אישום: ישראלי סחט שחקן מריאל מדריד

תושב ירושלים, בן 36, מואשם שסחט באיומים וביצע ניסיון למעשה מגונה בכדורגלנים צעירים מרחבי העולם

צילום: רויטרס // מועדון הכדורגל של ריאל מדריד

תושב ירושלים, בן 36, מואשם שסחט באיומים וביצע ניסיון למעשה מגונה בכדורגלנים צעירים מרחבי העולם, ביניהם גם שחקן צעיר מריאל מדריד שעליו איים כי יפיץ תמונות שלו בעירום.

על פי כתב האישום, לפני מספר שנים החל הנאשם לגלוש באתרי אינטרנט של מועדוני כדורגל ברחבי העולם, במטרה לאתר פרטים ותמונות של שחקני קבוצות צעירות במועדוני הכדורגל, זאת בשל משיכתו לקטינים בעלי מראה ולבוש ספורטיבי. במהלך תקופה זו, פתח הנאשם פרופיל פייסבוק בדוי בדמות אישה, והעלה באמצעותו לרשת כמה תמונות של נשים שמצא באינטרנט.

הנאשם פנה לשחקנים צעירים בקבוצות כדורגל צעירות ברחבי אירופה, והציע להם חברות בפייסבוק דרך הפרופיל הפיקטיבי. בין היתר, הנאשם פנה לשחקן כדורגל במועדון של ריאל מדריד, בשם מ.ר, וניסה להתכתב איתו אולם אותו שחקן לא התייחס לפנייתו. בשל כך, הנאשם החליט לפרוץ לחשבון הפייסבוק שלו על מנת למצוא תמונות שלו.

בכתב האישום צוין כי הנאשם שלח קישור לדף אינטרנט מזויף שנחזה להיות דף כניסה לפייסבוק, וכאשר מ.ר נכנס לקישור המדובר והקליד את שם המשתמש והסיסמה שלו, הנאשם שמר את הפרטים כדי שיוכל להיכנס לחשבונו של מ.ר.

כשנכנס לפרופיל של אותו שחקן, הנאשם הוריד תמונות שלו למחשבו האישי, ביניהן תמונות עירום ששלח הצעיר לאחרת שעימה היה בקשר. הנאשם שמר את התמונות של השחקן במחשב והשתמש בהן, בין היתר, לצורך עינוג עצמי.

לאחר מכן, הנאשם פנה פעם נוספת למ.ר באמצעות הפרופיל הבדוי, ואיים עליו כי אם לא ישלח לו תמונות שלו - הוא יפיץ את תמונות העירום שנשמרו אצלו. בנוסף, הנאשם דרש מהשחקן לשלוח לו תמונות עירום, תמונות במדים של ריאל מדריד ותמונות ללא חולצה.

מ.ר הוסיף להתעלם לפניותיו ולדרישותיו של הנאשם, עד שלבסוף חסם את הפרופיל הבדוי שלו. בעקבות החסימה, פתח הנאשם פרופילים נוספים תחת שמות שונים בספרדית והוסיף לאיים על מ.ר שישלח לו תמונות כפי שדרש - ואם לא יעשה כן הוא יפרסם את התמונות שברשותו.

אם לא די בכך, על פי כתב האישום, אותו ירושלמי סחט גם שחקן כדורגל נוסף - והפעם בקבוצה הצעירה של מועדון הכדורגל מריבור סלובניה. הנאשם פנה אל ט.פ בעוד הוא מתחזה למ.ר, שחקן ריאל מדריד באמצעות הפרופיל המזויף. הוא הזדהה בפני ט.פ בתור שחקן בריאל מדריד וטען כי ביכולתו לסייע לו להתקבל לקבוצה ולסייע לו בקריירה.

בנוסף, הנאשם סיפר לט.פ כי סבו הוא יו"ר ריאל מדריד וכי במועדון הקבוצה מתעניינים בו. במסגרת מצג השווא, ביקש הנאשם מט.פ שישלח לו תמונה שלו במדי הקבוצה וכן תמונה שלו בתחתונים בלבד. עוד ביקש הנאשם מט.פ שישלח לו תמונות שלו בעירום תוך שהוא טוען בכזב כי הצילומים נדרשים לצורך העברתם לגורמים בקבוצה.

על מנת להגביר את האמון של אותו שחקן במצג השווא, שלח הנאשם לט.פ תמונות של מ.ר ששמר על מחשבו. בחלק מהתמונות תועד מ.ר בעירום.

הנאשם אף שלח לט.פ חוזה שמצא באינטרנט, ועליו סמל של ריאל מדריד וחתימה של הנשיא, והציג אותו כמסמך אמיתי.

במסגרת התקשורת עם שחקן מריבור, כתב הנאשם לט.פ בכזב כי הוא וסבו יגיעו לסלובניה כדי לדון באפשרות לצרפו למועדון ריאל מדריד. לאחר מכן, הנאשם אמר לט.פ כי הוא וסבו ידאגו לכך שהוא ייסע לספרד לצורך המבחנים למועדון על חשבונם.

בעקבות פניות אלו של הנאשם, שלח לו ט.פ תמונות בהן הוא מצולם עם מדי הקבוצה, וכן תמונות בהן הוא לבוש בתחתונים בלבד. לאחר שקיבל תמונות אלו הוסיף הנאשם ללחוץ על ט.פ לשלוח לו גם תמונות עירום שלו וכן סרטון שבו הוא נראה מוריד את מדי הכדורגל כאשר הוא נותר בתחתוניו בלבד.

לנוכח מצג השווא והבטחותיו של הנאשם, נענה ט.פ לבקשותיו ושלח לו את הצילומים. כל זאת, משום שהאמין כי הוא מתקשר עם מ.ר וכי תמונות אלו יועברו למועדון הכדורגל ויסייעו לו להתקבל אליו.

בהמשך ביקש הנאשם מט.פ לצלם עבורו סרטונים נוספים שבהם הוא מצולם בעירום ובתנוחות מסוימות, וכן ביקש ממנו לאונן.

על פי כתב האישום, לאחר שט.פ סירב לשלוח את הסרטונים, החל הנאשם לסחוט אותו ולאיים עליו כי אם לא ימלא את דרישותיו הוא יפרסם בפייסבוק את התמונות שהשחקן כבר שלח לו, ואף ישלח  אותן לאמו ולחבריו של הצעיר מהקבוצה הסלובנית. בעקבות מעשי הסחיטה, שלח ט.פ לנאשם כעשרה סרטונים שבהם הוא מצולם בעירום.

בכתב האישום מצוינים ניסיונות סחיטה נוספים, והוא מייחס לנאשם עבירות של סחיטה באיומים, גרם מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 16 בהסכמה שהושגה במרמה, התחזות לאחר, מידע כוזב במחשב, פגיעה בפרטיות וקבלת דבר במרמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר