ארה"ב: גל מהומות והצתות בעיר אטלנטה

מתפרעים הציתו את סניף רשת המזון המהיר שבסמוך לו נורה למוות ריישרארד ברוקס על ידי שוטרים • מפקדת המשטרה בעיר התפטרה מתפקידה בעקבות האירוע

ריישארד ברוקס, דקות לפני שנורה למוות // צילום: איי.פי // ריישארד ברוקס, דקות לפני שנורה למוות // צילום: איי.פי

זעם ומהומות באטלנטה: מפגינים הציתו את סניף רשת המזון המהיר "וונדיס" סמוך למקום בו נורה למוות ריישארד ברוקס, גבר שחור תושב אטלנטה, על ידי שוטרים שביצעו לו בדיקת אלכוהול. 

מפגינים חסמו שני כבישים מהירים מסביב לאטלנטה, העיר הגדולה במדינת ג'ורג'יה, והתעמתו עם המשטרה בעקבות התקרית. למרבה המזל לא נרשמו נפגעים.

ברקע המהומות האלימות במדינה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד שנחנק למוות בידי שוטר, אמש (שבת) נורה צעיר שחור בשם ריישארד ברוקס ליד סניף של "וונדיס" באטלנטה. במקום נוצרה התקהלות והחלה הפגנת מחאה. מצלמות האבטחה תיעדו את המקרה.

ברוקס בן ה-27, נרדם ברכבו בחניון וככל הנראה ועל פי השוטרים היה בשכרות. משטרה שהגיעה למקום, ביקשה לבדוק האם הוא אכן בגילופין. הצעיר נכשל בבדיקה ובתגובה, לטענת השוטרים, לקח לאחד מהם טייזר חשמלי ואיים עליהם. אז פתח באש לעברו אחד השוטרים ופצע אותו באורח אנוש.

מותו של ברוקס נקבע בבית החולים. בעקבות כך, ראש עיריית אטלנטה מסרה כי מפקדת משטרת אטלנטה הגישה את התפטרותה וכי היא תעבור לתפקיד אחר. כמו כן, קראה ראש העיר קראה לפטר את השוטר שירה בברוקס וגרם למותו.

 

הפגנות בעקבות מותו של ברוקס // צילום: איי. פי
הפגנות בעקבות מותו של ברוקס // צילום: איי. פי

הצפי הוא כי מחאות רבות צפויות בעקבות מותו של הצעיר, רק כשבועיים לאחר מותו של ג'ורג' פלויד שהפך לסמל לאפליה ולגזענות. החשש הוא כי מותו של הצעיר יעלה שוב את סף האלימות, שנראה כי התמעטה בימים האחרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר