שיער, אילוסטרציה | צילום: גטי אימג'ס

הדרך היעילה לטפל בנזקי השיער בקיץ

גם השיער שלכם מתייבש ונשבר בקיץ? כדאי שתשימו לב לטיפים של המומחים בנושא • וגם: המוצרים הכי טובים שישקמו לכם את השיער

טיולים תחת השמש הקופחת, בילויים בחוף הים ובבריכות עלולים לגרום לנזק לשיער, מה שרלוונטי מתמיד בקיץ הישראלי. עם זאת, מומחים ומעצבי שיער מבהירים כי עם טיפול נכון בשיער לא חייבים לעבור את העונה עם נזקים. 

"הלחות הבלתי נלאית של הקיץ יחד עם פגעי השמש, הים והבריכה, מותירים את רעמת השיער חשופה לתופעות של נפח, קרזול וחשמל סטטי. אחת מכל שלוש נשים בעולם היא בעלת שיער מרדני, וסובלת ממטרד יומיומי של נפח מסיבי בשיער, שלעיתים קרובות אינו ניתן לשליטה וסידור", אומר מעצב השיער אילן מרגלית.

לדבריו, "הלחות חודרת לשיערה, פני השטח של השיערה מאפשרים ללחות להשפיע יותר על השיער. הברק הולך לאיבוד, יש הפחתה בברק הטבעי של השיער, אין השתקפות אור על השיער, השיער נראה חסר חיים וקושי בניהול השיער. כתוצאה מכך, סיב השערה הופך להיות מקורזל, קשה יותר לסדר את השיער ולשמור עליו מסודר לאורך זמן".

מעצב השיער אבי טסלפפה מוסיף כי נשים עם שיער צבוע ונשים בעלות גוון שיער בהיר בשמש צריכות להישמר יותר מהשמש ולהקפיד על חבישת כובע. "קרני השמש מיבשות ושוברות את השיער ורואים את זה בעיקר אצל נשים שצובעות את השיער או בעלות גוון שיער בהיר", היא מסביר. "רצוי לטפח את השיער על בסיס יומיומי בסרומים ייעודיים לשיער. חשוב גם לעשות אחת לתקופה טיפול קרטין אורגני המאושר על ידי משרד הבריאות במספרות מורשות".

עדי פרג'י, מנהלת הדרכה של חברת לוריאל פריז, ממליצה איך להתנהל עם שיער ארוך. "רצוי לסרק פעם ביום מהקרקפת ולכל אורך השיער, להשתדל להמעיט משימוש במחליקי שיער ולהעדיף יבוש בפן רק על מנת לייבש את השיער ולא כדי להחליקו. העדיפו ייבוש באוויר הפתוח ולאחר מכן לעצב בעזרת קרם לחות משקם". 

טיפים לשמירה על השיער בקיץ 

באדיבות אילן מרגלית ואבי טסלפפה

הזנה: אחת לכמה ימים מומלץ מאוד להשתמש במסכת הזנה לשיער. מסכה טובה עושה פעולה כפולה, היא גם נותנת זריקת אנרגיה לשיער עייף וחסר לחות, וגם משדרגת גם את התחושה וגם את המראה. רצוי לעשות זאת במיוחד אחרי חשיפה לשמש או שהייה בבריכה עמוסת כלור.

טיפ נוסף הוא למרוח שמן קוקוס אורגני לפני שהולכים לים ולבריכה או בבית אחת לשבוע, מה שישמור נגד דהיית צבע, יחזיר את הברק ויזין את השיער פלאים.

הגנה מהשמש: כובע זה הדבר הבא שחשוב מאוד להקפיד עליו, ובמיוחד כשמדובר בשיער צבוע, שעבורו השמש מהווה גורם עיקרי לדהייה חזקה של הצבע, היצמדות לכובע רחב.

ניקיון וחפיפה: חפיפה, אפילו יומיומית, מנקה את הקרקפת ואת השיער משאריות זיעה, שומן ולכלוך שמכבידים עליהם מאוד, ומעבר למראה הלא נקי, הם יכולים לגרום אפילו לנשירה. מכיוון שהניקוי הוא אבן היסוד של הטיפוח, כדאי להצטייד בשמפו ומרכך טובים ולנסות לא לשטוף במים החמים ביותר, שמהווים גורם מייבש עבור השיער וגורמים לאיבוד של ברק.

ייבוש שיער: כשאתן משתמשות בפן, מומלץ לייבש באוויר קר. בנוסף, יש קרמים מיוחדים שמורחים לפני ייבוש בחום, שמנצלים את החום לטובת טיפוח סיב השערה במקום להרוס אותו.

המוצרים שישקמו לכם את השיער מנזקי הקיץ

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

סדרת מוצרי לשיער שעבר החלקה  Colour Shineplex – טרזמה

סדרת מוצרים ללא סולפטים הכוללת שמפו, מרכך ומסכה המתאימה לשיער שעבר החלקה כימית ולשיער צבוע. המוצרים כוללים שמנים ייחודיים לשמירה על חיות וברק לשיער. 

מחיר: 23.90-34.90 שקלים למוצר, להשיג באתר ובסניפי סופר פארם.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

ערכת טיפוח לשיער בלונדיני – מרוקנאויל 

ערכת לטיפוח ושמירה על שיער בלונד או מובהר. בערכה שלושה מוצרים מוקטנים המתאימים לחופשה ולנסיעות, שמפו, שמפו יבש ושמן לטיפוח השיער 

מחיר: 90 שקלים לכל הערכה, להשיג במספרות ובחנויות מורשות.

סדרת מוצרי שיער להענקת ברק Shine Miracle - AUSSIE

המותג האוסטרלי AUSSIE משיק סדרה לטיפול אינטנסיבי להענקת ברק לשיער הכוללת שמפו, מרכך ומסכה.

מחיר: 24.90-32.90 שקלים למוצר, להשיג ברשת סופר פארם.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

סרום לילה לשיער, Magic Night Serum 8H -  קרסטס 

סרום לטיפוח עמוק של השיער המזין את סיב השערה במהלך הלילה למראה ברק וחיות.

מחיר: 189 שקלים, תכולה: 90 מ"ל, להשיג במספרות מורשות. 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

מסכה טיפולית לחיזוק אינטנסיבי,  CICAFLASH - קרסטס 

טיפול אינטנסיבי המסייע בשיקום, רכות והגנה מפני שבירת השיער. יוצר מגן תמידי מפני שחיקה יומיומית, מעניק הזנה עוצמתית של מסכה עם המגע הקליל של מרכך. מרכיבים פעילים מרכזיים: חומצה היאלורונית ופרח אדלווייס.

מחיר: 169 שקלים ל-250 מ"ל, להשיג במספרות מורשות.

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

מסכת כובע טיפולית, ELVIVE- STEAM MASK - לוריאל פריז

טיפול ספא ביתי באמצעות כובע מסכה עם אפקט חימום להזנה אינטנסיבית לשיער .

מחיר: 17.90 שקלים, להשיג ברשתות הפארם. 

צילום: יעל האן
צילום: יעל האן

סדרת סרקל קיץ לילדים – ד"ר פישר 

סדרה ייעודית לקיץ לילדים הכוללת שמפו ומרכך שיער ללא דמעות ועם רוזמרין, לטיפול והגנה על השיער מפני נזקי הקיץ והכלור. 

מחיר: 24.90 שקלים למוצר, תכולה 750 מ"ל (החודש במחיר השקה של 19.90 שקלים). להשיג ברשתות הפארם, בתי המרקחת הפרטיים ורשתות השיווק. 

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

PROFESSIONAL, מוצרי סדרת  BLOND לשיער בהיר ובלונדיני – ד"ר פישר

מסכת הזנה BLOND: מסכת הזנה לטיפול אינטנסיבי, להזנה ולריכוך השיער. הנוסחה הייחודית משלבת סרמיד וסיליקון, מועשרת ברכיבי לחות, בפרו ויטמין B5 ובויטמין E להזנת השיער. 

מחיר: 39.90 ל-300 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם.

מארז חג שוורצקופף פרופשיונל-בלונדמי // צילום: עירד נצר
מארז חג שוורצקופף פרופשיונל-בלונדמי // צילום: עירד נצר

מארז טיפוח מסדרת BLONDME לשיער בלונדיני - שוורצקופף פרופשיונל

המארז כולל שמפו ללא סולפטים (1000 מ"ל), מסכה (500 מ"ל) ותרכיז קרטין משקם (150 מ"ל) מסדרת BLONDME המחזק ומשקם את השיער על ידי יצירת קשרים חדשים בתוך סיב השיערה, ומעניק שיער רך, גמיש ובעל ברק.

מחיר למארז: 399.9 שקלים, ניתן להשיג במספרות ובחנויות של שוורצקופף פרופשיונל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו