צילום: באדיבות המשטרה // מתוך מצלמות האבטחה

פוענח רצח איש העסקים דורון שוסטר

החשוד במעשה, יאיר זוהר, הציע לאדם אחר להשתתף ברצח, והתיק פוענח לאחר שאותו אדם גויס כסוכן בפרשה אחרת • זוהר הוקלט: "עשיתי אחד בראשון"

יותר מארבע שנים מאז הירצחו, המשטרה הצליחה לפענח את תיק החקירה של רצח איש העסקים דורון שוסטר שנורה במרץ 2016 בחניית ביתו בראשל"צ. הרצח פוענח אודות להפעלת הסוכן החשאי "ליאון" בפרשה 216, כשהחשוד ברצח הציע לסוכן להשתתף בביצוע ברצח, ולאחר שסירב, ביצע אותו בעצמו. בין היתר, החשוד הוקלט כשהוא אומר "עשיתי אחד אני בראשון עשיתי".

צילום: דוברות המשטרה

המשטרה התירה לפרסום היום (ראשון) כי החשוד ברצח הוא יאיר זוהר בן 50 מיבנה. על פי החשד, נשכר זוהר על ידי אדם שזהותו לא התבררה לביצוע הרצח תמורת סכום כסף. זוהר נעצר עם פרוץ פרשת 216 בחשד למכירת מטען חבלה ואקדחים לסוכן המשטרתי, כאשר במקביל החל להיחקר בגין מעורבותו ברצח. בסוף השבוע הוגשה בעניינו הצהרת תובע.

על פי ממצאי החקירה, ביום הרצח נראה שוסטר ברכבו מגיע לחניית ביתו בראשון לציון. הוא יצא מהרכב וצעד לעבר הבית, שם נורה בחניית הבניין ברחוב הקוקייה בראשון לציון. מהחקירה עלה כי אל המקום הגיע רוכב קטנוע שהמתין סמוך לחנייה, וכאשר הבחין שיצא ממכוניתו, נע לעברו וירה בו מטווח קצר באקדח מספר כדורים.

דורון שוסטר ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה
דורון שוסטר ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

הסוכן "ליאון" עבריין משפיע לשעבר ש"חצה את הקווים", סיפר כשגויס כי זמן קצר לפני הרצח הציע לו החשוד להשתתף בביצועו תמורת סכום של עשרות אלפי שקלים. עוד עלה כי בעבר החשוד ומי שלימים יהפוך לסוכן, חלפו בסמוך לבית הקורבן, והחשוד הצביע על הבית ועל רכב המרצדס השחור של הקורבן.

עוד בנושא:

הותר לפרסום: עבריין בכיר מהמגזר הערבי הפליל 60 חשודים בסחר בנשק וסמים

התפתחות בחקירת רצח דורון שוסטר

דורון שוסטר חוסל בראשל"צ

במהלך הפעלת הסוכן הוא נשלח אל החשוד מספר פעמים לצורך ביצוע עסקאות של רכישת מטען חבלה ואקדחים. פגישותיהם שמע את החשוד מספר על מעורבותו בביצוע ברצח, בין היתר, נשמע אומר "לא אחי מה אני פראייר עזוב אותך, עשיתי אחד אני בראשון עשיתי אחי אתה לא זוכר אה". בהמשך מסר החשוד פרטים נוספים הקושרים אותו כמי שביצע את הרצח.

תיעוד ממצלמות האבטחה // צילום: באדיבות המשטרה
תיעוד ממצלמות האבטחה // צילום: באדיבות המשטרה

החשוד נעצר עם פרוץ פרשה 216  לפני כחודש, ובסוף השבוע הוגשה בעניינו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום הליכים בגין רצח איש העסקים וכן בגין מכירת מטען חבלה ואקדחים לסוכן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו