בשיא המגפה: הוריקן בדרך לפלורידה

המדינה, שבה מספר הנדבקים מהגבוהים בארה"ב, נערכת להוריקן איזאה • הסופה היא בדרגה 1 בלבד, אך נטל המגפה על מערכי החירום יקשה על ההתמודדות

צילום: אי.אף.פי // הוריקן איזאה

פלורידה מוכת הקורונה נאלצת היום (שבת) להתמודד עם איום נוסף, הוריקן איזאה שמגיע לחופיה מחר, ויכול לגרום להרס רב במקביל למגפה שגם כך בוחנת את יכולות מערכת הרפואה במדינה.

הוריקן איזאה באיי הבהאמה // רויטרס

תושבי דרום מזרח פלורידה, לשם מתקרב ההוריקן ושוליו כבר מורגשים, כבר החלו לצבור מזון ומצרכים חיוניים, למקרה של הצפות וסגירת חנויות. בשעה זו ההוריקן נמצא סמוך לאיי הבהאמה אחרי שעבר ברפובליקה הדומיניקנית. יש לציין כי ההוריקן מוגדר כהוריקן בדרגה 1, הדרגה החלשה ביותר במדד ההוריקנים, אך הוא עדיין יכול לגרום להצפות ולנפגעים בגוף דווקא כשמערכות ההצלה במדינה נאלצות, כאמור, להתמודד עם שיאי חולים, נדבקים וקורבנות לקורונה.

ההערכות בשלב זה שההוריקן יכה בחופי המדינה, אך לא נפסלת האפשרות שהוא ישנה את מסלולו וייכנס לעומקה אף יותר, יחד עם גשמים עזים ורוחות במהירות של עד 120 קמ"ש. גם במדינות צפון קרולינה ו-וירג'יניה הכריזו על מצב חירום. אמנם, כאמור, ההוריקן הנוכחי הוא אינו עוצמתי כמו הוריקנים רבים שנראו בשנים האחרונות, אך השילוב עם המגפה המשתוללת בפלורידה יכול להפוך אותו לקטלני לא פחות.

הוריקן איזאה // צילום: אי.אף.פי
הוריקן איזאה // צילום: אי.אף.פי

בשל ההוריקן, פלורידה הודיעה על סגירת המרכזי בדיקה לנגיף הקורונה, דבר שיכול להקשות על המדינה להתמודד עם המגפה. "המצב עומד לגרום לפער במידע שאנחנו אוספים", אמר ראש עיריית מיאמי, פרנסיס סוארס לרשת CNN. בפאלם ביץ' הודיעו על פינוי בתים ניידים ופתיחת מקלטים – תוך שמירה על כללי הבידוד החברתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר