לא תאמינו מה שי חי עושה היום

התגעגעתם לשי חי? נו, ההוא מ"האח הגדול" • הוא בטוח התגעגע אליכם ואפילו מזמין את מעריציו לתרום לפרויקט הדסטארט לספר שלו • מה, לא תקנו?

צילום: כפיר זיו // כמה פסגות הרים הספר הבא? שי חי

שי חי נחרט בתודעה הישראלית כדייר הפרובלמטי מבית "האח הגדול", זה שבעט בבית הקרטון, התעקש לומר את "כל האמת בפרצוף" כהגדרתו ובשיא העונה הראשונה שלו, אף משך אחריו צבא של קהל מסור שכונה אז "צבא שי חי". מי שזוכרים טוב יותר, יודעים לומר שהוא אף מלמד באמנות לחימה ומתעסק באמנויות שונות נוספות, אבל האם ידעתם שיוצא הריאליטי המדובר מתעסק גם בכתיבת ספרים?

אתמול (שלישי) העלה שי חי פרויקט חדש בהדסטארט, בו הוא קורא לעוקביו להעניק לו תרומה להוצאת ספר חדש. היעד: 81,000 ש"ח, ובין התשורות לתורמים ניתן לקבל כמובן את הספר עצמו, עותק חתום שלו, ציורים ממוסגרים בגדולים שונים וכמובן שיעורים שונים שיעביר שי חי עצמו ב"ציור, כתיבה אוטומטית, תנועה חופשית, וטכניקות לחימה ומדיטציה מתקדמות" - כך לפי הכתוב.

• שי חי חושף: "לא התקבלתי לחברת אבטחה"

• הסתדר: הצעד החדש של שי חי

"לקראת בואו של גיל 37 החלטתי שאני רוצה להגשים חלום נוסף ולכתוב ספר על כל הנושאים האזוטרים אשר חקרתי בשנים האחרונות", הוא כותב. "אני רוצה להזמין אתכם לקרוא את מה שגיליתי ולנסות ולהבין גם את העומק מאחורי הסודות והנוסחאות המרכיבות את 'הידע העתיק'". הספר המדובר שייקרא "108 פסגות הרים", יכלול גם ספר ישן וקצר יותר של שי חי, שנקרא "36 פסגות הרים".

בתיאור הפרויקט ממשיך שי חי ומספר כיצד מצא את דרכו לידע המדובר, שהתחיל בחלום. בהמשך הוא מפרט: "בסיפורי האישי התחלתי להתעניין בגוף ובתנועה בגיל ההתבגרות כאשר התחלתי ללמוד קונג פו אצל מורי הראשון. בהמשך אצל מורי השני גיליתי אסתטיקה רב ממדית בו המרחב-זמן - הקיים והלא קיים יכולים לעצב צורות שונות ומשונות בעלי טעם 'לחימתי' מתוך מעמקים פסיכיים של אדם מורכב מאוד.

בקרוב המשפחה תתרחב. שי חי ותניה גרבר // צילום: כפיר זיו
בקרוב המשפחה תתרחב. שי חי ותניה גרבר // צילום: כפיר זיו

"בהמשך ביפן - אצל מורי הנוכחי, למדתי את החשיבות של מתן צורה רק בכדי לבסוף להבין שאחת אינה קיימת. אכן מעגל משונה. אחד ששינה צורה במהלך חיי פעמים רבות. הצורה האחרונה שקיבל כאמור היו 'דרשות הקדמונים'. הם נכתבו במשך השנה שלאחר כניסתי השנייה אל בית האח הגדול ובעיקר במהלך ימי הקורונה". 

שי חי מקדיש את הספר לשני ילדיו קיו, ריי, לבתו שטרם נולדה, אותה הוא מכנה "טוטו" ("בימים אלה היא תופעה חסרת צורה עם שם זמני שמתהווה ומשנה צורה על מסך סקירה"), ולבת זוגו - תניה גרבר, שעתידה ללדת את בתם המשותפת. וול, זאת נראית כמו שנה עמוסה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר