ההתפייסות עם טורקיה תפסה את סיטונאי התיירות רגע אחרי שנסגרו הסכמים עם מלונות באיי יוון, אבל עוד ביום הפרסום מיהרו רובם לטוס לטורקיה כדי לראות איך אפשר בכל זאת לכלול את אנטליה ומרמריס בתוכניות של האביב והקיץ הקרוב.
התיירנים רוצים להחזיר את ימי הרכבת האווירית וכבר היום ייערכו שיחות עם מלונאים טורקים במטרה להבטיח חדרים ומחירים טובים לשוק הישראלי בקיץ הקרוב.
למוצר התיירות הטורקי העיקרי, "קלאב הכל כלול", עדיין אין תחליף בשום מדינה שאליה הישראלים ניסו לטוס בתקופת הסכסוך. בשנים 2007 ו־2008, לפני המשבר, טסו לטורקיה כ־550 אלף ישראלים מדי שנה בשנה, כ־300 אלף מהם לנופש ולטיולים והשאר לערים ולטיסות המשך. לאחר המשט יצאו לטורקיה בין 30 ל־60 אלף ישראלים בשנה, רובם ככולם ערבים.
יחסית לשנים קודמות המחירים גבוהים יותר, אבל עדיין אטרקטיביים. לפי ההערכה, נופש הכולל טיסה ושלושה לילות אחרי הפסח בקלאב הכל כלול 5 כוכבים יעלה בין 450 ל־700 דולרים, לפי היעד והמיקום. שבוע ימים בקיץ יעלה בין 700 ל־2,000 דולרים, תלוי בקלאב וביעד.
המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, מעריך שישראלים רבים חיכו להתפייסות וכעת ייצאו לנופש באתרים פופולריים דוגמת אנטליה, מרמריס, בודרום וכמובן איסטנבול, שהיא גן עדן של קניות מוזלות. גם סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, החזיק בהערכה דומה. "אני מאמין שכבר בקיץ הקרוב נראה מאות אלפי ישראלים ששבים לקלאבים באנטליה", אמר, "בשיקולי עלות־תועלת, נופש בטורקיה מנצח ונראה כבר השנה רכבות אוויריות לאנטליה. בתי המלון ביוון פחות מפוארים, מרביתם אינם על בסיס הכל כלול, והטובים שבהם יקרים משמעותית מאלו בטורקיה".
מנכ"ל קווי חופשה, עמי כהן, אמר: "אם יהיה ביקוש, ואנחנו צופים שיהיה, מייד יתווספו טיסות". לדברי ניר מזור, מנהל אגף השיווק של קשרי תעופה, "בתקופה האחרונה זיהינו חזרה בלתי פורמלית של ישראלים רבים ליעדי טורקיה, ובהתאם עובה מערך הטיסות ליעד, בדגש על אנטליה ועל איסטנבול".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו