חיפה קיבלה מאופ"א אישור על פלאניץ' שעבר בבקרה

הרכש שהצטרף היום לאימונים נרשם רשמית כשחקן הירוקים • ניסיון להחתים את טוואטחה, שכרו הגבוה עלול להוות מכשול • עסקת חוסה רודריגס קרובה להשלמה

צילום: טוויטר // פלאניץ'. יצטרף היום לאימונים

מכבי חיפה הודיעה אתמול (ראשון) רשמית על החתמתו של הבלם הסרבי בוגדן פלאניץ' לשלוש שנים. מדובר בשחקן שהיה בראש רשימת הרכש של המאמן ברק בכר, ואחרי שנחת בישראל ביום שישי, ביקר במתקני המועדון ועבר בדיקות רפואיות, חתם על החוזה. פלאניץ' בן ה־28 יגיע לשכר של כ־400 אלף יורו בחיפה, כ־300 מהם יהוו את הבסיס. 

במועדון קיבלו היום אישור מאופ"א להעברת השחקן. לנוכח העובדה שמתנהל מאבק משפטי בין פלאניץ' לקבוצתו הקודמת סטיאווה בוקרשט, הירוקים הגישו בקשה לאופ"א לאשר את רישומו בהתאחדות הישראלית ובאופן מפתיע קיבלו אותו הרבה יותר מוקדם מהצפוי. 

במחלקה המשפטית של חיפה מעריכים כי יש סיכוי שפלאניץ' ישוחרר ללא תמורה בשל הפרת חוזה לכאורה, אך גם פסיקה של תשלום לא תעלה על כמה מאות אלפי יורו, שכן שכרו מהווה נגזרת בהחלטת אופ"א והוא הרוויח בסטיאווה 180 אלף יורו בלבד. 

היום יחל פלאניץ' להתאמן עם חבריו החדשים, אך לא יוכל לשחק ביום רביעי מול ז'לייזניצ'אר הבוסנית בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית, וספק גדול אם יספיק להירשם למשחק הליגה מול הפועל ב"ש (13.9). בחיפה מתכוונים להתחזק בשני שחקנים נוספים בימים הקרובים. הראשון הוא קשרה הספרדי של מלאגה, חוסה רודריגס, שמרבית פרטי חוזהו סגורים ועם השלמת הפרטים הטכניים יגיע ארצה בהשאלה. השחקן הנוסף עשוי להיות טאלב טוואטחה, שנמצא בישראל יחד עם הנבחרת. 

גורם בלודוגורץ טען בפני "ישראל היום" כי שכרו של טוואטחה בקבוצה הבולגרית יכול להגיע לכחצי מיליון יורו כולל בונוסים, ולכן קיים רצון לשחררו. עם זאת, חיפה לא תשלם שכר כה גבוה והצדדים יצטרכו להגיע לעמק השווה כדי להשלים את העסקה. 

שחקן חיזוק רביעי יגיע לכרמל רק כאשר תושלם העברתו של מוחמד עוואד ללך פוזנאן הפולנית. בחיפה כבר החלו לבחון שמות של חלוצים ישראלים וזרים, ואם יגיע חלוץ זר ישאילו את סאקו טורה לאחת הקבוצות שמעוניינות בו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר