סערה בתיכונים בכפ"ס: גרפיטי שעודד אונס

תלמידים בשכבת י"ב בשני תיכונים בכפר סבא תלו שלטים עם איומי אונס • ההורים בעיר מתכוונים לערוך שביתת מחאה • מהעירייה נמסר: "מגנים בחריפות"

צילום: מתוך פייסבוק // "לא תתקבל השתקה של מקרי אלימות מינית בכפר סבא"

תלמידי כיתה י"ב בשני תיכונים בכפר סבא תלו שלטים המעודדים ומאיימים באונס על תלמידות. מחר (שלישי) מתכוונים ההורים להשבית את הלימודים בכל התיכונים בעיר.

בשבוע שעבר הכינו תלמידי י"ב בתיכון בכפר סבא שלטים לקראת פתיחת שנת הלימודים. הם כללו איומים מרומזים לאונס כשבין היתר נכתב בהם - "איה נאפה -12, אילת - 30, בני י"ב – 100". הכיתובים מהדהדים שני מקרים מזעזעים: הראשון התרחש באילת בחודש שעבר ובאחרונה הוגש כתב אישום נגד צעירים המעורבים באונס, והמקרה השני אירע בשנה שעברה באי איה נאפה ביוון, אז נעצרו צעירים ישראלים בחשד שאנסו תיירת בריטית. עוד נכתב באחד השלטים: "שתיקה = הסכמה" ובאיור אחר צוירה כביכול תלמידת י', כשמולה עשרות מלבנים שמסמלים תלמידי י"ב.

בתיכון נוסף בעיר רוסס על קיר לפני מספר ימים: "אין יודניקית שלא נותנת, אין י"בניק שלא מקבל". הכתובות הוסרו.

מתוך פייסבוק
מתוך פייסבוק

בשל האירועים, החליטו הורים מהעיר להשבית מחר את כלל התיכונים בעיר. "מחר יתייצבו כל בנות ובני התיכונים עם הוריהם, אזרחים אכפתיים בחולצות אדומות - ולא ייכנסו ללמוד", נכתב. "זו השבתת אזהרה: "בנותינו לא יחזרו ללימודים עד שנדע שהמקרה טופל במלוא החומרה ושלא תתקבל השתקה של מקרי אלימות מינית בכפר סבא". הם סיימו את הקריאה במילים "בנותינו אינן הפקר".

יובל קדוש, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "תרבות האונס הרימה היום את ראשה המכוער גם אצלנו, וגם הנוער שלנו לא חף מהרעה החולה הפושה בחברה הישראלית. הגיע הזמן לשים לזה לסוף. הגיע הזמן שאנחנו, ההורים, נדע למתוח קו לילדינו ולהכריז בצורה נחרצת: לא בבית ספרנו. זה מתחיל בבירור מקיף ויסודי של נסיבות המעשה, וממשיך, ככל שיימצא לנכון, בענישה משמעותית נגד מי שריססו את הכתובת המכוערת, וכל זה לצד הסברה נרחבת בתיכונים העירוניים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה כל גילוי אלימות באשר הוא, ומגנים בחריפות את מעשיהם של התלמידים, מעשים שאין להם כל מקום בעירנו או בכל מקום אחר. השילוט המדובר נתגלה עוד טרם נפתחה שנת הלימודים בשבוע שעבר ועוד טרם נתלה, הנושא טופל על ידי מנהלי בתי הספר באופן מיידי ובתקיפות, כאשר התלמידים האחראים על השילוט הושעו מלימודיהם. עיריית כפר סבא פועלת לחינוך כל תלמידי העיר לסובלנות, כבוד הדדי, שוויון מגדרי ומיגור האלימות, מפעילה תוכניות רבות בתחום, החל מהגיל הרך, ותמשיך לפעול בנחרצות בנושא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר