"תיאמו את הירי בקבוצת וואטסאפ": כתב אישום חמור בגין רצח המורה מרמלה בחודש שעבר

פארס ומוחמד אלשמאלי מואשמים ברצח שריפה אבו מועמר במהלך ריב בין חמולות • השניים תכננו לפגוע בבני משפחתה בזמן פגישה שנועדה לסיים את הסכסוך

הותירה אחריה שלושה ילדים. שריפה אבו מועמר // צילום: באדיבות המשפחה // הותירה אחריה שלושה ילדים. שריפה אבו מועמר

כתב אישום בגין רצח בכוונה בצוותא הוגש הבוקר (רביעי) נגד האחים פארס ומוחמד אלשמאלי, שבחודש שעבר ירו למוות בשריפה אבו מועמר בשל סכסוך בין חמולות ברמלה. השניים מואשמים גם בניסיון רצח בצוותא של קרוב משפחת של אבו מועמר, בפציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, בקשירת קשר לביצוע פשע ובנשיאת נשק ותחמושת בצוותא.

צילום: דוברות המשטרה

לפי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי), בין משפחת אלשמאלי למשפחת הנרצחת שרר סכסוך שכלל בעבר כמה אירועי אלימות בין הצדדים. נציגי המשפחות נפגשו בסמוך לביתה של אבו מועמר, שהייתה מורה, בניסיון להביא לסיום הסכסוך. טרם הפגישה, האחים תכננו לפגוע במשפחתה, ואף פתחו קבוצת וואטסאפ יחד עם אחרים ממשפחתם, שבה תכננו כיצד לפגוע בצד השני לאחר הפגישה.

בתום הפגישה, כשבמקום נשארו רק נציגי בני משפחת אבו מועמר, הנאשמים וכמה משתתפים נוספים בפגישה הגיעו למכולת ברחוב, ארבו לקרוב משפחתה של הורה ששהה במקום והמתינו ליציאתו כדי לפגוע בו. כשיצא, אחד המשתתפים שלף סכין ודקר אותו בגבו. לאחר כמה שניות, פארס שלף אקדח, כיוון אותו לגופו של בן המשפחה וירה לעברו. הוא ניסה להימלט מהמקום, בזמן שמוחמד ופארס רדפו אחריו וירו לכיוונו. במקביל, גם קרובת משפחה נוספת שיצאה מהמכולת נמלטה מהמקום בדרכה לביתה.

לאחר שפארס איבד קשר עין עם קרוב המשפחה שלעברו הוא ירה, הוא ומוחמד ירו לכיוון הבית ומקום המפגש, שבו שהו באותה העת רבים ממשפחת אבו מועמר. כתוצאה מהירי, שריפה נפגעה בידה ובצווארה, ובהמשך אותו הערב נקבע מותה.

הותירה אחריה שלושה ילדים. שריפה אבו מועמר // צילום: באדיבות המשפחה
הותירה אחריה שלושה ילדים. שריפה אבו מועמר // צילום: באדיבות המשפחה

עורך הדין מורן טרבלסי, שהגיש את כתב האישום בשם הפרקליטות, כתב בבקשה המעצר כי "המשיבים ביצעו ירי פראי ברחוב הומה אדם בשכונת מגורים לעבר א.א., וזאת לאחר שדקרו אותו. בקרבתו של א.א. ובדרך מנוסתו שהתה עוברת אורח תמימה, שאך בנס לא הסתיים אירוע זה בגדיעת חייה. המשיבים לא הסתפקו בכך, ולאחר מנוסת א.א., החלו בירי חסר הבחנה לעבר משפחת אבו מועמר, כשהם מנצלים את העובדה שבני משפחת אבו מועמר מכונסים במקום אחד ושוהים חשופים על מדרכת הרחוב. כתוצאה מהירי נגדעו באיבם חייה של אישה תמימה, אם לילדים רכים בשנים, שכל חטאה היה שעמדה במטבח ביתה". כחלק מכתב האישום, מבקשת הפרקליטות לעצור את פארס ומוחמד עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

אבו מועמר, בת 30 במותה ואם לשלושה, הייתה מורה בבית הספר הטכנולוגי "דרור" ברמלה. היא תכננה לפתוח את שנת הלימודים למחרת, ואף הספיקה לבקר בבית הספר, לקשט את הכיתה שבה אמורה הייתה ללמד בבלונים ואף הכינה מארזי מתנות לתלמידים.

כמה שעות לפני מותה, שריפה התייחסה בקבוצת הוואטסאפ של מורי בית הספר לפתיחת שנת הלימודים: "תודה לכולם. מבקשת מכולם לשמור על הבלונים שלא יפוצצו אותם התלמידים. יגיעו אורחים בבוקר ובמשך היום ועוד נצטרך אותם לתמונות צוות בסוף היום. וגם שלא נשכח שזה מהתקציב החברתי, אז אנא מכם לשמור ולהעיר לתלמידים. שנה טובה ומבורכת לכולכם, אוהבת ומעריכה, שריפה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר