זהירות! הודעת וואטסאפ גורמת לקריסה של האפליקציה ומחיקה של הודעות

שימו לב: הודעה זדונית הנשלחת בוואטסאפ יכולה להוביל לקריסת האפליקציה המצריכה התקנה מחדש ומחיקה של כל ההודעות והנתונים • הפרצה עדיין קיימת וזה מה שצריך לעשות כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ולהציל את המידע שלכם

מדי כמה זמן מתגלה תו בודד או משפט שגורם לוואטסאפ שלכם להאט במקרה הטוב, ולקרוס במקרה הרע. כעת, שוב זה קורה, כאשר הודעה לא ממש תמימה למראה המכילה תווים מוזרים רבים תגרום לאפליקציה לקרוס ללא הפסקה, ואף תאלץ אתכם למחוק את כל ההודעות והנתונים - כך עולה מפרסום בבלוג WABetaInfo.

איך זה קורה? יישומים שונים יכולים לקרוא את האותיות - ואחרים עשויים לפרש אותן בצורה שגויה. במקרה הזה, וואטסאפ אפילו לא מצליחה לעבד את ההודעה כמו שצריך וזה מה שגורם לאפליקציה לקרוס באופן מוחלט.

את הקודים שגורמים לקריסה, שקיימים גם לגרסאות אנדרואיד וגם ל-iOS, מעבירים גורמים זדוניים בקבוצות וואטסאפ סודיות באמצעות גרסת הדפדפן של האפליקציה – Whatsapp Web – ובכך מצליחים להקריס אותה אצל משתמשים.

לפעמים אותם תווים נשלחים כקובץ תמים של איש קשר (vcard), וברגע שתלחצו עליו תפתח בפניכם רשימה של 100 אנשי קשר, ואז תגלו שלכל אחד יש שם מוזר וארוך שמכיל את קוד הקריסה הזדוני. תופעה זו נפוצה בעיקר בתוך קבוצות וואטסאפ.

כך תתגוננו

הפתרון היחיד הוא לגשת לאפליקציה מגרסת הדפדפן במחשב, Whatsapp Web - ולחסום את איש הקשר ששלח לכם את ההודעה. לאחר מכן, גשו לשיחה בה קיבלתם את ההודעה והסירו את הקוד - לחיצה על ההודעה - ומחיקה. לאחר אותם צעדים תוכלו לפתוח מחדש את האפליקציה בסמארטפון ללא בעיה.

מנגד, אם לא הפעלתם את גרסת הדפדפן של האפליקציה, למרבה הצער לא נותרה לכם ברירה אלא לאבד את ההיסטריה ולמחוק את האפליקציה מהמכשיר שלכם. לא קיבלתם את ההודעה? אנחנו ממליצים לגבות את ההיסטוריה אחת לשבוע ולחבר את אחד המחשבים שלכם מראש לגרסת הדפדפן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו