המאבק באיראן: גם במדינות "מעגל שלישי"

הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי, החליט כי אגף האסטרטגיה החדש יעסוק בכל המדינות ב"מעגל השלישי" ולא רק באיראן • האגף יפעל לעיצוב ולתכנון המערכה מול הזירה האיראנית

הרמכ"ל כוכבי // צילום: גדעון מרקוביץ'

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, החליט כי האגף החדש שיוקם בצה"ל ייקרא "אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי", במקום "אגף אסטרטגיה ואיראן". המהלך נעשה מתוך כוונה שהאגף יעסוק בכל המדינות ב"מעגל השלישי" ולא רק באיראן. עד כה, רווח הכינוי "אלוף פיקוד איראן" למפקד האגף החדש.

איראן שיגרה לוויין צבאי לחלל

במסגרת השינוי, כבר בימים הקרובים יפוצל אגף התכנון של צה"ל לשני אגפים שונים במטה הכללי: האגף לבניין הכוח, בראשותו של תת-אלוף תומר בר, ואגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, בראשות תת-אלוף טל קלמן. קלמן ובר, שניהם במקור מחיל האוויר, יועלו לדרגת אלוף בימים הקרובים וימונו לתפקידיהם החדשים.

עוד בנושא: 

הפעילות בנמל האיראני טרם חזרה לשגרה לאחר תקיפת הסייבר המיוחסת לישראל

דיווח בארה"ב: ישראל עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על הנמל באיראן

"תקיפת הסייבר הבהירה - גורם מערבי חזק הוציא לאיראן כרטיס אדום בוהק"

הלוויין חושף: איראן ממשיכה להתעצם בסוריה

אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי צפוי לרכז את הפעילות לעיצוב ולתכנון המערכה מול הזירה האיראנית וזירת המעגל השלישי כולה. לצד זאת, תחת האגף יהיו גם החטיבה לקשרי חוץ והחטיבה האסטרטגית. השינוי כולו והוא חלק מהתכנית הרב שנתית "תנופה" של רב אלוף כוכבי, שלפי הצבא כבר יצאה לדרך, על אף העובדה שלא אושרה על ידי הדרג המדיני ולא הוקצה לה תקציב.

 עד כה, רווח הכינוי "אלוף פיקוד איראן" למפקד האגף החדש // צילום אילוסטרציה: Gettyimages
עד כה, רווח הכינוי "אלוף פיקוד איראן" למפקד האגף החדש // צילום אילוסטרציה: Gettyimages

בצה"ל הסבירו בעבר כי ההחלטה להקים את האגף החדש נובעת מכך שהאיום האיראני עתיד להעסיק את ישראל בשנים הקרובות. עוד אמרו בעבר בצה"ל כי המשמעות של הקמת האגף היא שבכל בוקר יקום אלוף במטה הכללי של צה"ל שמשימתו העיקרית תהיה איראן.

בתקופה הנוכחית יש לכך חשיבות גדולה, שכן איראן מנסה לצאת מהמצוקה האסטרטגית הגדולה שבה היא נמצאת בשל הלחץ הכלכלי הגדול שבו היא נתונה, הקורונה שהכתה קשות במדינה והתסיסה הפנימית בקרב האזרחים. טהרן מנסה לאותת לעולם באמצעות העשרה גרעינית, ואף תגיע בקרוב לכמות חומר מועשר ברמה נמוכה המספיק לפצצה אחת. לאור כל זאת, במערכת הביטחון סבורים כי יש לחזור ולהשקיע קשב ומשאבים בהתמודדות עם תכנית הגרעין האיראנית, כדי שלישראל תהיה יכולת לפעול במקרה שאיראן תקבל את ההחלטה לפרוץ לגרעין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר