"כל הזמן כותבת": בת 15 ועובדת על אלבום

מיכל נחום מטירת הכרמל מוציאה כבר שיר חמישי שהיא כתבה • אז מה אם היא רק בת 15? כבר מגיל 9 שלמה ארצי מעלה אותה לשיר איתו על הבמה בהופעות

צילום: יקירי ברבי // מיכל נחום

מיכל נחום מטירת הכרמל עוד לא בת 15 אבל כבר עובדת על אלבום בכורה, ומשחררת שיר חמישי במספר: "רגשות שקופים".

 כבר בגיל 5 היא התחילה להתלוות להוריה להופעות של שלמה ארצי. כשהיתה בת 9 ארצי קלט ילדה נרגשת בקהל ששרה את שיריו בהתלהבות - והגיש לה את המיקרופון. מאז, בכל הופעה שאליה הגיעה, הקפיד ארצי להעלות אותה לבמה. הביצועים המשותפים שלהם אף עלו לרשתות החברתיות.

"אבא שלי מעריץ שרוף של שלמה ארצי", מספרת נחום. "את השירים של שלמה אני מכירה בעל פה מגיל 5. בהופעה הראשונה שהוא העלה אותי לבמה הייתי בת 9. זה היה בקיסריה. ישבנו בשורה שנייה, עמדתי על הכיסא ושרתי את כל השירים שלו. שלמה קלט אותי מהבמה, כנראה התלהב מילדה ששרה בקול רם את כל המילים, ונתן לי את המיקרופון. שרנו יחד את 'לא עוזב את העיר'. 

"כשהסתיימה ההופעה חזרנו הביתה, ובדרך אבא שלי אמר לי 'אל תתלהבי, זה לא הולך לקרות שוב', אבל זה כן קרה.  שהופעות שאחרי שלמה העלה אותי לשיר שירים שלמים על הבמה. בהמשך גם נכנסו למאחורי הקלעים, דיברנו לפני ההופעות. יום אחד הוא אמר לי 'אל תשכחי אצל מי התחלת' (צוחקת)".

החלום: להקליט דואט עם שלמה. מיכל נחום // צילום: יקירי ברבי
החלום: להקליט דואט עם שלמה. מיכל נחום // צילום: יקירי ברבי
וזה בעצם מה שדירבן אותך להתחיל ליצור מוזיקה משלך?

"אין ספק שהוא האדם המרכזי שהשפיע עלי. בגיל 9, אחרי שחזרנו מההופעה ההיא שבה שלמה העלה אותי לראשונה על הבמה, כתבתי שיר ראשון. אני יודעת לנגן בגיטרה מכיתה ב' ופשוט חזרנו הביתה, התחלתי לנגן ולכתוב מילים ומנגינה. הכל התחבר לי. השירים שלו נתנו לי השראה. מאז אני כל הזמן כותבת. אני מושפעת מסדרות בטלוויזיה. 

"השיר 'רגשות שקופים' מדבר על מישהי שהמשיכה הלאה ולא צריכה שאנשים יגידו לה מה טוב בשבילה. זה שיר כללי אבל כל שיר בעצם מתחיל ממשהו שאני חווה ואחר כך אני מפתחת אותו".

• קלאסיקל: משופן עד שלמה ארצי

הדואט של שלמה ארצי ועומר אדם פשוט גרוע


חשבת אולי ללכת לתוכנית ריאליטי מוזיקלית? זה יכול לקצר לך תהליכים.

"בשביל התוכנית 'בית ספר למוזיקה' אני כבר גדולה. בשביל 'הכוכב הבא' אני עוד צעירה מדי. אני לא אגיד שזה שלא עבר לי בראש, אבל נראה לאן החיים יקחו אותי. כרגע אני בעיקר רוצה שאנשים ישמעו את השירים שלי ויתרגשו, שיבואו לראות הופעות שלי. החלום הוא לראות את עצמי שרה על הבמות הכי גדולות בארץ, וכמובן להקליט דואט עם שלמה. לכי תדעי, החיים מלאי הפתעות.

"אני כבר מחכה שתיגמר הקורונה כדי שאוכל לראות שוב הופעה של שלמה. אני שולחת אליו את השירים שלי והוא תמיד מפרגן מאוד. גם סינגולדה (אבי סינגולדה - הגיטריסט שמלווה את ארצי שנים רבות - מ"כ) מנגן ברוב השירים שלי".

עם שלמה ארצי // צילום: מרגלית פלדמן טולדו
עם שלמה ארצי // צילום: מרגלית פלדמן טולדו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר