, קפוצ'ינו, לאטה מקיאטו ואמריקנו. ויתרון גדול בהשוואה למכונות פשוטות אחרות הוא כי באמצעות תצוגת המגע אפשר להגדיר בקלות את המשקה המועדף - ולשלוט בכמות הקפה, החוזק שלו (משך הקלייה של  הפולים) וגובה הקצף בכוס. אגב, הרעש של הטחינה והמזיגה הוא בדיוק כמו של בית קפה.

בנוסף, המערכת הייחודית להפקת הארומה תוודא כי הקפה יבושל תמיד בטמפרטורה המושלמת, כאשר היא מגיעה לאיזון אופטימלי בין טמפרטורת הבישול לבין הפקת הארומה באמצעות שמירה על טמפרטורת מים שבין 90 מעלות ל-98 מעלות, תוך ויסות זרם המים.

וכמו במכונות הקפה האחרות של פיליס, ב-Omnia 3200 אפשר למצוא את הפטנט החדשני של החברה להקצפת חלב, ה-LatteGo, אשר מאפשרת להפיק קצף חלק וקטיפתי באמצעות מיכל חלב ללא צינוריות. מערכת ה-LatteGo מערבבת במהירות את החלב עם האוויר בתא ההקצפה העגול ולאחר מכן מוסיפה לכוס שכבה של חלב מוקצף בטמפרטורה האופטימלית וללא נתזים.

בשורה התחתונה

המכונה הזאת חד משמעית מביאה את טעם בית הקפה שאתם מכירים הביתה. מנגד, נדרשת לא מעט התעסקות עם ניקוי והחלפה של החלקים אחת לכמה זמן. מחירו של הדגם שאנחנו בדקנו, ה-EP3243, הוא 2,890 שקלים, אך ניתן למצוא דגמים מעט זולים יותר ופחות פיצ'רים. מכורים לקפה ומחפשים טעם איכותי יותר מהקפסולות? זו כנראה מכונת הקפה שאתם צריכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר