חיבור לשלושה מחשבים במקביל: בדקנו מקלדת ועכבר של Logitech

חיבור בלחיצה ללא חוטים: לחברה השוויצרית יש עכבר ארגונומי ומקלדת אלגנטית שיעזרו לכם להפחית את העייפות והלחץ על כף היד - וגם לעבור ממחשב אחד לאחר ברגע • עובדים מהבית בין מסכים? זה יחסוך לכם עצבים

צילום: ינון בן שושן

במיוחד בימי קורונה שבהם רובנו עובדים מהבית, סביבת העבודה לרוב עמוסה במוצרים - מסך, מקלדת ועכבר (אם או בלי חוט), אוזניות, לפטופ ועוד אביזרים נלווים. בתוך כך, לא מעט אנשים נדרשים לעיתים לעבוד משני מחשבים שונים במקביל - כמו מחשב אישי ולפטופ של העבודה.

בבעיה הזאת אני נתקלתי משום שרציתי לשמור על סביבת עבודה מסודרת ולא להעמיס את המגירה או השולחן בשתי מקלדת ושני עכברים. כך בעצם חשבתי על פתרון פשוט - סט של מקלדת ועכבר שיכולים להתחבר לשלושה התקנים בו בזמן בלחיצה.

עכבר MX Master 3

בשונה מהעכבר הסטדנרטי שאתם מכירים בבית, מדובר בעכבר ארגונומי עומד. העיצוב האנכי הנועד להפחית את העייפות והלחץ על כף היד כדי להפחית את המתח בשריר ולשיפור היציבה בזמן עבודה, עם מראה אלגנטי ומרשים. החיסרון: הוא מיועד לימניים בלבד.

אם אתם עובדים בשני מכשירים שונים במהלך היום - כמו מחשב נייח ולפטופ - תוכלו לחבר אותו לעד שלושה התקנים שונים. החיבור מתבצע באופן אלחוטי בתקן בלוטות׳ או באמצעות ה-Unifying Receiver, מחבר מיוחד שמגיע בתוך המארז. כל מה שתצטרכו זה להקיש בכל פעם על הספרה - 1, 2 או 3 בחלקו התחתון של העכבר - ואז את ההתקן בסריקה פשוטה במכשיר. הוא תומך בחיבור גפ למחשבי Mac וגם לווינדוס.

נוחות: בשימוש ראשון הוא מרגיש מעט מוזר וקצת כבר וגדול, בטח אם אתם רגילים לעכברים קטנים. עם זאת, מרגע שהתרגלתי לא יכולתי לחזור לאחור. הוא יושב ביד בצורה נוחה וטבעית, החומר ממנו הוא עשוי נעים למגע, והפסקתי לעשות לעצמי מסאז׳ בפרק כף היד כל חצי שעה.

בנוסף, לגלגלת יש כמה אפשרויות - גלילה איטית ורגילה כמו שאתם מכירים, וגלילה ומהירה. זה אומר שברגע שתמשכו אותה אחורה בחוזקה היא תסתובב במהירות במשך כמה שניות ותקח אתכם לתחתית הדף בו אתם נמצאים ברגע (זהירות, זה ממכר כמו ספינר).

השורה התחתונה: התקשורת של ה-MX Master 3 עם המחשב חלקה ופועלת ללא קירטועים, והוא אחד הנוח והטוב ביותר שניסיתי עד כה. המעבר בין המכשירים מתבצע בלחיצה, ואם גם לכם יש לי לפטופ ומחשב נייח, זה יכול להיות פתרון מעולה.

מקלדת MX KEYS PLUS

חיבור: כמו העכבר, גם כאן החיבור מתבצע באופן אלחוטי בתקן בלוטות׳ או באמצעות ה-Unifying Receiver, רק שפה תצטרכו ללחוץ על כפתורים ייעודיים הנמצאים בחלקה העליון של המקלדת.

נוחות: השאיפה למינימליסטיות של החברה השוויצרית ניכרת בעיצוב והמשקל של המקלדת. היא עשויה מפלטת מתכת יחידה מה שמקנה לה אלגנטי ויוקרתי, וכמו שמובטח באתר החברה בזכות מנגנון מיוחד אמנם תרגישו כל הקשה על כל מקש - אבל לא תשמעו אותה.

היא גם מצוידת בתאורה חכמה המזהה אוטומטית את האור והחושך בסביבת העבודה, ומתאימה עצמה לתנאים אלו באופן אופטימלי. כן יש למקלדת מצב 'חסכון סוללה' מובנה, שישאיר את התאורה כבויה כאשר היא אינה בשימוש. היא מתחברת גם למחשבי Mac וגם לווינדוס, ובתוך המארז תמצאו גם משענת נשלפת וגמישה לפרק כף היד.

השורה התחתונה: המקלדת מגיבה מהר וטוב להקשות - וזה נשמע טריוויאלי, אך יצא לי להשתמש במקלדות שבהן צריך ללחוץ חזק. היא מתחברת בלחיצה למכשיר אחרים שנמצאים בסביבת העבודה, וסידור המקשים מאוד נוח אם אתם כותבים לא מעט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר