החשד לעבירות בנייה: ליאת בן ארי ובעלה זומנו לחקירה בעיריית ראש העין

לאחר הפרסומים והביקורת על החשדות לעבירות הבנייה זומנה התובעת במשפט נתניהו לשימוע • בימים האחרונים נשמעה ביקורת על התנהלות הפרקליטות

עו"ד ליאת בן ארי // עו"ד ליאת בן ארי

פרקליטת מיסוי וכלכלה עו"ד ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו, קיבלה היום (רביעי) זימון לחקירה יחד עם בעלה בחשד לעבירות בנייה בדירה שבבעלותם בראש העין. 

השימוע יתקיים ביחידת הפיקוח העירוני לבניה. בן ארי יכולה לבחור שלא להגיע אבל אז הדבר עומד על חובתה ושם תינתן לבני הזוג להשמיע את טענותיהם. מעיריית ראש העין נמסר: "תיק החקירה תלוי ועוד ולא ניתן להתייחס לתוכנו. כשתסתיים החקירה התיק יועבר לתביעה ככל תיק אחר והתביעה תקבל החלטה כפי שתמצא לנכון".

ליאת בן ארי מסרה בתגובה כי אינה מכירה כל זימון לשימוע.

חנוך עוז, חבר מועצת העיר ראש העין
חנוך עוז, חבר מועצת העיר ראש העין

חנוך עוז חבר מליאת תיכנון ובניה בראש העין וחבר מועצת העיר מסר: "אני שמח שהמערכת הבינה שאין אפשרות לחמוק מהחוק. דין אחד לכולם. כשם שהתושבים נקראים ומגיעים לפקח בשל עבירות בניה כך גם ליאת בן ארי ובעלה יגיעו לחקירה לסיום הההליכים לפני הגשת כתב אישום. צריך להבין שמדובר בהליך פלילי לכל דבר ואלה עבירות כלכליות חמורות".

הזימון הגיע לאחר הפרסום ב"ישראל היום" ושורה נוספת של פרסומים על החשד. לפני כחודש, נזכיר, פורסם כי בית בבעלותה של בן ארי בפרויקט בנייה בראש העין, פוצל על פניו בניגוד לחוק. בתגובה לפרסומים טענה בן ארי כי לא היתה מודעת לפיצול, וכי מדובר בעסקי בעלה שאינה בקיאה בפרטיהם. 

כפי שפורסם ב"ישראל היום" בעבר, טענה זו תמוהה היות שהפרויקט שווק במסגרת עמותת בנייה, שאחד מתנאיה הבסיסיים הוא שהרוכשים יהיו תושבי ראש העין. אלא שבני הזוג ליאת בן ארי ואביב שוויקי לא היו תושבי ראש העין ולא התעתדו להתגורר בעיר, כך שלכאורה הם הצטרפו לעמותת הבנייה בניגוד לתקנון העמותה. כעת מתברר שפרויקט הבנייה הזה נוהל על ידי אחיו של אביב, יזם בשם הדר שוויקי.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס היום שלשום לפרטים החדשים בפרשה. השר כתב עמוד הפייסבוק שלו: "בכל פעם שאתה חושב שהשחיתות המוסדית והתרבות הארגונית הקלוקלת של הפרקליטות הגיעה לתחתית התחתיות - אתה מגלה מרתף שלם שנבנה ללא היתר מתחתיה". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר