"העסיקה 12 שעות ברציפות נשים בזנות": כתב אישום נגד אלופת ישראל לשעבר

הותר לפרסום כי האתלטית המואשמת בניהול רשת בתי בושת היא סבטלנה גנדזילוב • לפי כתב האישום העסיקה נשים בדירות שונות בגוש דן והשרון

צילום: איי.פי // סבטלנה גנדזילוב. מואשמת בסחר בנשים וניהול רשת בתי בושת בגוש דן והשרון

הותר לפרסום: אלופת ישראל לשעבר המואשמת בהפעת רשת בתי בושת ובסחר בנשים בגוש דן ובשרון היא סבטלנה גנדזילוב. 

נגד גנדזילוב הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום חמור המגולל את פרטי התנהלותה לכאורה מול מתווכים בחו"ל לשם הבאת נשים שיספקו שירותי מין בארץ ומול הנשים עצמן ותנאי העסקתן בזנות. 

על פי כתב האישום, החל מחודש מאי 2015 ועד מעצרה לפני שלושה שבועות, ניהלה גנדזילוב רשת של בתי עסק לשם עיסוק בזנות, בדירות שונות ברחבי גוש דן והשרון. במסגרת ניהול בתי הבושת העסיקה נשים מהארץ ומחו״ל במתן שירותי מין. 

בכתב האישום צוין כי הנאשמת קשרה קשר עם גורמים מחוץ לישראל, שזהותם אינה ידועה לפרקליטות, שהיוו מתווכים ופעלו על מנת לגרום לנשים לעזוב את מדינתן לשם עיסוק בזנות. בגין כל אישה שהגיעה ארצה ועסקה במתן שירותי מין, העבירה הנאשמת עמלה בסך 1,000 דולר למתווכים בחו״ל.

נחשפה רשת לסחר בנשים // צילום: דוברות המשטרה

עוד עולה מכתב האישום כי הנשים הועסקו מדי יום במשמרות ארוכות במשך 12 עד 13 שעות ברציפות, במשך שישה ימים בשבוע, במתן שירותי מין, זאת תוך שהנאשמת לוקחת לעצמה חלק נכבד מהסכום ש"הרוויחו" הבנות. 

בנוסף, מואשמת האתלטית לשעבר גם בעבירות מס, ובכך שבתקופה הרלוונטית לכתב האישום הפיקה הכנסה שמקורה בהפעלת בתי הבושת בסך של לא פחות מחמישה מיליון שקלים, שלא דווחו לרשויות המס. בגין כך הואשמה המשיבה בעבירה של השמטת הכנסה בדרך של שימוש במרמה ותחבולה. כמו כן היא מואשמת בעבירת הלבנת הון. עוד מפורט בכתב האישום, כי הנאשמת ביצעה פעולות של הסתרה באופן שיטתי ועקבי ברכוש האסור במטרה להסוות את מקור הכנסותיה, את זהות בעל הזכויות בהן, מיקומן, תנועותיהן ועשיית הפעולות בהן ובכך להימנע מדיווח כדין.   

הנאשמת: "אני אישה עם השכלה, בית בושת זה לא הכיוון שלי" 

במהלך הדיון אמרה גנדזילוב: "אני מבינה שעכשיו אין לי זמן הרבה לדבר ואני במקום כזה שאי אפשר להגיד משהו שכאילו יש לי רק שתי דקות, אז אני רוצה לומר לך שאני אישה עם השכלה ובית בושת זה לא הכיוון שלי. זה כסף שקל לעשות, אבל בשביל מה לי? בשביל מה הייתי צריכה ללמוד? מאיפה זה הדברים האלה נפלו עליי ועכשיו הלב שלי בתיקון ואני נגד זה וכל האשמות האלה זה לא אני". 

צילום: איי.פי
צילום: איי.פי

בחקירה סיפרו הנשים אשר הועסקו בזנות אודות הניהול והשליטה של הנאשמת כבעלת בתי הבושת וכן על חלקן בפעילות - הכוונת לקוחות למקום וניהול יומן בית הבושת. כמו כן, סיפקו מידע אודות המיקום של  בתי בושת, שהופעלו בין השנים 2015 עד 2020 , ולגבי היקף פעילותם. 

גנדזילוב בעת הארכת מעצרה // צילום: קוקו
גנדזילוב בעת הארכת מעצרה // צילום: קוקו

בסך הכל מואשמת גנדילוב בשבעה אישומים: גרימה לאדם לעזוב את מדינתו לשם עיסוק בזנות, קשירת קשר לפשע, סרסרות, פרסום שירותי זנות של בגיר, הבאת אדם לידי זנות, החזקת מקום לשם זנות, עבירות מס והלבנת הון אסורה.

עורכת דינה של הנאשמת, אורית חיון, אמרה במהלך הדיון בהארכת מעצרה: "מדובר באישה שנעדרת עבר פלילי קודם, שנהפוך הוא, יש לה רקע של מי שתרמה למדינת ישראל, ספורטאית מוערכת, זוכת מדליות זהב, מי שיש לה ערך בויקפידיה והייתה אזרחית מהשורה הראשונה. מישהי שהיא בולטת ויוצאת דופן שעל פניה אין סיבה לעצור אותה והמסוכנות שלה, אם קיימת, היא מאוד ממוקדת ונקודתית".  

בתגובה לכך ענו נציגי הפרקליטות כי אמנם לגנדזילוב אין עבר פלילי אך "מדובר במשיבה בעלת קשרים בינלאומיים והבאת נשים לצורך זנות. אותה משיבה פועלת לאורך שנים והטיעון שלמשיבה אין עבר פלילי מעורר תמיהה - אדם מבצע עבירות לאורך חמש שנים... אותו אדם מנהל אורח חיים עברייני ומתנהל בצורה ממש של פשע מאורגן, והדברים האלה יובאו בפני בית המשפט ובית המשפט ייתן דעתו".

בהמשך הדיון הוסיפה טציינה פרקליטת הנאשמת, עו"ד חיון, כי "המשיבה נפלה קורבן להתנהלות פוגענית ואלימה מצד אחד מאנשי צוות החקירה ובגין זה הוגשה תלונה למח"ש בגין עביר,ה של הטרדה מינית. בנוסף ותוך שימוש בביטויים שלא אעלה על הפרוטוקול, אך קשים מאוד, שקשורים בחלקם למהות העבירות שאנחנו דנים בהן היום. לקח יותר מ- 48 שעות מרגע שביקשנו שמח"ש יהיו מעורבים בעניין עד שהיחידה החוקרת העבירה את הדברים למח"ש".

בתום הדיון נדחתה בקשת שחרורה של גנדזילוב ומעצרה הוארך עד ל- 2.7.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר