פורסם מכרז רשמי למחליף לסדצקי

נציבות שירות המדינה פרסמה מכרז לתפקיד ראש בריאות הציבור • ד"ר שרון אלרועי פרייס מאיישת את התפקיד בפועל, והיא המועמדת הבכירה למשרה

צילום: אורן בן חקון // מי ירש את מקומה? פרופ' סיגל סדצקי

לאחר פרישתה של פרופ' סיגל סדצקי, בנציבות שירות המדינה פרסמו היום (ראשון) מכרז לתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור. המכרז צפוי להיסגר בסוף חודש אוגוסט.

התפקיד מאוייש בפועל על ידי ד"ר שרון אלרועי פרייס, לשעבר סגנית מנהלת בית החולים כרמל ומומחית בבראות הציבור, רפואה פנימית ובמחלות זיהומיות, שמונתה לתפקיד על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין. ד"ר אלרועי פרייס תוכל להתמודד במכרז, ולכן מעריכים כי לא יהיו מתמודדים רבים מולה, בשל העובדה שהיא כבר מכהנת בתפקיד בפועל.

דרישות המכרז הן ניסיון מומחיות בבריאות הציבור, תחום שבו רק כ-100 מומחים בישראל, וניסיון של ארבע שנים ומהן שלוש בתפקיד ניהולי.

מאיישת את התפקיד בפועל, ד"ר אלרועי פרייס \ צילום: אלי דדון
מאיישת את התפקיד בפועל, ד"ר אלרועי פרייס \ צילום: אלי דדון

תפקיד ראש שירותי בריאות הציבור הוא אחד התפקדים החשובים במשרד הבריאות, לא רק בזמן מגפת הקורונה אלא גם בשגרה. ראש שירותי בריאות הציבור הוא הגורם המקצועי הבכיר שאחראי על הנחיות מקצועיות בתחומים כמו עישון, חיסונים ותזונה והוא הגורם המקצועי שנותן חוות דעת בנושאים בעלי השלכות סביבתיות ובריאותיות, לדוגמה התעשיות המזהמות בחיפה.

פרופ' סדצקי מילאה את התפקיד מ-2018 והתפטרה כחודש לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב סיים את תפקידו. במכתב ההתפטרות הזהירה כי "מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון. למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל". וציינה כי החודשים הקרובים עלולים להיות "קשים ואף טרגיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר