צילום: Getty Images // איך לכבס את בגדי הים?

אחת ולתמיד: איך לכבס את בגד הים

הקיץ הגיע, ואיתו השאלה איך לשמור בצורה הטובה ביותר על בגד הים לאחר נזקי הכלור, המלח והשמש • המומחים עונים ומסבירים מה אסור לעשות בשום אופן

אין מישהו שלא תהה איך לכבס את בגד הים בצורה הנכונה ביותר שתשמור עליו גם לשנה הבאה. על השאלות הללו ענו בראיון לרשת פוקס ג'ניפר אהוני, מדענית ראשית של מותג הכביסה טייד ופטריק הרווד, מנהל תחום המחקר המדעי באזור אמריקה של ענקית הכביסה הנקל.

"בדקו קודם על תווית בגד הים אם כתוב שמותר לכבס אותו במכונה, יש כאלה שמתאימים רק לניקוי יבש וחשוב מאד בבגדים עדינים אלו לא לסטות בכלל מההוראות. אחד הכללים החשובים ביותר נוגע בפעולה שרצוי לעשות לפני שניגשים למלאכת הכביסה. "לפני הכביסה, שטפו ישר את בגד הים במים קרים. זה יוריד ממנו את הכלור, שמני השיזוף וההגנה מהשמש ואת המלח של הים. רחיצת בגדי הים כמה שיותר מהר חשובה כי יש בהם בדרך כלל סיבי ספנדקס (סיבי פוליאוריתן, חומר גמיש מאד) והם סופגים את הריח אם משהים את הניקוי שלהם ופולטים אותו החוצה מאוחר יותר", אומרים המומחים.

אחרי שטיפת בגד הים, מתברר שאת הייבוש שלו עדיף לעשות בתוך הבית במקום עם אוויר יבש ומוצל, כשבגד הים מונח לא מתוח במיוחד. הסיבה לכך היא שבאופן זה הסיבים לא נמתחים ולא חווים בתהליך הייבוש נזק נוסף.

מה לא לעשות?

המומחים מציינים שאסור לייבש את בגדי הים בשמש או במייבש כביסה. קרינת ה-UV תפגע בצבעים והמייבש יהרוס את הסיבים של הבגד הגמיש". כמו כן, בשום פנים ואופן אל תנסו ליישר את הבגד במגהץ או על ידי חימום, זה הורס את הסיבים העדינים ומותח את הבגד". הטיפ האחרון של השניים הוא לכבס את בגד הים בכלל ביד ובמים קרים מאחר שכל תהליך המכונה פוגע בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו