מי באמת הצית את ביה"ס בנווה שלום?

שתי שריפות ביישוב המשותף לערבים וליהודים העלו חשש שמדובר בפשע שנאה • כעת מתחזק החשד שהורים ערבים שילדיהם לא התקבלו למוסד הם שהציתו אותו

היישוב נווה שלום // צילום: mathnight, ויקיפדיה // היישוב נווה שלום // צילום: mathnight, ויקיפדיה

תחנת מטה יהודה של משמר הגבול הודיעה היום (שני) כי היא חוקרת חשד לשני מקרים של הצתת ספריית הישוב נווה שלום בהפרש של שבוע זה מזה.

במשטרה אומרים כי בשלב זה, כל כיווני החקירה נבדקים. על פי דיווחי המשטרה, אירוע ההצתה האחרון התרחש אתמול. תושבים שהבחינו בשריפה כיבו אותה מהר ובכך מנעו נזק ממשי לספרים ולמבנה.

עם זאת, בשריפה הראשונה, שהתרחשה בשבוע שעבר, נגרם נזק למקום. גורמי הכבאות שחקרו את השריפות לא קבעו באופן רשמי כי הן כתוצאה מהצתה אך כאמור החקירה מתמקדת בכיוון הזה, בין היתר בשל סמיכות השריפות זו לזו.

בחקירה נבדקת גם האפשרות, בהתבסס על עדויות שנגבו, כי הרקע למעשה הוא פלילי ומקורו בתסכול של הורים שילדיהם לא יכלו ללמוד השנה בבית הספר המעורב בישוב. עם זאת, יש לציין כי הספריה אינה שייכת לבית הספר שנגדו מופנה הכעס של ההורים , אלא היא שייכת לישוב. על אף החשד, טרם נעצרו חשודים במעשה.


מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר: ״לפני כשבוע נשרף קומפלקס כיתות, שמיועד לפעילות קהילתית בבית הספר לשלום בנווה שלום. היום פרצה שריפה במבנה ספריה בישוב. הנושא נמצא בחקירת משטרה ולוחמי האש. הנושא מוכר ומטופל במועצה על ידי הגורמים הרלוונטיים״.

על אף החשדות כי מדובר בהורים מאוכזבים שהציתו את המקום, במפלגות השמאל הגיבו לאירוע כאל הצתה על רקע לאומני וגינו את המעשה. חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת כתב על האירוע: "נמסר לי כעת שההצתה ככל הנראה על רקע פלילי. לצערי התוצאה בשטח - בין אם הרקע גזעני ולאומני או פלילי, היא זהה. הצתת בית ספר היא טרור, היא מסכנת חיים והורסת חיים של קהילה שלמה. אני קורא למשטרה למצוא את הפושעים ולא משנה מה המניע המעוות שלהם".

בעבר אכן התרחש מקרה בו כתובת נאצה "מוות לערבים" ו"ד"ש מחוות גלעד" כחלק מפעולת תג מחיר במקום, אך לא נעצרו חשודים במקרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר