שחקן הולך ונעלם

כוכב אטאלנטה, יוסיפ איליצ'יץ', הפסיק לשחק באמצע יולי, ולאיש אין הסבר לכך • השמועות מדברות על דיכאון, פחד מהקורונה ובגידה של אשתו • הסלובני זוכה לתמיכה, אבל לא מתכוון להופיע לרבע גמר ליגת האלופות מול פ.ס.ז'

צילום: מתוך טוויטר // איליצ'יץ'. בחזקת נעדר

רגע אחרי שניערו מעליהם את ההפסד לאינטר במחזור הסיום בשבת, שחקני אטאלנטה חזרו למרכז המגרש כדי לציין עונה נהדרת שהסתיימה במקום שלישי בעזרת תמונת סלפי קבוצתית. במרכז התמונה הונפה על ידי השחקנים החולצה עם המספר ‭ 72‬ של יוסיפ איליצ'יץ', אקט שהזכיר את העובדה המצערת שהכוכב הסלובני לא היה שם לחגוג את  ההישג. ליתר דיוק, איליצ'יץ' לא שיחק עם חבריו מאז המפגש מול יובנטוס  ב-‭11‬ ביולי, וכלל לא היה בסגל מאז ‭ 14‬ באותו החודש.

בהתחלה דובר על פציעה בקרסול, לאחר מכן על רצון להכין אותו לרבע גמר ליגת האלופות, אבל ככל שהימים חלפו, כך הסיפור של הקיצוני הנהדר התפתח לממדי טלנובלה  עמוסת תפניות, שמועות והשערות. נכון לכתיבת שורות אלה, כל מה שידוע הוא שאיליצ'יץ' חזר למולדתו כדי לטפל בעניינים אישיים, ושלפי המאמן ג'יאנפיירו גספריני הוא ייעדר מרבע  גמר ליגת האלופות מול פ.ס.ז' בשבוע הבא. מכיוון שהמועדון לא דיווח על פציעה, לא הוציא הודעה רשמית ולא הבהיר מה מצבו של השחקן, התקשורת מנסה לפתור לבדה את השאלה המתבקשת: מה קרה?


View this post on Instagram

Grandi

A post shared by Josip Ilicic Jojo (@ilicic72) on Aug 2, 2020 at 1:06am PDT

שחקני אטאלנטה מקדישים לסלובני את המקום ה-3 // צילום: מתוך אינסטגרם

למי שכבר הספיקו לשכוח, איליצ'יץ' היה אחד הכוכבים הגדולים בכדורגל האירופי לפני שנגיף הקורונה עצר את העסק. אחד המשחקים האחרונים באותו  עידן פרהיסטורי היה ה-‭3:4‬ של אטאלנטה על ולנסיה בשמינית גמר ליגת  האלופות, משחק שבו איליצ'יץ' כבש רביעייה ששלחה את קבוצתו לשמונה האחרונות של ליגת האלופות, לראשונה בתולדותיה. ההצגה ההיא של הסלובני, שזכתה לתשבחות אדירות, היתה רק הדובדבן בעונה שעד לאותו רגע  היתה קצפת. דווקא בגיל ‭ ,32‬ והרבה בזכות הסגנון ההתקפי שבו משחקת  הקבוצה מברגאמו, איליצ'יץ' סיפק את הכדורגל הטוב ביותר בחייו.

עד המחזור ה-‭26‬ שנערך בתחילת  מארס היו לקיצוני ‭ 15‬ שערי ליגה, מתוכם שלושער מול טורינו וצמדים  מול מילאן, פארמה ואודינזה. הרגל השמאלית שלו עשתה קסמים באותם ימים, כשהיפה שבהם היה שער מחצי  מגרש ב-‭0:7‬ על טורינו. הסלובני היה בעיצומה של העונה הטובה בחייו, והיה מסקרן מאוד לראות כיצד היא תסתיים. התקווה היתה שזה יקרה בשלבי ההכרעה של העונה ושל ליגת האלופות, אבל היום מתברר שהעונה של  איליצ'יץ' הסתיימה איפשהו ומתישהו בחודשים האחרונים.

איליצ'יץ בפעולה. העונה הטובה בקריירה // צילום: אי.פי.אי 

"הוא שביר מבפנים"

בהיעדר הודעת מועדון המבשרת על פציעה, ברור לכולם שהסיבה  להיעדרות של איליצ'יץ' לא קשורה לשרירים ולעצמות, אלא יותר לנפש ולראש. באחד מכלי התקשורת נכתב שחודשי הבידוד הארוכים בברגאמו, אחת הערים שנפגעו הכי קשה מנגיף  הקורונה, השפיעו קשות על איליצ'יץ'.  מספר המתים שהגיע ל-‭4,500‬ בחודש, ארונות הקבורה שהוצבו ברחובות, הסגר והריחוק החברתי - כל אלה הביאו את השחקן למצב של דיכאון  עמוק וחרדות. לפי הדיווחים, הסלובני זכה לתמיכה מכל אנשי המועדון - החל מהשחקנים שדאגו לארח לו לחברה ועד לגספריני שהעניק לו מקום בהרכב מול יובנטוס, למרות יכולת ירודה במשחקים שקדמו למפגש הזה - אבל כל המאמצים לא הצליחו להצית מחדש את הניצוץ שכבה.

גם האוהדים שלחו הודעות והציפו את הרשתות במסרים של תמיכה, אלא  ששום דבר לא החזיר את האיליצ'יץ' הישן. בניסיון להבין אם אכן מדובר  בדיכאון, בעיתון "לה רפובליקה" צוטט בעילום שם שחקן פיורנטינה ששיתף פעולה עם הסלובני במשך ארבע שנים  ואמר: "מבחוץ הוא נראה בחור חזק, אבל הוא שביר מבפנים. הוא כמו גזע  של עץ עתיק".

גרסה אחרת, לא רשמית, טוענת שהמצב של איליצ'יץ' הוא בכלל תוצר של שיברון לב רומנטי. לפי הגרסה הזאת, הסלובני המדוכא קיבל אישור לחזור הביתה לחיק משפחתו, אך כשהגיע לשם תפס את אשתו בוגדת בו עם גבר אחר. אף שכלי תקשורת מסוימים ומהימנים מיהרו להכחיש את הידיעה הזאת, אחרים ראו בה הסבר הגיוני למדי, ולא היססו למלא דפים בידיעה הצהובה הזאת.


View this post on Instagram  

A post shared by Josip Ilicic Jojo (@ilicic72) on Mar 8, 2020 at 3:41am PDT

האישה והילדות. שיברון לב רומנטי? // צילום: מתוך אינסטגרם

השחקן עצמו עדיין לא התבטא בנושא ולא סיפק שום הסבר להיעדרותו  המסתורית, אבל אתמול, כנראה כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, העלה לרשתות החברתיות תמונה שלו לצד אשתו טינה. עקב כך נוספה גרסה שמזכירה את המחלה הקשה שעימה התמודד ב-‭2018‬ וכמעט הביאה אותו לידי פרישה. יש שטוענים שהפחד לחלות שוב הביא אותו להתבודד הרחק מכולם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בכל מקרה, האבידה של הסלובני  היא מכה קשה עבור אטאלנטה. "זה כמו שיובנטוס תחסר את דיבאלה  ואינטר את לוקאקו", הסביר גספריני,  בעוד פאפו גומס אמר: "אנחנו מתגעגעים לאיליצ'יץ' הבנאדם יותר מאשר  לאיליצ'יץ' השחקן. הוא חבר טוב ושחקן חשוב בחדר ההלבשה". אטאלנטה הפנימה שהכוכב שלה לא יהיה איתה ברגע הגדול ביותר שלה, שאליו הגיעה הרבה בזכותו, וכעת היא רק מקווה שהוא יחזור להיות איתה יום אחד, בקרוב מאוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר