צילום: Getty Images

מחקר חדש קובע: זה תאריך הלידה הטוב ביותר

החודש בו נולדתם יכול לשנות לכם את העתיד - ואפילו להפוך אתכם לאנשים עשירים ומצליחים יותר • ואיזה חודשים הם הכי פחות מוצלחים? צפו בנתונים

תתפלאו, אבל לחודש שבו נולדתם יש השפעה על הסיכויים שלכם להפוך לאנשים עשירים ומוצלחים. ממחקר שערכו ב-Ocean Finance הבריטי עולה כי ילידי חודש ספטמבר הם בעלי סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, ומתברר שהיום הכי טוב להיוולד בו ה-6 באותו חודש.

המחקר התבסס על שיחות ובדיקות עם 650 האנשים העשירים והמוצלחים ביותר בממלכה המאוחדת. התוצאה המפתיעה הזו נובעת מכך שילדי החודש הזה יעלו לכיתה א' כשהם מבוגרים יחסית כמעט ב-12 חודשים ביחס לשאר הכיתה. כלומר, ילידי חודש זה לא יעלו עם ילדי החודשים אוגוסט ויולי, אלא יידחו בכניסה לכיתה א' לשנה הבאה כשהם מגיעים מבוגרים יותר ובעלי יכולת מנטלית טובה יותר. למעשה, סיכויי ילד שנולד בספטמבר להצליח עומדים על 13 אחוז.

ומה לגבי סיכויי ההצלחה של שאר החודשים בשנה? ילידי נובמבר ובפברואר הם בעלי סיכויי ההצלחה הנמוכים ביותר, עם 6 אחוז להפוך לאנשים עשירים. ילידי החודשים דצמבר, יול ואפריל הם בעלי סיכויי הצלחה של 7 אחוז, ואילו ילידי החודשים יוני, יול ואוגוסט הם בעלי סכויי הצלחה של 8 אחוז.

בתוך כך, לילידי חודש אוקטובר יש סיכויי הצלחה של 9 אחוז, ילידי מאי עם נתון מרשים של 10 אחוז, ומיד אחריהם נמצאים ילידי מרץ בעלי סיכויי הצלחה של 11 אחוז. מנגד, הצד החיובי בבדיקה הוא בכך שלמרות הייתרון של חודש ספטמבר מתברר שתאריך הלידה הוא רק פרמטר אחד בהצלחה ויעידו על כך האנשים המצליחים שנולדו בשאר החודשים לאורך השנה כולה. 

עם זאת, נתון מטריד בולט אחר קבע כי לאזור שבו נולדת בבריטניה, יש השפעה דרמטית על סיכויי ההשתכרות וההצלחה שלך בחיים הרבה יותר מהחודש שבו נולדת, דבר שמוכר גם ממדינת ישראל ומהעולם כולו. למעשה כ-23.3 אחוז מהאנשים המרווחים ביותר בממלכה המאוחדת נולדו באזור לונדון רבתי.

מדובר בפער ענק אל מול ילידי ערים פריפריליות כשהמקום הכי גרוע להיוולד בו היה צפון אירלנד, עם רק 1.2 אחוז להצליח בחיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו