דיווח: "החוקר רוטנברג גבה עדות מהרו"

לפי חדשות 12, רפ"ק בדימוס אבי רוטנברג, שנטען כי פעל בניגוד עניינים בתיקי נתניהו, חקר את עד המדינה ארי הרו • "נפגשתי איתו בנושאים אחרים", טען

הרו // צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90 // "להרו מידע רב בכל הנושאים הרלוונטיים לביבי ושרה"

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל פרסם אמש (שני) תחקיר הנוגע למעורבות לכאורה בניגוד עניינים של רב פקד בדימוס אבי רוטנברג, ששימש כראש צוות החקירה בפרשת המעונות, זאת בשל קשר רומנטי שניהל עם ג'ודי ניר מוזס, אחותו של מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, נגדו הוגש כתב אישום בתיק 2000.

בפרקליטות דחו את הנטען ומסרו כי רוטנברג עסק אך ורק בתיק המעונות, בגינו הוגש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. היום דווח בחדשות 12 על קיומו של מסמך המסווג כ"סודי ביותר", לפיו רוטנברג גבה עדות מארי הרו, עד המדינה בתיקי 1000 ו-2000.

על פי הכתבה, רוטנברג כתב את אותו מסמך נפיץ, בו צוין כי "להרו מידע רב בכל הנושאים הרלוונטיים לביבי ושרה". תגובתו כשנשאל כיצד ניגוד העניינים כביכול מתיישב עם חקירתו של הרו: "אני נפגשתי איתו כשחשבתי שאפשר לחלץ ממנו מידע בנושאים אחרים - אבל לא קשור לתיק 2000". עוד טען כי למד על הקשר של מוזס לתיק 2000 מהתקשורת, שמונה חודשים לאחר החקירה.

כפי שנטען אתמול, לראש הצוות רוטנברג היה מידע אודות החומר בתיק 2000 (בו הוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום בעבירות מרמה והפרת אמונים) והוא כלל לא סיפר למפקדיו מיוזמתו על הקשר עם ניר מוזס ועל ניגוד העניינים, זאת בנוסף לקשרים פסולים לכאורה שקיימים במשטרה בפרשת אום אל-חיראן. עוד נטען כי גם בכיר המשטרה רוני ריטמן הסתיר את המידע, וכי פרקליט המדינה דאז שי ניצן לא קידמו חקירה בנושא, למרות שגורמים במח"ש רצו לחקור את הסוגיה.

אתמול נמסר מהפרקליטות בין היתר: "נבקש להבהיר, לאחר בדיקת הדברים, כי הכתבה כולה מגמתית, מסולפת ומוציאה דברים מהקשרם. בניגוד לנטען, קצין המשטרה רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000, בו נאשם מר נוני מוזס. למעשה, הוא עזב את היחידה החוקרת ביוני 2016, כחצי שנה טרם החלה חקירת הפרשה, בשלב בו נגבתה רק עדות מקדמית ראשונה ויחידה, שאינה עדות של מי מהחשודים בתיק, ואף בה הוא לא נמנה על צוות החוקרים. למעשה די בכך כדי לשמוט את עיקר הבסיס מן הפרסום.

"החלטות החקירה בתיק זה, כמו גם ביתר תיקי ראש הממשלה, התקבלו משיקולים ענייניים בלבד של בירור האמת. כך למשל בתיק אחר, בו לא היו ראיות שקשרו את ראש הממשלה לחשדות, הוא גם לא נחקר כחשוד; הטיפול של מח"ש בתלונה בעניין רוטנברג נעשה אף הוא משיקולים ענייניים בלבד – ההחלטה נומקה בספק בדבר קיומו של חשד לעבירה פלילית; פרקליט המדינה לשעבר לא 'גונן' על מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך מטעמים הקשורים לחקירת תיקי נתניהו. זוהי הצגה מניפולטיבית של העובדות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר