נגזר דינו של המחבל שתקף צוללנים באילת

19 שנות מאסר ותשלום פיצוי של 250 אלף שקלים נגזרו על טאהר ח'לף מירדן, שניסה לרצוח במכות פטיש את שני הצוללנים, משום ש"הם יהודים"

צילום: דודו גרינשפן - ארכיון // המחבל טאהר ח'לף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) 19 שנות מאסר על האזרח הירדני טאהר ח'לף, שהורשע במעשה טרור וחבלה חמורה לאחר שניסה לרצוח שני צוללנים באילת בנובמבר 2018. בנוסף, בית המשפט הטיל על הנאשם לפצות את השניים בסכום של 250 אלף שקלים.

בדצמבר 2018 הגישה פרקליטות מחוז דרום נגד ח'לף כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לח'לף מיוחסים ארבעה אישומים על ביצוע עבירות רבות של ניסיון רצח ועבירות לפי חוק המאבק בטרור.

על פי כתב האישום, במהלך מבצע "עופרת יצוקה", החליט ח'לף לבצע פיגוע ירי בגבול ירדן-ישראל לעבר מטרות ישראליות. הנאשם נטל נשק אוטומטי שהחזיק אביו בביתם, רכש 200 כדורי תחמושת מהשוק בעמאן, ונסע עם שותפו לעבר הגבול לצורך ביצוע פיגוע ירי. אולם כעבור כמה דקות נסיעה, נתקלו השניים באבי הנאשם, שנודע לו כי הם יוצאים לבצע פיגוע וזה מנע מח'לף לממש את המעשה. בנוסף, לפי כתב האישום, במהלך קיץ 2017 קשר הנאשם קשר עם בני דודיו לביצוע פיגוע ירי בתוך שטחי ישראל.

עוד בנושא:

• הותר לפרסום: מחבל ירדני ניסה לרצוח ישראלים באילת

• חשד לפיגוע: עובד ירדני תקף ישראלים בנמל אילת

• ירדן: תכננו פיגוע נגד ישראל - ונכלאו

כתב האישום מפרט כי ב-29 בנובמבר 2018, יצא ח'לף לראשונה לישראל עם אשרת העבודה שקיבל והחל לעבוד בנמל אילת. בסיום יום העבודה, הוא שב לעקבה ובלילה נפגש עם אחיו ובני דודיו, שיתף אותם כי בכוונתו לבצע את הפיגוע באילת וביקש מהם כי יתעדו אותו בווידאו כשהוא אומר צוואתו למשפחתו.

סמוך לכך, בחדרו של הנאשם במלון בירדן, הוא צולם בטלפון נייד ובסרטון תועד כשהוא נפרד מהוריו ומבקש שישמרו על אשתו וילדיו. בווידיאו המדובר ח'לף אמר דברים בשבח הג'יהאד וציטט מתוך הקוראן.

על פי כתב האישום, ח'לף סבר שלא יצליח להשיג נשק והחליט לבצע את הפיגוע למחרת באמצעות פטיש, במקום עבודתו בנמל אילת. ב-30 בנובמבר 2018 יצא הנאשם בהסעת עובדים מעקבה לנמל אילת. בסביבות השעה 08:20, הוא הבחין בשני צוללנים במקום - לפי כתב האישום אלה היו היהודים היחידים באזור - והחליט לרצוח אותם. ח'לף הכה את אחד הצוללנים בראשו יותר משלוש מכות חזקות עד שפועל ירדני שהבחין במעשה ניסה לעצור אותו. כשהפועל תפס את ח'לף זה נאבק בו ופצע אותו באמצעות הפטיש בראשו תוך כדי שהוא מורה לו שלא להתערב, בטענה ש"אנחנו מוסלמים והם יהודים".

לאחר מכן, ניגש הנאשם לעבר הצוללן השני, ששהה על סולם במים - והכה אותו עם הפטיש בחוזקה כמה פעמים בראשו. הצוללן נפל לתוך המים והנאשם קפץ אחריו כשהפטיש בידו ושחה לכיוונו.

זירת האירוע // צילום ארכיון: דוברות המשטרה
זירת האירוע // צילום ארכיון: דוברות המשטרה

העובדים הירדנים במקום ניסו לשכנע את הנאשם לעלות אל המזח, אך על פי כתב האישום ח'לף סירב ואמר את השהדה - הכרזת האמונה האסלאמית. אחר כך הוא אמר לאותם עובדים כי הוא מתכנן לברוח מהמקום דרך הים.

לאחר שהפועלים הירדנים הצליחו לשכנע אותו כי לא יאונה לו כל רע אם יצא מהמים, הוא עלה אל המזח. אז הם תפסו אותו והעבירו אותו לידי כוחות הביטחון במקום שעצרו אותו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר