עלילותיי עם עטלפים: מה שקורה במרתפי הסנטר

לקראת יום העטלף תוכלו להכיר את היונקים באופן אישי בסיור במרתפי דיזנגוף סנטר • עוד בתוכנית: הרצאה ותערוכת תמונות

צילום: יובל ברקאי // עכבר עם כנפיים. מתוך תערוכת הצילומים "בליינד דייט עם עטלף"

יום העטלף הבינלאומי יחול ה-23 באוגוסט 2020, והשנה החליטו בדיזנגוף סנטר להתמקד בבעל החיים הזה, לאחר שהושמץ על לא עוול בכפו בהפצת הקורונה.

אז מה בתוכנית? תודו שלא ציפיתם לזה - סיורים מודרכים במערת העטלפים במרתפי המקום, ששם חיים עשרות שנים עטלפי פירות, שלפי השמועה לא מצאו את היציאה מהסנטר ונתקעו שם עד היום. וברצינות, העטלפים במרתפים חיים בהרמוניה עם הסביבה האנושית ולא פוגעים בהם, במסגרת תפיסת הקיימות של הסנטר. הסיורים יתקיימו ביום חמישי, ה-27 באוגוסט, בשעות 18:30 ו-19:30 במחיר של 20 שקלים לחצי שעת סיור.

לא הפיצו קורונה. מתוך תערוכת הצילומים "בליינד דייט עם עטלף" // צילום: יובל ברקאי
לא הפיצו קורונה. מתוך תערוכת הצילומים "בליינד דייט עם עטלף" // צילום: יובל ברקאי

עוד בתוכנית: ההרצאה "בואו להכיר מושבת עטלפי הפירות בדיזינגוף סנטר" תתקיים ללא תשלום באותו יום ובאותן שעות, ובה תוכלו ללמוד למה עטלפים אינם דומים לאף חיה אחרת ולמה מאשימים אותם שלא בצדק בהפצת הקורונה. ההרצאה תועבר על ידי ד"ר מאיה ויינברג, טרינרית וחוקרת עטלפים מקבוצת המחקר של פרופ' יובל בבית הספר לזואולוגיה, אוניברסיטת ת"א. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.

• הגלריות נרתמות למען האמנים

יש בהם גם קסם. מתוך תערוכת הצילומים "בליינד דייט עם עטלף" // צילום: יובל ברקאי
יש בהם גם קסם. מתוך תערוכת הצילומים "בליינד דייט עם עטלף" // צילום: יובל ברקאי

בין התאריכים 26 באוגוסט עד ה-9 בספטמבר תוצג בקומת הגלריה (מינוס 1) התערוכה "בליינד דייט עם עטלף", תערוכת צילומי עטלפים של צלם הפורטרטים וטבע אורבני יובל ברקאי. התערוכה תאפשר הצצה נדירה לעולם הסודי והמופלא של עטלפי הפירות בתל אביב, ויוצגו צילומים למכירה. הכניסה חינם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר