מוצרי החלב שיכולים להפוך למסכה

מקליאופטרה באהבה: שטיפת הפנים והגוף, מסכות והזנה לקרקפת - שנים שהחלב משמש אותנו לטיפוח העור • כך תעשו זאת באמצעות המוצרים הבסיסיים

צילום: GettyImages // מסכה לבנה

למוצרי החלב יתרונות רבים לעור הפנים ולשיער. אנשי רפואה, מומחי קוסמטיקה ושיער, מסבירים למה החלב עושה לנו טוב - ואיך אפשר להכין מסיכות מזינות ממוצרי חלב שיש לנו בבית.

"החלב מכיל סוכר חלב שהופך לחומצה לקטית", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אסתטית. "החומצה הזאת, שנקראת אלפא הידרוקסי, היא מרכיב חשוב בתעשיית הקוסמטיקה. היא מעניקה לחות לעור ויוצרת קילוף עדין, כמו פילינג, שמחדש את העור וממריץ אותו לייצר תאים חדשים. בחלב יש גם חומרים נוגדי חמצון, ויטמינים כמו Q10, E, A וגם חומצה גליקולית, שהיא מולקולה מאוד קטנה ויכולה לחדור לעור בקלות". אבל לא רק סוכרים, גם מלחים יש בחלב - וגם הם מזינים את העור. "לסודיום לקטט יש אפקט אנטי־חיידקי, והוא גם מלחח את העור", אומרת ד"ר אקרמן.

ולא רק בחלב גלומים יתרונות. גם היוגורט, שנחשב למזון המשפר את פעילות המעיים, יכול לעזור למראהו של עור הפנים ולהחיות אותו. "החיידקים הלקטיים, הפועלים להתססת החלב, הם אחד מזני החיידקים הפרוביוטיים החיים באופן טבעי במערכת העיכול ועוזרים למנוע מחלות", מספרת מירב בן יקר, מנהלת הדרכה ראשית במותג הקוסמטיקה HL. "מחקרים מראים שחיידקי הלקטובצילוס מטפלים בצורה מצוינת באקנה, מגינים על העור מפני חיידקים וזיהומים ותורמים לחידושו".

אחרי שנים שבהן התמקדו חוקרים בתועלת שבבליעת חיידקים פרוביוטיים, הוכחה יעילותם גם במריחה חיצונית על העור, ועכשיו משתמשות במוצרים אלה גם חברות הקוסמטיקה. "עדיף כמובן להשתמש במוצרי קוסמטיקה שבהם כמות החומר מרוכזת יותר", מבהירה ד"ר אקרמן, "אבל בימים אלה, שבהם אנו מעדיפים להישמר ולמלא אחר כללי הריחוק, בהחלט אפשר להשתמש במוצרים ביתיים כדי ליצור מסיכות מזינות לעור".

ההיסטוריה חוזרת

על המלכה קליאופטרה מסופר שנהגה לרחוץ את גופה בחלב כדי לשפר ולהבהיר את מראהו. אמנם נטען כי ככל הנראה היה מדובר בחלב אתונות - אבל לצורך העניין, גם חלב פרה יכול לעשות את העבודה. היא לא היחידה בהיסטוריה שאהבה את מה שהחלב עשה לעורה. אשתו השנייה של נירון קיסר, פופיאה, נהגה לומר שבחלב אתונות "קיים קסם שיכול להפיג כל מחלה מהגוף", והיסטוריונים טוענים שהיא שטפה את פניה בחלב שבע פעמים ביום כדי למנוע קמטים ולשמור על בהירותו של עורה.

"הרכיבים הלקטיים בחלב מסייעים לשמור על מרקם העור ואף מטשטשים קמטוטים עדינים מאוד", מסבירה סיניה ליזרוביץ', המדריכה הראשית במותג "שיק תמרוקים". לדבריה מצטרפת גם ענת בקר, קוסמטיקאית ובעלת "הברבור" - המרכז לקוסמטיקה מדעית: "הטיפול בחומצות החלב יכול גם לסייע בהבהרת פיגמנטציה ושיפור במרקם עור שניזוק משמש".

סגולות הקוקוס לעור // צילום: GettyImages
סגולות הקוקוס לעור // צילום: GettyImages

אבל לא רק לעור הפנים יכול החלב לחולל קסם, אלא גם לשיער. מעצב השיער רואי דניאל מציין את התועלת שיכול החלב לגרום לשערות הראש: "חלב משמש במשך מאות שנים כחומר שמחדיר לשיער חלבונים וויטמינים רבים. מוצרי שיער מבוססי חלב פועלים להחזרת הברק הטבעי לשיער ולחיזוק מבנה השערה. הוא פועל כמו כל מוצר חומצה אלפא הידרוקסי, המסייע בפילינג והסרת לכלוך שהצטבר והפיכת השיער לרך יותר. חלב יכול גם להוסיף משקל לשיער, שזהו בעצם הסוד של טיפולי קרטין והחלקה". גם לקרקפת יכולות להועיל שטיפות מהנוזל הלבן: "חלב טהור מרגיע את העור, ולכן מומלץ לבעלות קרקפת רגישה", מוסיף דניאל. "מומלץ לשטוף את השיער בחלב פעם בשבוע על מנת להרגיע את הקרקפת. גם יוגורט דל סוכר יכול לעזור במידה שיש בעיה של שורש שומני, כדי לתת תחושה טובה ומאוזנת יותר".

גם לטבעונים שלא מעוניינים להשתמש בחלב יש פתרון - חלב קוקוס, שממנו אפשר ליצור מסיכות מזינות לעור ולשיער. קטרינה ידלין, מפתחת מוצרי קוסמטיקה טבעיים ומייסדת חברת "קטרינה טיפוח אורגני", ממליצה על מסיכת חלב קוקוס ואבוקדו לשיער: "חלב הקוקוס עשיר בחומצה אורית, החודרת בקלות לקרקפת ומסייעת בחיזוק השיער, עשירה בוויטמיני B-6, B-1, B-5, C, סידן, מגנזיום ואבץ, החיוניים לבריאות השיער, ומכילה חומצות שומן המסייעות לשקם שיער וקרקפת יבשה". 

 

מסיכת פילינג והזנה - ד"ר להבית אקרמן 

1 כוס שמנת מתוקה מוקצפת

2-3 טיפות מיץ לימון

3 כפות קוואקר

מורחים ומחכים שהעיסה תתייבש על הפנים. מעסים בעדינות ושוטפים. הקוואקר יוצר פילינג עדין על העור, והשמנת מזינה אותו.

מסיכת יוגורט לשיער- רואי דניאל

1 מכל יוגורט פרוביוטי

חצי כוס חלב 3%

כף דבש

כפית מיץ לימון

לערבב ולהניח על שיער לח במשך 20 דקות, ולאחר מכן לשטוף במים פושרים. השיער יהיה רך וזוהר יותר.

מסיכת חלב קוקוס ואבוקדו לשיער - קטרינה ידלין

1/2 כוס חלב קוקוס

1 כף דבש

1/4 כוס שמן זית/קוקוס

1 אבוקדו בשל

לערבב הכל עד לקבלת מרקם אחיד וחלק, למרוח על שיער נקי ולהשאיר לפחות חצי שעה. לשטוף במים פושרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר