"מרושע": הזמר 'אייס קיוב' פרסם ציוצים אנטישמיים

בשבוע האחרון פרסם הראפר המפורסם מספר ציוצים שנויים במחלוקת • בין היתר פרסם תמונה שבה טענה מרומזת כי היהדות היא כת שסוגדת לשטן

אייס קיוב // צילום: Adam Bielawski, ויקיפדיה

המהומה סביב מותו של ג'ורג' פלויד בשבוע שעבר מסרבת לגווע, וכעת לובשת לכאורה פנים אנטישמיות, בדמות ציוצים של אחד הזמרים המוכרים ביותר בתחום ההיפ הופ – הזמר "אייס קיוב". בימים האחרונים פרסם הראפר מספר ציוצים אנטישמיים וכאלו שניתן לפרש אותם בצורה כזו, כחלק מהמחאה של השחורים בארה"ב, תוך שהוא מתעלם ממחאה נגד מעשיו.

בשבוע שעבר פרסם 'אייס קיוב' ציוץ של תמונה בעלת מוטיביים אנטישמיים, שאף גררה בעבר זעם עצום נגד ג'רמי קורבין, מנהיג הלייבור הבריטי לשעבר. מדובר בציור קיר בלונדון, שנמחק בינתיים שבו נראים שישה גברים לבנים, בעלי אפים ארוכים, משחקים מונופול מסביב לשולחן. אחד השחקנים, אדם בעל זקן ואף ארוך, נראה כשהוא סופר כסף. הדימוי רומז לכך שהיהודים שולטים בכסף העולמי. הראפר צייץ את התמונה כשהוא כותב "שהנורמלי החדש יז***ן עד שיתקנו את הנורמלי החדש".

הציוץ גרר אחריו זעם רב. במרכז ויזנטל הגיבו ומסרו כי מדובר ב"בושה". לדבריהם, "במקום להשתמש בכוחות כדי לקדם שלום בארה"ב השבורה, הוא חוזר לדימויים האנטישמיים הקלאסיים". ארסן אסטרובסקי, עורך דין לזכויות אדם שהינו פעיל פרו-ישראלי, זעם גם הוא: "יש לי כבוד אדיר אליך אבל הדימוי ששיתפת אנטישמי מאוד. כאדם שמשמש כמודל לחיקוי שנלחם בגזענות אני מציע בחום שתיסוג אחורה".

הראפר לא מיתן את הטון, ואתמול (רביעי) החליט לשוב ולצאת נגד היהודים כחלק מהמחאה. הוא פרסם איור של עבדים במצרים העתיקה, כשמתחתם נכתב "ברור שאלו היו אנשים שחורים". ציוץ כזה, טענו מתנגדיו, פוגע ביהודים מכיוון שהדבר רומז כי הם אינם כאלו אלא מתחזים.

בשני ציוצים אחרים, פורסם בתקשורת היהודית בארה"ב, הוא רמז כי היהדות היא כת של מתפללים לשטן. 'אייס קיוב' פרסם תמונה של מגן דוד כשבתוכו קוביה, ותמונה נוספת שבה פסלי קובייה שמכונים "הקוביה השחורה של שבתאי".

בכתב העת 'ג'ואיש ג'ורנל' התראיין אדם בשם ארי אינגל, מנהיג "הקהילה הקריאטיבית לשלום", שזעם על הדברים. "מטריד לראות אייקון תרבותי שהוא קול כל כך חזק לצדק חברתי בקהילה השחורה, ולא מבין את ההשפעה שיש לדבריו ולתמונות שהוא משתף. אנו עומדים עם הקהילה השחורה במאבקם למען צדק ושינוי באמריקה, אבל הלחימה בגזענות בעזרת אנטישמיות אינה מקובלת". חוקר בריטי בשם דייוויד קולייר תקף גם הוא את הראפר וכתב: "זה לא נלחם בגזענות, זה מסית לגזענות. אתה מרושע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר