מורטל קומבט Aftermath: הפיניש האולטימטיבי לסיפור משחק המכות הממכר

העלילה של מורטל קומבט 11 מגיעה לסיום עם ההרחבה החדשה, והאמת שמאחורי הקלעים על הדמויות מתגלה • שיחקנו בהמשך למשחק המכות המיתולוגי והברוטאלי ביותר, וחזרנו עם מסקנות והמון דם על הידיים

אוהבי משחקי המכות מתאגדים כולם סביב מדורת השבט אחת לכמה שנים כשיוצא משחק חדש בסדרה המיתולוגית "מורטל קומבט" (Mortal Kombat) ונותנים את דעתם. איזה דמויות התווספו? אילו דמויות דווקא חסרות לנו בגרסת המשחק האחרונה? מה דעתנו על הגרפיקה בהשוואה למשחקים הקודמים? ויותר מהכל, מה יש לנו להגיד על ה"פינישים", גולת הכותרת לאוהבי יקום מורטל קומבט.

אבל מה קורה כשיום אחד אתה פותח את הפלייסטיישן וגרסת המורטל קומבט שכבר ברשותך נראית אחרת? אתה מגלה ששם המשחק השתנה, פתאום ישנן אפשרויות נוספות למשחק, סטורי מוד חדש לגמרי נפתח עבורך, דמויות נוספות מופיעות... וכשאתה לוחץ על אותם תוספים מסקרנים, אתה מקבל הודעה כי אתה צריך לרכוש את המשחק החדש. תביא ת'כסף, או תישאר סקרן.

על פניו מהלך מסריח. מצד שני, מבריק. לא מדובר באותן In-App purcheses שאנחנו כבר מורגלים אליהן, לא מדובר באיזו דמות חדשה, פיניש נרכש, או סט מטבעות וירטואליים שעולים לנו כסף אמיתי כדי לרכוש דברים בחנות המשחק, את כל זה כבר היה לנו על גבי הגרסה הבסיסית של Mortal Kombat 11.

כאן מדובר בשדרוג שלם למשחק הכולל את החלק החסר בעלילת המשחק, "סטורי מוד" שלם שנוסף שבשלב זה (עד שנקנה את ההרחבה) נעול עבורנו, דמויות חדשות שאנחנו יכולים לראות שקיימות אך לא יכולים לבחור ומעל הכל, שם המשחק השתנה.

מה שהיה עד כה Mortal Kombat 11, הפך עכשיו במסך הבית של הקונסולה שלנו ל- Mortal Kombat 11 – Aftermath. מה הוא אותו משחק? תאלצו לשלם כדי לדעת. לא רוצים? יש לכם משחק מותקן על הקונסולה, שתוכלו לשחק רק בחלק בו שכבר סביר להניח שסיימתם ולהיאלץ להביט בשם המסקרן “Aftermath” שמתנוסס לכם על המסך, מבלי לדעת על מה מדובר. האם השדרוג הזה שווה את הכסף? האם הסקרנות לגבי המשחק הרגה את החתול בפיניש מורטל קומבט אכזרי במיוחד? בדקנו עבורכם.

למי שפספס כבר סקרנו די בהרחבה את משחק הבסיס מורטל קומבט 11, שאף הוכתר על ידינו כ"משחק המכות הטוב ביותר של כל הזמנים". מן הראוי שנבדוק את ההרחבה המדוברת.

להכיר את הדמויות דרך הסיפור

Mortal Kombat 11 Aftermath מביא לנו בראש ובראשונה את ההרחבה למצב הסיפור. בעוד שבגרסאות קודמות של מורטל קומבט הסיפור היה מאוד שטחי ודי דבילי לעיתים, דווקא הסיפור של הגרסה האחרונה של המשחק הוא לא רע בכלל, ואף יש להגיד די מוצלח. "מצב הסיפור" הוא בעצם מעין סרט יפייפה בו מעת לעת אנחנו גם משחקים בדמויות אחת נגד השניה וכך מכירים את שלל הדמויות המוצעות למשחק ואת הסיפור שמאחוריהן.

אם אתם נהנים ממשחק בצורה זו (בניגוד לאלו שרק מעוניינים באופציות של משחק מול חבר או מולטיפלאייר) ההרחבה לסיפור היא לא פחות ממעולה. אולי אפילו מוצלחת מסיפור הבסיס. אם נשווה את זה לעולם הסרטים (בכל זאת מדובר כאן בסרט וירטואלי שחלקו אינטראקטיבי, לא פחות) – מדובר כאן במקרה בו הסיקוואל, מוצלח מהסרט הקודם לו.

לא נגלה את העלילה כדי לא להרוס, אך יש בגידות, תככים, מזימות, וכצפוי המון המון דם. בנוסף, העלילה סובבת כולה שימושים במסע בזמן ולכן ישנן דמויות מהעבר, דמויות מהעתיד ומפגש בין דמויות לעצמן בזמנים שונים בחייהן, וכמובן השאלה מה קורה בהווה/עתיד כשמשהו בעבר משתנה? זאת ועוד.

ב-Aftermath אנחנו זוכים להכיר לראשונה את הסיפור המלא של מספר דמויות. כולן לא היו חלק מהמשחק Mortal Kombat 11 עם שחרורו הראשון לאוויר העולם, כאשר את חלקן שחררו לנו יוצרי המשחק לאט לאט כל כמה חודשים. כך שיכולנו לרכוש את אלו שבחרנו מתוך המוצעות או לרכוש מעין “Season pass" שהקנה לנו גישה אל כל אותן דמויות ברגע ששוחררו. בנוסף, ישנן 3 דמויות שנפתחו לראשונה למשחק רק עם שחרור Mortal Kombat 11 – Aftermath.

שחקנים חדשים

השחקנים שאנחנו מקבלים באינסטולמנט הזה של מורטל קומבט הם: פוג'ין ושיווה. זאת בנוסף אל השחקנים הנוספים שצברנו מאז ששוחרר משחק הבסיס של Mortal Kombat 11: שאנג טסונג, נייטוולף וסינדל. בנוסף לכל אלו שלוקחים חלק ב"מצב הסיפור" ומשרתים את העלילה המקדמת את המשחק, נוכל לשחק לראשונה גם ברובוקופ (כן, רובוקופ! אותו השוטר שהפך ברובו לרובוט בגלל פציעה מאותה סדרת סרטים ישנה).

רובוקופ מגיע כקונטרה לרובוט נוסף מסדרת סרטים שגם נפתחה לנו גישה אליו לא מזמן בטווח שבין שתי גרסאות המשחק, הבסיסית וה-AFTERMATH, והוא הטרמינייטור, ארנולד שוורצנגר במלוא הדרו. לשחק רובוקופ נגד טרמינייטור בממשק של מורטל קומבט זו בהחלט הזייה מצד אחד ומצד שני בהחלט הגשמה של חלום ילדות.

זו לא הפעם הראשונה שהחבר'ה ממורטל קומבט משלבים את עולם הסרטים שמחוץ לפרנצ'ייז שלהם כדמויות משחק, במורטל קומבט X היה לנו את ג'ייסון מיום שישי ה-13, ואת החייזר מ"הנוסע השמיני" ועוד... ואפילו בגרסה זו של Mortal Kombat 11 אנחנו יכולים לשחק בדמות של הג'וקר מסדרת סרטי באטמן, ואפילו לאחת הדמויות (בתו של ג'וני קייג', קאסי) יש SKIN שהופך אותה להיות הארלי קווין, זוגתו של הג'וקר.

ההרחבה מביאה לנו גם פינישים מסוגים אחרים, בניהם גם את מצב ה"Friendship" האהוב הזכור לנו עוד מגרסאות מוקדמות מאוד של המשחק.  למי שלא זוכר, "Friendship" מאפשר לשחקן לא לחסל את יריבו בברוטאליות, אלא לעשות משהו חביב יחד איתו (כמו להצטלם סלפי, או להעיף יחד עפיפון), דבר מאוד סוריאליסטי באווירה של מורטל קומבט.

לא לחסל את היריב בברוטאליות
לא לחסל את היריב בברוטאליות

בשורה התחתונה

ההרחבה היא בסופו של דבר הרחבה. לא מדובר במשחק חדש מלא, והתמחור של ההרחבה הזו עם יציאתה לשוק היה כזה שכמעט מגיע למחיר שמצדיק שיהיה כאן משחק מלא. דבר שעל פניו די מבאס ובהחלט יכול להרחיק כמות גדולה של שחקנים מהתקנת העדכון. עם זאת, "מצב הסיפור" מרתק, ולאוהבי המשחק ומכורי יקום מורטל קומבט, ניתן להתרשם שדי מדובר כאן בעדכון שהוא בגדר חובה. כמו כן הדמויות הנוספות הכרחיות לאותם מכורים גם כן.

בעוד שרובוקופ למשל יכול להיות סתם קוריוז ותוספת נחמדה וממש לא מאסט, דמויות כמו שיווה ופוג'ין הכרחיות גם להתפתחות של השחקן עצמו בקרבות אחד על אחד נגד חברים או במולטיפלאייר מעבר לתפקידן ב"מצב הסיפור". 

ועדיין, מורטל קומבט הוא משחק המכות הטוב ביותר, בכל הזמנים. אם אתם כמוני, ואתם פשוט מכורים לפרנצ'ייז הזה, שנראה שרק הולך ומשתבח עם השנים – אתם חייבים גם את זה. וגם אם המחיר מוגזם.

ציון: 8/10

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר