קצין חלה בקורונה - עשרות שוטרים נשלחו לבידוד

השוטרים נחשפו לקצין החולה במהלך תרגיל לפיזור הפרות סדר, לקראת ההכרזה הצפויה על החלת הריבונות • בעקבות המקרה הופסקו האימונים בשטח

המשטרה בהפגנה נגד הסיפוח // צילום: קוקו

המשטרה אמורה להיות הגוף שדואג לשמירה על תקנות הבריאות, אך בימים האחרונים עשרות שוטרים, ממשטרת מרחב יפתח, במחוז תל אביב, נאלצו להיכנס לבידוד, לאחר שהיו במגע עם קצין בדרגת רב פקד שאובחן כחולה מאומת בנגיף הקורונה. השוטרים נחשפו אליו במהלך תרגול הפרות סדר, שנעשה לקראת ההכרזה על החלת הריבונות. בעקבות המקרה והעליה בתחלואה השוטרים יאלצו להסתפק באימונים תיאורטיים בלבד.

הפגנה בכיכר רבין נגד החלת הריבונות // צילום: משה בן שמחון

לא רק הצבא מתכונן להכרזה על החלת הריבונות, אלא גם שוטרי משטרת ישראל ובעיקר השוטרים האמונים על אזורים, בהם מתגוררת אוכלוסייה ערבית, בינהם משטרת מרחב יפתח במחוז תל אביב. בשבוע שעבר, נערך בהיכל מנורה מבטחים, אימון שנועד לתרחישי הפרות סדר בגלל המהלך המדיני הצפוי.

עוד בנושא:

עם דגלי פלשתין: הפגנה סוערת בכיכר רבין נגד החלת הריבונות ביו"ש; חמישה נעצרו

גורמים בכירים בליכוד ל"ישראל היום": "הממשלה תתקשה מאוד להחזיק מעמד"

יומיים לתאריך היעד: האם נתניהו יתחיל בהחלת הריבונות בשילה ובבית אל?

באימון נכחו כל יחידות המרחב וביניהם; חקירות, בילוש, יס"מ וסיור. המאמנים היו ממג"ב ומהיס"מ ואחת הקבוצות שכללה את הקצין שאובחן כחולה הכניסו את השוטרים להתאמן בחדר צפוף לאימון הפרות סדר.

מפגינים היום בכיכר // צילום: קוקו
מפגינים היום בכיכר // צילום: קוקו

מספר ימים לאחר האימון התברר כאמור, שאחד הקצינים הינו חולה קורונה מאומת והשוטרים שהיו עימו באותה קבוצה באימון, קיבלו הודעה בווטסאפ להיכנס לבידוד. בעקבות המקרה הוחלט במשטרה להפסיק את האימונים ה"רטובים" ולהסתפק באימונים תיאורטיים בלבד.

מרחב יפתח, הינו אחד מהמרחבים הרגישים במחוז תל אביב, במיוחד בתקופה האחרונה, בשל הפרות הסדר וההפגנות בעקבות פינוי בית הקברות המוסלמי העתיק ביפו. למרחב הועברו תגבורים של שוטרים מכל רחבי המחוז וביום שישי האחרון, למרות ההפגנה והתהלוכה עם מאות תושבי יפו הצליחו השוטרים לשמור על הסדר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר