סערת שושקה נמשכת: מפגן תמיכה ואיום בתביעה

האמן זאב אנגלמאיר פרסם כי בכוונתו לתבוע את השוטרים שעצרו אותו • במקביל, תגובת תומכות של עשרות אמנים, בהם מישל קישקה, אורי פינק, נוסקו ועוד

איור: יניב שמעוני // לא עוצרים את שושקה

האמן זאב אנגלמאיר, שנעצר בדמותו הידועה "שושקה" בשבת האחרונה בבלפור, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי בכוונתו להגיש תביעה אזרחית נגד שני השוטרים שעצרו אותו, בגין השפלה והפשטה שלא לצורך. אנגלמאיר טוען כי מדובר היה ב"מעצר אלים ומופרך, על סעיף שאינו קבוע בחוק, של 'הטרדה מינית כנגד הציבור'". עוד ציין אנגלמאיר בפוסט כי במהלך המעצר אחד השוטרים הניח את יד על גרונו, באופן שחווה האמן חנק ומצוקה ללא יכולת לנשום.

צילום: מחאת הדגלים השחורים

"עד היום, ארבעה ימים לאחר המקרה, אף אחד במשטרה לא לקח אחריות, לא התנצל", כתב אנגלמאיר והוסיף כי "כל זה קרה לאחר שידעתי את השוטרים שבארוע 'שאון חורף' הוזמנתי ע"י עריית ירושלים להופיע בעיר, והיועץ המשפטי של העיריה קבע שזכותה של שושקה להופיע בירושלים, בשם חופש הביטוי. השוטרים התעלמו מהמידע הזה".

במקביל, עשרות מאיירים וקריקטוריסטים ישראלים צפויים להשתתף במפגן תמיכה באנגלמאיר, בהפגנה הקרובה בבלפור במוצ"ש. קומיקסים ביקורטיים שצוירו בעקבות מעצרו של אנגלמאיר, יודפסו על גבי פוסטרים ויחולקו לקהל שיגיע להפגנה בשבת הקרובה. בין האמנים אורי פינק - שהקומיקס שצייר, בו דמויות מצוירות מגיעות לתחנת המשטרה על מנת לשחרר את שושקה בערבות, הפך לוויראלי זה מכבר. בנוסף הצטרפו למהלך מיש, אבי כץ, יניב שמעוני, יונתן וקסמן, נוסקו, מישל קישקה ועוד רבים. מפגן התמיכה ביוזמת מגזין פרה דוקס ובשיתוף הברית הישראלית.

כאמור, אנגלמאיר נעצר בחשד להטרדה מינית. לאחר שנחקר נטען כי השוטרים שביצעו את המעצר לא הכירו את דמותו "שושקה", וסברו כי מדובר בפרודיה לעגנית שכוונה נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. אנגלמאיר טען כי עבר חקירה פולשנית ומשפילה שכללה בדיקה רקטלית, ללא הצדקה. ביום שני הגיש האמן תלונה במשטרה נגד מעצרו.

עבודתו של נוסקו
עבודתו של נוסקו
עבודתו של יניב שמעוני
עבודתו של יניב שמעוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר