ניסינו: קרם הגנה מתחת לאיפור

חשוב לשמור על העור מהשמש, אבל רוב הקרמים להגנה מהשמש לא מותאמים למריחה מתחת למייק אפ • בדקנו כאלה שכן - והתוצאות לפניכם • וגם: למה חשוב למרוח כל אזור שחשוף לשמש? התשובה מפתיעה

צילום: יח"צ // קרמי הגנה לפנים

בואו נודה על האמת: קרם הגנה ומייק אפ זה לא דבר שהולך ביחד. רוב קרמי ההגנה שומניים ודביקים, והשילוב של מייק אפ ופודרה מעליהם יוצר מרקם בוצי וגושי שלא היה מבייש שלדג שטבל את פניו בנהר. השילוש הקדוש של קרם הגנה + מייק אפ + מסכה בכלל יוצר בלגן בפנים, ולרוב אחרי מספר שעות חלק גדול מהאיפור נמרח על המסכה ואנחנו נשארים עם נקבוביות שמנוניות, לבנבנות ומזיעות. לגבי המסכה אין לנו יותר מדי מה לעשות, אבל בנוגע לקרם הגנה שניתן למרוח מתחת למייקאפ – יש בהחלט. בדקנו מגוון קרמי הגנה ופריימרים עם מקדמי הגנה המיועדים למריחה מתחת לאיפור, ומתוכם בחרנו את שמונת המוצלחים ביותר.

למרוח, למרוח ושוב למרוח // אילוסטרציה: Getty Images
למרוח, למרוח ושוב למרוח // אילוסטרציה: Getty Images

אז מה בעצם אנחנו מחפשים בקרם הגנה? תוספת ה-SPF בקרמי בסיס לא מספקת הגנה גבוהה מספיק מהשמש, בפרט שרובם נעים בין 10-15 SPF. ההמלצה היא על הגנה של 40 לפחות, בתוספת ההוראה הפחות חביבה למרוח את קרם ההגנה כל שעתיים כשנמצאים בשמש – מה שקשה לביצוע כשיש על הפנים איפור מלא. מתי יימצא קרם הגנה שניתן יהיה למרוח אותו מעל איפור? זו שאלה שגם אנחנו מבקשים לדעת את התשובה עליה. בינתיים, נסו לחפש פודרה עם מקדם הגנה גבוה ואולי זה יעזור, וגם - לחכות קצת אחרי שמרחתם את קרם ההגנה, גם אם הוא מיועד למריחה מתחת לאיפור. 

אם שמחתם לרגע וחשבתם שאתם מוגנים עם קרם הגנה לפנים, טוב ככל שיהיה, ממהרת ד"ר מוניקה אלמן, מומחית ברפואת עור ובעלת רשת מרפאות האסתטיקה "ד"ר אלמן", להסביר שזה לא בדיוק המצב. "אין הגנה מושלמת", היא מכריזה, "מסנן קרינה הוא בעצם פילטר ברמת הגנה לאורכי גל שונים כמו UVA ו-UVB להגנה לזמן קצוב. מאחר ואנחנו חיים במדינה חמה ועומס החום מעצים את הקרינה, מספר ה-SPF רלוונטי, והמקובל בעולם הרפואה הוא מסנן עם הגנה הנעה בין 40 ל-50 SPF. אופן המריחה גם הוא חשוב – הטפחה בתנועות קלות על העור ועל המעברים בין הצוואר לסנטר והמחשוף. ההמלצה היא למרות את הקרם עד שעה לכל היותר לפני היציאה מהבית, וחובה למרוח בכל אזור החשוף לשמש".

וכאן, למעשה, ד"ר אלמן מטילה פצצה – ומספרת על משהו שרוב האנשים לא מודעים אליו: "אם מרחתי רק את הפנים ויצאתי עם גופייה", היא אומרת,  "אין ערך למריחה כי קרינה נבלעת בגוף חי, וזה אומר שהחום מתפזר על פני כל הגוף והפנים. הפיגמנטציה יכולה להופיע על הפנים גם אם לא מרחתי על הידיים, כי העור זוכר הכל – מה שאומר שפיגמנטציה יכולה להיות גם חזקה יותר בגלל קרינה שהייתה בעבר". אז אם מרחתם את הפנים שלכם בקפידה אבל השארתם את הרגליים חשופות - יכול להיות שתצוץ לכם פיגמנטציה בפנים, כי כמו שכולנו יודעים, פיגמנטציות אוהבות לפרוח במקום שרואים אותן הכי ברור. אתם בטוח מכירים גם אנשים כאלה.

בסדר. החלטנו להיות ילדים טובים ולהתמרח בקרם הגנה כל הקיץ – אבל מתברר שגם זה לא מספיק: "חייבים להיזהר כל השנה", מבהירה ד"ר אלמן, "היו דיונים בכנס האיגוד האמריקני לרפואת עור שאני חברה בו האם להשתמש כל השנה במסנן הגנה, וההחלטה גורפת הייתה שכן, חייבים לשמור במשך כל העונות. קרם לחות עם הגנה שלא מיועד להגנה רשמית מהשמש עדיף לשימוש בעונות לא חמות, אבל אם אני יוצאת החוצה כשיש 30 מעלות, אני אמרח סרום, קרם לחות ומסנן קרינה, ואחכה בין לבין שהם ייספגו. חשוב להימנע מבישום, כי הוא יכול לגרום ליצירת כתמים בעור בשילוב קרינת שמש".

מה לא רצוי שיהיה בקרם הגנה שלכם? גם לזה יש תשובה: "רצוי מסנן קרינה ללא פראבנים", מפרטת ד"ר אלמן, "SLS, חומרים שיכולים ליצור רגישות בעור או קטון CG – חומר משמר שאנשים יכולים להיות אלרגיים אליו, חשוב לקרוא את המרכיבים שיש במוצר".

• כל מה שאתם צריכים לדעת על תכשיר הגנה מהשמש

• כך תבחרו קרם הגנה לקיץ הקרוב

הכל על קרמי הגנה: שלא ימרחו אתכם

קרמי ההגנה

פאיו - PAYOT CRÈME N°2 SPF 50 +UV: קרם CC המגן על עור הפנים ומחדש אותו. מרגיע גירויים ומאיץ את תהליך התאוששות האפידרמיס למניעת כתמי פיגמנטציה והזדקנות עור מוקדמת, מכיל תמצית CENTELLA ASIATICA המקדמת רפוי ופעולות אנטי דלקתיות, חומצה היאלורונית להעצמת הלחות וריפוי הרקמות. היפואלרגני ומתאים לעור רגיש.

מחיר: 99 שקלים ל-40 מ"ל. להשיג בנקודות המכירה וברשתות הפארם.

לאחר התנסות: קרם חסר ריח בצבע ורדרד שנועד לתקן את גוון העור. עם המריחה על הפנים נטמע בהן, ובפועל צבעו לא מורגש. מעט שומני בהתחלה, אבל נספג במהירות, יושב מצוין על העור והמראה הטיפה שומני עובר אחרי הנחת הפודרה. נראה טוב מאוד בשילוב עם מייקאפ, יתאים יותר לעור יבש – בסוף היום אזור הטי מעט שומני.

פאיו // צילום: יח"צ
פאיו // צילום: יח"צ

קליניק – City Block Sheer SPF 25: מסנן קרינה שקוף עם הגנה UVA/UVB, נטול שומן המגן על העור מפני קרינה ונזקי הסביבה. מכיל נוגדי חמצון בלתי נראה עם או בלי מייק אפ ומסייע לעמידות האיפור. ללא מסנני קרינה כימיים. מתאים לאזור העיניים ולעור רגיש.

מחיר: 99 שקלים ל-40 מ"ל. להשיג ברשתות הפארמים ובנקודות המכירה.

לאחר התנסות: קרם בצבע ניוד עדין שצבעו נעלם עם המריחה. בתחילה מרגיש שומני ומעט דביק על העור, אבל המייק אפ נמרח עליו בצורה מושלמת ונשאר כך לאורך כל היום. קצת מרגיש קצת כמו פריימר. לא נצמד לנקבוביות ולא נהפך לשומני במהלך היום. חשוב לזכור שמדובר בהגנה לא גבוהה מאוד לשמש, ויכול להתאים יותר לשעות בוקר מוקדמות מאוד או אחר הצהריים, או בשילוב עם קרם הגנה נוסף.

קליניק // צילום: יח"צ
קליניק // צילום: יח"צ

אסתי לאודר – Double Wear Flawless Hydrating Primer SPF 45: פריימר קליל כנוצה, בעל הגנה גבוהה לקרני UV. מחליק ומאיר את העור. בסיס קל כנוצה שמרגיש כמו העור עצמו, המספק הגנה עוצמתית לעור כנגד נזקי הסביבה הנגרמים מקרני UV וזיהום אוויר.

מחיר: 170 שקלים ל-30 מ"ל. להשיג ברשתות הפארמים ובאתר של אסתי לאודר.

לאחר התנסות: נוזל חלבי ורדרד שמרגיש שמנוני על הפנים אך מתקבל עליהן בצורה מעולה. המייקאפ יושב עליו בצורה אחידה וחלקה והוא אינו מרגיש שומני כשנספג בעור או אחרי שמורחים עליו פודרה. מחזיק מעמד לאורך כל היום במראה טבעי ולא בוצי או שמנוני.

אסתי לאודר // צילום: יח"צ
אסתי לאודר // צילום: יח"צ

פרומיס - קרם הגנה PROTECT & GO SPF 50: מעניק הגנה רחבת טווח מקרני השמש UVA/UVB בהתאם לתקן החדש של משרד הבריאות. מרקם לחותי, קליל ולא שומני, אינו מותיר מעטה לבן ומשמש בסיס מופה לאיפור. משמש גם כקרם לחות. מכיל פרופוליס, תמצית יערה ואכינצאה, מועשר בנוגדי חמצון ואצת המים דונליילה שתורמים להגנת העור בזמן החשיפה לשמש. בלי פראבנים, אוקסיבנזון, צינמטים ו-PEG. היפו-אלרגני ומתאים לעור רגיש, אינו מכיל רכיבים מהחי.

מחיר: 129 שקלים ל-50 מ"ל. להשיג באתר של פרומיס.

לאחר התנסות: ריח עדין ופרחוני, נוזל לבנבן המרגיש מאוד שמנוני על העור. אחרי כמה שניות הצבע הלבן מתאחד עם העור ולא נראה. רוב השמנוניות יורדת אחרי הפודרה והברק נעלם. מתקבל בצורה יפה על העור ולא מתיישב בתוך הנקבוביות. מחזיק מעמד יפה לאורך כל היום. יתאים יותר לבעלי עור יבש/מעורב.

פרומיס // צילום: יח"צ
פרומיס // צילום: יח"צ

שייסדו - Clear Stick UV Protector SPF 50: סטיק שקוף אנטי אייג'ינג להגנה מוגברת נגד נזקי השמש. נמרח בקלות מבלי להתלכלך, מבוסס על טכנולוגיית WETFORCE המגיבה באופן חיובי במגע עם זיעה ומים. מכיל רכיבי טיפוח המגנים נגד הזדקנות העור וכתמים כהים. לשימוש במהלך היום מתחת ומעל האיפור.

מחיר: 129 שקלים ל-15 גר'. להשיג בנקודות המכירה של שייסדו.

לאחר התנסות: ריח לימוני עדין מאוד. שקוף לחלוטין, נמרח בקלות ומרגיש כאילו אין שום דבר על העור – עד שאת תוהה אם באמת מרחת משהו. לא שומני, לא דביק ונספג מיד אחרי המריחה. מתקבע מתחת למייק אפ בצורה מושלמת ונשאר ככה עד סוף היום. הסטיק מאוד נוח למריחה ולנשיאה בתיק. ניסינו למרוח מעל האיפור וזה לא מאוד עבד, אלא מחק את המייק אפ מתחתיו. אבל מצד שני, גם למרוח מייק אפ מעל איפור ופודרה לא יעבוד. למרות זאת, אנחנו ממשיכים למרוח אותו מעל איפור – כי הוא נותן את התוצאה הכי פחות בוצית.

שייסדו // צילום: יח"צ
שייסדו // צילום: יח"צ

ביופור – Pearl Sun Block SPF 30: קרם הגנה בטכנולוגיית SAFE SPF, המתאימה מתחת לאיפור בכל שעות היום. הטכנולוגיה החדשנית יוצרת קיפסול של המרכיבים, הבולעים את קרינת UV. הקיפסול מונע מגע בעור ולכן מלבד ההגנה מקרני השמש הן הקצרות והן הארוכות הוא גם מונע גירויים, פריחות ונזק לעור, ומאפשר פיזור אחיד של החומר ויוצר הגנה מושלמת. מכיל נוגדי חמצון: ויטמין E, ויטמין C, תה ירוק ועוד, נוגדי דלקת וחומרי הרגעה: אלוורה, קלנדולה, קמומיל, הממליס, רוטין ועוד, ומרכיבים משקמים: שמן נר הלילה, שמן בוראג', אצות, שמן אובליפיכה, בטא קרוטן המסייעים בהתמודדות עם נזקי השמש.

מחיר: 100 מ"ל – 160 שקלים. 50 מ"ל: 120 שקלים. להשיג אצל קוסמטיקאית באתר.

לאחר התנסות: הקרם בצבע בהיר ונספג כחסר צבע. מרגיש פחות שומני מקרמים אחרים, ומעט השומניות שיש בו נספגת במהירות בעור. מרגיש מאוד כמו קרם פנים יותר מקרם הגנה דביק. המייק אפ נמרח מעליו בצורה מושלמת ונשאר איתו לאורך כל היום.

ביופור // צילום: יח"צ
ביופור // צילום: יח"צ

דרמלוג'יקה – dynamic skin recovery SPF 50: מכיל נוסחה מוגנת בפטנט, המגרה את ייצור הקולגן, מגבירה את יכולת העור לדכא רדיקליים חופשיים ומסייעת במניעה של הזדקנות העור. מכיל ליפוזומים מתוחכמים המדכאים רדיקלים חופשיים ומסייעים במניעת תהליכים הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור. ללא חומרי ריח וצבע מלאכותיים. בעל אספקת לחות לאורך מן והגנה מפני קרני השמש המזיקות – קרני ה-UV. מכיל פפטידים המריצים ייצור קולגן וממצקים את העור.

מחיר: 364 שקלים ל-50 מ"ל. ניתן להשיג באתר ואצל קוסמטיקאיות בנקודות מכירה מורשות.

לאחר התנסות: קרם לבנבן שהופך לשקוף במריחה על העור, בריח צמחים עדין. הפנים מרגישות חלקות יותר אחרי המריחה ועם זאת, לא שומניות כלל. ההרגשה היא קצת כמו "ללכת עם ולהרגיש בלי". לא נראה בכלל מתחת למייקאפ ולא מורגש שום אפקט לא נעים שקרם הגנה עלול להותיר. נשמר בצורה מצוינת על הפנים לאורך כל היום.

דרמלוג'יקה // צילום: יח"צ
דרמלוג'יקה // צילום: יח"צ

לה רוש-פוזה – אנתליוס פלואיד SPF 50: מיועד לעור רגיש ולכזה הסובל מאלרגיות שמש, הגנה גבוהה במיוחד גם בעוצמה שמש קיצונית מניעת כתמי פיגמנטציה הנוצרים מחשיפה לשמש, הגנה מקרני UVA/UVB המחמירה יותר מהתקן האירופאי. מערכת מסננים המעוגנת בפטנט Mexoplex® בשילוב עם מים טרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה, מרגיעים ואנטי אוקסידנטיים. מרקם חדש למראה טבעי, אינו שומני וגימור בלתי נראה. ללא בושם/פראבן. נבדק תחת פיקוח דרמטלוגי. נון קומודוגני.

מחיר: 99 שקלים ל-50 מ"ל. להשיג בכל רשתות הפארמים ובבתי מרקחת פרטיים.

לאחר התנסות: נוזל חלבי היושב מעולה על העור לאחר המריחה, לא כבד בכלל אבל מתמקם טוב יותר מתחת למייק אפ קליל כמו bb, או עם כיסוי קל עד בינוני יותר מאשר מתחת למייק אפ כבד. החזיק מעמד לאורך כל היום.

לה רוש-פוזה // צילום: יח"צ
לה רוש-פוזה // צילום: יח"צ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר