ספר השיאים של מכבי תל אביב

הצהובים יכולים לזכות באליפות שנייה ברצף וחוסר התחרותיות גורם להם לסמן מטרות משלהם • לדוגמה: שבירת שיאי הנקודות ושערי החובה, והשלמת עונה ללא הפסד

צילום: עמי שומן // מכבי תל אביב חוגגת בדרבי. עוד אחד ודי?

יכול להיות שמכבי ת"א תזכה הערב רשמית באליפות ה-23 שלה, אבל בין שזה יקרה ובין שלא, הנפת הצלחת הרשמית לא תיערך הערב באצטדיון סמי עופר.

אז מה כן יקרה אם מכבי תבטיח הערב אליפות  שנייה ברציפות? ובכן, הצהובים כבר סימנו לעצמם כמה מטרות להמשך העונה כדי לשמור על השחקנים בפוקוס: לסיים עונה בלי הפסדים, לשבור את שיא הליגה במספר שערי החובה בעונה (ספיגת השערים  הנמוכה בכל הזמנים עומדת על 11, שיא שלא נשבר משנות ה-50), ואולי גם לשבור את שיא הנקודות לעונה אחת, ששייך להם מהעונה שעברה.

אלא שכדי  לשבור את שיא הנקודות ולהגיע ל-90, החבורה של איביץ' תצטרך לנצח את כל חמשת המשחקים שנותרו לה - וזו משימה לא פשוטה בכלל.

אבל זה לא רק שיאים. מהרגע שמכבי תבטיח את האליפות באופן רשמי וסופי, היא תשתף יותר ויותר שחקנים שלא קיבלו מספיק קרדיט העונה, נוסף על שחקנים צעירים שבמועדון קיימת התלבטות אם לשלבם בבוגרים כבר  מהעונה הבאה, דוגמת פארפה גויאגון הצעיר.

מכבי ת"א חוגגת בדרבי. עוד אחד ודי? // צילום: עמי שומן

מעבר לכך, אחרי הבטחת האליפות הצהובים יעלו הילוך בכל הקשור לסוגיית המאמן, וכפי שפורסם לראשונה  ב"ישראל היום" - המטרה היא להחתים את ולאדן איביץ' לעונה נוספת. אם הדברים לא יסתדרו מול הסרבי - מסיבה כלכלית או כי תגיע הצעה מאירופה - יואצו המגעים להחתמת מאמן זר אחר במקומו.

"יהיה משחק מעניין וקשוח"

מבחינה מקצועית נראה כי הערב מול הפועל חיפה איביץ' ייתן את הקרדיט בהרכב לאילון אלמוג, שכבש וכיכב בדרבי התל-אביבי אחרי שעלה מהספסל. כמו כן, הסרבי שוקל לתת מנוחה  לאחד משחקני ההגנה - ז'איר אמאדור או אנריק סאבוריט.

"המטרה שלנו היא כמו תמיד - שלוש נקודות", אמר איביץ', "לחיפה יש את המטרה שלה, אבל אני חושב שהמטרה שלנו משמעותית יותר. יהיה משחק מעניין וקשוח, כמו המפגש הקודם".

דניאל טננבאום. יש לו עוד שיאים לשבור // צילום: סוכנות ג'יני, מאור אלקסלסי

אצל היריבה מהכרמל, נס זמיר ישוב מהרחקה היישר להרכב, בזמן שגילי ורמוט צפוי לשוב לסגל אחרי פציעה ארוכה. מכבי ת"א הקבוצה הטובה בליגה",  אמר לירן סרדל, "אני מקווה שאנחנו  נהיה אלה שננצח אותם".

חיפה תחסר כמובן את גידי קאניוק  שעזב לליגה התאילנדית. "גידי היה  דמות מרכזית בקבוצה", הודה המאמן  חיים סילבס, "עכשיו מישהו אחר צריך  לתפוס את המקום ולהוכיח את עצמו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר