צילום: יח"צ // סירק דה סוליי

סירק דה סוליי: הסוף?

משבר הקורונה פגע אנושות בקרקס המפורסם שהגיש בקשה לפשיטת רגל בעקבות חוב של יותר ממיליארד דולר • 3,500 פוטרו • שוקי וייס: "זהו יום עצוב לעולם התרבות"

החיים הם לא קרקס: מופע הקרקס המצליח והמפורסם בעולם כבר יותר משלושה עשורים נקלע לקשיים תקציביים חמורים בעקבות מגפת הקורונה, והכריז אתמול (שני) כי הגיש בבית המשפט בקוויבק בקשה להגנה מפני נושים במסגרת הליך פשיטת רגל.

הלהקה, שמקורה במונטריאול, חשפה בהצהרה לתקשורת כי פשיטת הרגל עליה היא נאלצת להכריז מגיעה בעקבות משבר הקורונה שגרם להפרעה משמעותית בהפקותיה וביטול כפוי של הופעות בכל העולם.

עוד הישג ענק לסטטיק ובן-אל תבורי

• טלי מורנו: "פוטרתי מחדשות 13"

לפי הדיווחים, הלהקה המצליחה צברה חוב עצום של כמיליארד דולר ונאלצה לפטר כ-3,500 עובדים. עוד נמסר כי הלהקה מנסה להסדיר את חובותיה בעזרת סיוע של הממשלה הקנדית וחברות הון פרטיות.

ההצהרה הדרמטית הזו מגיעה שלושה חודשים לאחר שהלהקה נאלצה להכריז על ביטול של כשש הפקות בלאס וגאס והופעות בעשר מדינות נוספות רחבי העולם, כולל בישראל. למעשה, היום (שלישי) היה אמור להתקיים המופע האחרון בסדרה ארוכה של מופעים של הקרקס בפארק הירקון.

להקת הקרקס המפורסמת והמצליחה בעולם בסכנה קיומית // צילום: Annika Franco
להקת הקרקס המפורסמת והמצליחה בעולם בסכנה קיומית // צילום: Annika Franco

ניסיונות ההצלה כוללים השקעות מצד חברות הון פרטיות מארה"ב, סין וקנדה ויש ניסיון למשוך משקיעים נוספים וכ-300 מיליון דולר בהשקעות מבעלי מניות (בהובלת קרן הפנסיה של קוויבק) במטרה להתניע את תהליך ההבראה ולספק הקלה לעובדים והשותפים בניסיון לכסות חלק מחובותיה העצומים. בנוסף, התחייבו בעלי המניות להשאיר את מטה הקרקס במונטריאול ולהעביר סכום של 15 מיליון דולר לתמיכה בעובדי הקרקס המפוטרים.

"במשך 36 שנים הלהקה הייתה ארגון רווחי ומצליח", מסר דניאל לאמר מנכ"ל החברה בהצהרה לגופי התקשורת. "כעת, עם אפס רווחים בשל הסגירה הכפויה של המופעים שהביאה עלינו הקורונה, ההנהלה נאלצה לפעול בנחישות כדי להגן על עתידה של החברה".

סירק דה סוליי ("קרקס השמש") היא להקת קרקס שנוסדה בשנת 1984 במונטריאול קנדה על ידי גי לאליברטה ודניאל גוטייה. מופעי הקרקס של הלהקה נחשבים לייחודיים וכוללים וירטואוזיות אקרובטית וליצנות, המשולבים עם קטעי מוזיקה הנכתבים במיוחד עבור כל הופעה. עוד תמצאו במופעים השונים של הלהקה סקייטבורדים, טרמפולינות, רכיבה על אופניים וקטעי בלט, אופרה ומוזיקת רוק.

כאמור, החודש הייתה אמורה להגיע הלהקה לישראל עם מופע הדגל שלה Kooza לסדרת הופעות בפארק הירקון, אך הקורונה הביאה לביטול כל ההופעות של הלהקה. מי שאמון היה על הפקת המופע בארץ הוא שוקי וייס.

הלהקה ביקרה פעמיים בארץ: בשנת 2012 עם המופע "אלגריה" ובשנת 2015 עם המופע "קידם", שניהם זכו להצלחה מסחררת.

"הצטערנו מאד לשמוע שסירק דה סוליי נכנסה להקפאת הליכים", נמסר בתגובה משוקי וייס. "בעשור האחרון סירק דה סוליי היתה עבורינו שותפה פורצת דרך בהצגת כמה מהמופעים הכי גדולים והכי מורכבים לוגיסטית שהוצגו בישראל. אנחנו בטוחים שהם ימצאו את הדרך לחזור לבמות, ולעורר השראה בעולם - כפי שהם עושים מזה 36 שנה, וכפי שצפו כבר מאות אלפי ישראלים. אנחנו מעריכים מאד את נכונותם של סירק דה סוליי בימים קשים אלו, לסייע בידינו להחזיר את כלל הכספים לרוכשי כרטיסים להופעות 'קוזה' אשר היו אמורים להתקיים בישראל בימים אלו, ובוטלו בעקבות המגפה. זהו יום עצוב לעולם התרבות, נאחל לחברינו בסירק דה סוליי שימצאו את הדרך לחזור להראות לעולם את היכולות המופלאות של גוף האדם וכח הרצון, ויביאו עמם שוב חיוך וחיבור למיליוני אנשים מסביב לעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו