איראן מאיימת: "עתיד מסוכן" לאמירויות

במשמרות המהפכה משגרים איומים לעבר בעלת בריתה החדשה של ישראל ומבהירים כי יהיו השלכות מסוכנות למהלך • את הסכם השלום הגדירו "פעולה מרושעת"

צילום: רויטרס - ארכיון // נשיא איראן רוחאני. "טעות ענקית"

איראן רותחת בעקבות הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות: במשמרות המהפכה איימו היום (שבת) כי לאמירויות מצפה "עתיד מסוכן" בעקבות נרמול היחסים עם ישראל, כך דיוחה סוכנות הידיעות AP.

עוד דווח כי ברשת "SEPHA NEWS", המזוהה עם משמרות המהפכה, בכוח הצבאי האיראני כינו את ההסכם "מביש" ו"פעולה מרושעת" שבוצעה בתמיכת ארצות הברית.

בנוסף לכך, נשיא איראן חסן רוחאני יצא נגד ברית ישראל-איחוד האמירויות ואמר כי המהלך הוא "טעות ענקית". רוחאני הזהיר את יתר מדינות המפרץ ממתן אפשרות לישראל ל"דריסת רגל באזור".

עוד בנושא:

• איראן על ההסכם ההיסטורי: "טמטום אסטרטגי מאבו דאבי ועד לתל אביב"

• ארדואן במתקפה חריפה על האמירויות: "שוקלים לסגור את השגרירות באבו דאבי"

• עריקאת על ההסכם: "דקירה בגב הפלשתינים"

• ראש הממשלה נתניהו: "זהו ערב היסטורי, פתחנו עידן חדש עם העולם הערבי"

אתמול התייחס להסכם גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בעת ביקורו בביירות. "ההסכם בין איחוד האמירויות לבין ישראל הוא הצגה", טען.

מלשכת הנשיאות בטהרן נמסר: "כיצד איחוד האמירויות תוכל לשאת בתוצאות של הטעות הבוגדנית והאסטרטגית שלה נגד הנושא הפלשתיני ועמי ערב? החזרה על הניסוי הכושל והמביש עם ישראל היא ביזיון שההיסטוריה לא תשכח".

בהמשך הוסיפו בלשכה: "מדובר בטמטום אסטרטגי מאבו דאבי ועד לתל אביב. העם הפלשתיני המדוכא והמדינות שוחרות החופש בעולם - לעולם לא יסלחו על הנורמליזציה ביחסים עם ישראל. מדובר בדקירה בגב הרשות הפלשתינית שתחזק את האחדות האזורית נגד המשטר הציוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר